news-background
news-background

«جین هکمن» در یکی از معدود مصاحبه‌هایش در ۹۱ سالگی: فیلم French Connection را تنها یکبار دیده‌ام

هکمن می‌گوید تعقیب‌وگریز‌های یکی از فیلم‌های «استیو مک‌کویین» از «رابط فرانسوی» بهتر است.

 

«جین هکمن» که دو جایزه اسکار را در کارنامه دارد در سال ۲۰۰۴ با کمدی «به موسپورت خوش‌آمدید» (Welcome to Mooseport) مقابل «ری رومانو» بازی کرد و بازنشسته شد. در طول ۱۷ سال پس از آن فیلم جکمن زندگی آرامی را سپری کرده اما به‌تازگی به مناسبت پنجاهمین سالگرد اکران «رابط فرانسوی» (The French Connection) «ویلیام فریدکین» با «نیویورک پست» به گفتگو نشسته است.

«رابط فرانسوی» در سال ۱۹۷۱ اکران شد و برای جکمن اسکار بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد. جکمن دومین اسکارش را در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل با فیلم «نابخشوده» (Unforgiven) کسب کرد.

جکمن در این مصاحبه فاش می‌کند که فیلم «رابط فرانسوی» را تنها یکبار دیده است: «فیلم را از وقتی که ۵۰ سال قبل در یک اتاق تاریک و کوچک در مرحله پس-تولید در ساختمان استودیو اکران کردند ندیده‌ام. اگر میراثی به جا گذاشته باشد، نمی‌دانم که چیست. در آن زمان، به نظر من می‌رسید که یک داستان قابل‌احترام در مورد پلیسی است که فقط موفق می‌شد تلاش یک خانواده خلافکار بزرگ برای نفوذ در عرصه مواد مخدر نیویورک را خنثی و رفع کند.»

در فیلم «رابط فرانسوی» جکمن نقش یک کارآگاه پلیس اهل نیویورک سیتی به نام «جیمی دویل» ملقب به «پاپ‌آی» را بازی می‌کند که در تعقیب یک قاچاق‌چی هروئین فرانسوی است. این فیلم علاوه بر اسکار جکمن، در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده، و بهترین تدوین برنده اسکار شد. خشونت فیلم و فیلمبرداری شدن در لوکیشن‌های واقعی تحسین منتقدین را برانگیخت و در دهه ۱۹۷۰ در شکل‌گیری موج «هالیوود جدید» نقش داشت.

جکمن در مورد این فیلم می‌گوید: «فیلمسازی همیشه پرخطر بوده – هم از نظر جسمانی و هم احساسی – اما آن فیلم را لحظه‌ای در یک کارنامه پرفراز و نشیب از فیلم‌های موفق و شکست‌خورده می‌دانم. در مورد تعقیب‌وگریزها با خودرو، [به نظر من] فیلم بهتری چند سال قبل با «استیو مک‌کویین» ساخته شده بود.»

جکمن از فیلم کلاسیک «بولیت» (Bullit) که در سال ۱۹۶۸ اکران شد حرف می‌زند که البته به اعتقاد بسیاری صحنه‌های تعقیب‌وگریزش در سطح «رابط فرانسوی» است. جکمن اضافه می‌کند: «آن فیلم قطعاً به من در دوران بازیگری‌ام کمک کرد و از بابت شکرگزار هستم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید