news-background
news-background

باکس آفیس: Shang-Chi با ۳۵ میلیون دلار در رتبه اول باقی ماند، فروش متوسط Malignant «جیمز وان»

فیلم «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) مارول و دیزنی که در افتتاحیه داخلی رکورد تعطیلات «روز کارگر» را شکست، در دومین هفته نمایش به فروش ۳ روزه ۳۵.۷ میلیون دلاری رسید و صدر جدول را حفظ کرد. این فیلم روز جمعه گذشته ۹.۷ میلیون دلار فروخت و نسبت به هفته گذشته کاهش ۶۷ درصدی را نشان داد. «شانگ-چی» با این فروش ۳۵ میلیون دلاری پس از «آن» (It) با ۶۰.۱ میلیون دلار و «آن بخش دو» (It: Chapter Two) با ۳۹.۶ میلیون دلار، سومین فیلم پرفروش ماه سپتامبر در هفته دوم لقب گرفت. دیزنی هفته گذشته گزارش داده بود که «شانگ-چی» در هفته اول اکران ۹۴.۶ میلیون دلار فروخته است.

یونیورسال هفته گذشته اعلام کرد که «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) با بازی «جیمی لی کورتیس» را همزمان با اکران در سالن‌های سینما در تاریخ ۱۵ اکتبر از شبکه پیکاک پخش می‌کند. با توجه به رکوردشکنی «شانگ-چی» در افتتاحیه داخلی، بسیاری از سالن‌داران به این اقدام استودیو معترض شده‌اند. برادران وارنر در سال ۲۰۱۷ با فیلم «آن» که بی‌شباهت با «هالووین می‌کشد» نیست، به افتتاحیه ۱۲۳.۴ میلیون دلاری و با دنباله آن به فروش ۹۱ میلیون دلار در هفته اول دست پیدا کرده بود.

فیلم «بدخواه» (Malignant) نیولاین و برادران وارنر به کارگردانی «جیمز وان» آخر هفته گذشته افتتاح شد و ۵.۵۷ میلیون دلار فروخت. فیلم مشابه «سوسپیریا» (Suspiria) «لوکا گوادانینو» در سال ۲۰۱۸ در همین ایام از سال تنها ۲.۸ میلیون دلار فروش کرد.

«بدخواه» که همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شده، از مخاطبین نمره ضعیف C دریافت کرده و مخاطبین «پست‌ترک» به آن امتیاز ۵۹ درصد داده‌اند. با این حال، این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۷ درصد گرفت. «لیندزی بار» منتقد «اسوشیتد پرس» می‌نویسد: «اگر می‌خواهید «بدخواه» را ببینید، شاید یک سالن سینما بهترین گزینه باشد. در آن صورت، می‌توانید به همراه دیگر سینما-روها در عین بهت کامل بخندید.»

وان در حال فیلمبرداری «آکوامن و قلمرو گمشده» (Aquaman and the Lost Kingdom) برای برادران وارنر است و «بدخواه» را با بودجه نزدیک به ۴۰ میلیون دلاری بدون هزینه‌های بازاریابی تولید کرده. این فیلم دارای ۶۸ درصد مخاطب ۱۸ تا ۳۴ ساله، ۵۷ درصد مرد و ۶۸ درصد بالاتر از ۲۵ ساله است. از سوی دیگر حدود ۴۲ درصد خریداران بلیت این فیلم ترسناک اروپایی تبار، ۲۵ درصد لاتین تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار و ۱۵ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند. شبکه‌های اجتماعی استودیوی نیولاین در فیسبوک، توییتر و اینستاگرام طبق گزارش «رلیش‌میکس» دارای ۳۶۸ دنبال‌کننده بوده است. ویدیوهای تبلیغاتی فیلم «بدخواه» در این شبکه‌ها ۲۲.۱ میلیون بیننده داشته‌اند.

فیلم «شمارنده کارت» (The Card Counter) به کارگردانی «پل شریدر» و بازی «اسکار آیزاک»، «تیفانی هدیش» و «ویلم دافو» که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۶ درصد دریافت کرده و در جشنواره ونیز روی پرده رفته، در ۵۸۰ سالن سینما به نمایش درآمد و ۱.۱ میلیون دلار فروخت. فکوس با این فیلم دومین اکران گسترده سال ۲۰۲۱ برای یک فیلم با مخاطب خاص را رقم زد. پیش از این فیلم مستند «رهرو» (Roadrunner) «آنتونی بوردین» در ۹۲۷ سالن سینما اکران شده و ۲ میلیون دلار فروخته بود. فیلم «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed) شریدر تابستان سال ۲۰۱۸در چهار سالن سینما به صورت محدود اکران شد و در افتتاحیه ۹۷.۵ هزار دلار فروش کرد.

فیلم دینی «پدر را به من نشان بده» (Show Me the Father) به تهیه‌کنندگی برادران کندریک دیگر فیلم جدیدی بود که آخر هفته گذشته در ۱۰۷۳ سالن اکران شد پس از سه روز ۷۰۰ هزار دلار فروخت. ای نفیلم از مخاطبین نمره A+ «سینمااسکور» و ۸۸ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده است. حدود ۵۳ درصد مخاطبین این فیلم مرد، ۷۱ درصد بالاتر از ۳۵ ساله و ۵۲ درصد بالاتر از ۴۵ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۶۳ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۱۵ درصد آفریقایی تبار، ۱۷ درصد آسیایی تبار و ۵ درصد لاتین تبار بوده‌اند.

فیلم «پس از عاشق شدن ما» (After We Fell) به کارگردانی «کستیل لاندن» و بازی «جوزفین لنگفورد»، «هیرو فاینز تیفین» و «کیانا مادیرا» در ۴۵ منطقه از کانادا اکران شده و به فروش متوسط ۴۲۸ هزار دلاری در افتتاحیه رسیده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید