news-background
news-background

باکس آفیس: Free Guy رکورد فروش هفته دوم را شکست؛ انیمیشن Paw Patrol با ۱۳ میلیون دلار در تعقیب فیلم رینولدز

اگرچه در مورد گسترش نوع دلتای ویروس کرونا همچنان گزارش‌های ناخوشایندی منتشر می‌شود، اما بعضی از فیلم‌های اکران شده در بازار ایالات متحده، در طول تعطیلات آخر هفته گذشته عملکرد قابل ستایشی داشتند.

فیلم «گای آزاد» (Free Guy) دیزنی و استودیوهای قرن بیستم در دومین هفته اکران تنها ۳۴ درصد با کاهش فروش مواجه شد و ۱۸.۸ میلیون دلار فروخت. این فیلم پس از ده روز اکران به فروش داخلی ۵۸.۸ میلیون دلار نزدیک شده است. درصد کاهش فروش این فیلم در میان عناوینی که تابستان امسال به نمایش درآمده‌اند بی‌سابقه بوده است. «گای آزاد» رکوردی بهتر از فیلم‌های «پیتر خرگوش ۲» (Peter Rabbit 2) با ۴۰ درصد کاهش، «بچه رئیس ۲» (Boss Baby 2) با ۴۵ درصد کاهش، «پاکسازی برای همیشه» (Forever Purge) با ۴۳ درصد کاهش و «استیل‌واتر» (Stillwater) با ۴۵ درصد کاهش را ثبت کرده است.

در میان فیلم‌های «رایان رینولدز» نیز این کاهش بهتر از هفته دوم اکران فیلم‌های «توربو» (Turbo) با ۳۶ درصد کاهش، «کرودها» (Croods) با ۳۹ درصد کاهش، «پناه‌گاه» (Safe House) با ۴۱ درصد کاهش، «خواستگاری» (Proposal) با ۴۵ درصد کاهش و حتی «بادیگارد آدمکش» (Hitman’s Bodyguard) که آگست سال ۲۰۱۷ اکران شد با ۵۲ درصد کاهش بوده است. «گای آزاد» از سالن‌های آیمکس ۷۵۰ هزار دلار کسب کرده و با کاهش ۳۹ درصدی فروش در این فیلم در هفته دوم اکران، بهترین رکورد کاهش در سال ۲۰۲۱ در فرمت آیمکس را به نام خود ثبت کرد.

فیلم «گشت پنجه‌ای» (Paw Patrol) که به صورت رایگان در اختیار ۴۲ میلیون مشترک شبکه پارامونت+ قرار گرفته، هفته گذشته در ۳۱۸۳ سالن سینما اکران شد و ۱۳ میلیون دلار فروخت. این درحالی است که سینماهای ریگال در دسترس نبودند. فروش «گشت پنجه‌ای» در روز شنبه ۹ درصد نسبت به شنبه افزایش داشت.

فیلم‌های دیگری که در طول تعطیلات آخر هفته به صورت گسترده اکران شدند به توفیقی نرسیدند. فیلم «نوچه» (The Protege) لاینزگیت و میلنیوم فروش سه روزه ۲.۹۳ میلیون دلاری را ثبت کرد، در حالی که «خانه شب» (The Night House) سرچ‌لایت پس از سه روز به فروش ۲.۸ میلیون دلاری رسید. فیلم اول از مخاطبین نمره B «سینمااسکور» و فیلم دوم نمره C- کسب کردند. فیلم «خاطره» (Reminiscence) با بازی «هیو جکمن» نیز که از اچ‌بی‌او مکس پخش شده در سه روز اول نمایش به فروش ۲ میلیون دلاری رسیده است. این فیلم علمی-تخیلی از مخاطبین نمره C+ «سینمااسکور» دریافت کرد.

سیاست ارائه گواهی واکسن را این هفته نمی‌توان علت کاهش فروش اغلب فیلم‌ها برشمرد چرا که سیاستی است برای تأمین امنیت سینماروها. فروش کلی فیلم‌ها در تعطیلات آخر هفته به ۶۴.۱ میلیون دلار رسید و ۴۱ درصد کاهش را نسبت به آخر هفته مشابه در سال ۲۰۱۹ و دوران پیش از پاندمی نشان داد. در آن آخر هفته فیلم‌ها در مجموع ۱۰۸.۷ میلیون دلار فروخته بودند.

«گشت پنجه‌ای» که از منتقدین امتیاز بسیار خوب ۸۴ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده، در ایالت‌های غرب میانه و جنوبی با فروش بهتری مواجه بود. پرفروش‌ترین بازارهای فیلم تورنتو، فیلادلفیا، مونترال، مینیاپلیس، ونکوور، و سنت لوئیس بودند. این فیلم در بازارهایی چون لس‌آنجلس، نیویورک و واشینگتن دی‌سی پایین‌تر از انتظار عمل کرد. حدود ۸۸ درصد مخاطبین این فیلم خانوادگی، و ۵۶ درصد زنان و دختران بودند. شصت و سه درصد از خریداران بلیت این فیلم نیز زیر ۲۵ ساله، ۴۷ درصد زیر ۱۸ ساله و ۵۳ درصد بالاتر از ۱۸ ساله بودند. نزدیک به ۴۱ درصد از مخاطبین فیلم اروپایی تبار، ۳۴ درصد لاتین تبار، و ۲۰ درصد آفریقایی تبار بوده‌اند. این فیلم از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۴.۵ ستاره از ۵ دریافت کرده و ۶۶ درصد دیدن آن را توصیه می‌کنند.

انیمیشن «گشت پنجه‌ای» در شبکه‌های اجتماعی دارای ۵۸۳.۴ میلیون دنبال‌کننده و بازدید ویدیویی است اما ۳۴۷.۴ میلیون هوادار فیلم از دنبال‌کنندگان «کیم کارداشیان»، ۳۸.۵ میلیون دنبال‌کنندگان «آدام لوین»، ۲۷.۷ میلیون دنبال‌کنندگان «تایلر پری» و ۱۵.۸ میلیون از هواداران «جیمی کیمل» بودند.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا از نوع دلتا، مخاطبین خانوادگی ترجیح دادند که کودکان زیر ۱۲ ساله خود که واکسنی هم دریافت نکرده‌اند را به سینما نبرند. استودیوی ام‌جی‌ال نیز در پی به وجود آمدن این نگرانی‌ها اعلام کرد که انیمیشن خانوادگی «خانواده آدامز ۲» (The Addams Family 2) را ۱ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما از پلتفرم‌های دیجیتال پخش می‌کند. استودیوی سونی نیز در حال مذاکره با آمازون است تا فیلم مشابه «هتل ترنسیلوانیا ۴» (Hotel Transylvania 4) را با قراردادی ۱۰۰ میلیون دلاری به فروش برساند.

بلیت‌های فیلم «گشت پنجه‌ای» با قیمت ۱۰.۲۸ دلار و بلیت فیلم «گای آزاد» با قیمت ۱۲.۹۰ دلار به فروش رسیده‌اند. «اینت‌تلجنس» گزارش داده است که ۱.۳ میلیون بلیت انیمیشن «گشت پنجه‌ای» به فروش رفته در حالی که در مورد «گای آزاد» این رقم فاصله زیادی ندارد و به ۱.۶ میلیون می‌رسد. در این گزارش آمده است که آخر هفته گذشته در مجموع ۵.۳ میلیون بلیت سینما در آمریکا فروخته شده است.

فیلم «نوچه» عملکردی پایین‌تر از فیلم مشابه «آنا» (Anna) از خود به جا گذاشت. «آنا» در دوران ماقبل پاندمی ۳.۶ میلیون دلار در افتتاحیه فروخت و تا ۷.۷ میلیون دلار در بازارهای داخلی پیش رفت. «نوچه» با بازی «مگی کیو»، «مایکل کیتون» و «ساموئل ال. جکسون» و کارگردانی «مارتین کمبل» از منتقدین «راتن تومیتوز» امتیاز متوسط ۶۱ درصد دریافت کرده در حالی که ۵۰ درصد خریداران بلیت دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۶۱ درصد از مخاطبین فیلم مرد، و ۸۱ درصد بالاتر از ۲۵ ساله بودند. نزدیک به ۴۷ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۵ درصد آفریقایی تبار، ۱۶ درصد لاتین تبار، و ۱۲ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

«خانه شب» با بازی «ربکا هال» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۴ درصد، از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۶۱ درصد دریافت کرده است و ۳۸ درصد خریداران بلیت دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۵۲ درصد از خریداران بلیت مرد، ۶۱ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۶۷ درصد میان ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۵۰ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۲۰ درصد لاتین تبار، ۱۴ درصد آفریقایی تبار و ۱۶ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم «خاطره» درامی بزرگسالانه بود که مانند «آن‌هایی که آرزوی مرگ مرا دارند» (Those Who Wish Me Dead) «انجلینا جولی» همزمان با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش شد. فیلم جکمن به کارگردانی «لیسا جوی» یکی از خالقین سریال «وست‌ورلد» (Westworld) با بودجه ۶۸ میلیون دلاری تولید شده است. حدود ۵۶ درصد از مخاطبین این فیلم مرد، ۷۴ درصد بالاتر از ۲۵ ساله و ۶۰ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند. نزدیک به ۵۴ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۱۵ درصد لاتین تبار، ۱۴ درصد آفریقایی تبار و ۱۷ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید