news-background
news-background

چندگانه The Conjuring از فروش جهانی ۲ میلیارد دلاری عبور کرد

با گذر فیلم «احضار: شیطان وادارم کرد» (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) نیولاین از فروش جهانی ۱۹۶ میلیون دلاری، چندگانه سینمایی «احضار» پس از هفت فیلم به فروش ۲ میلیارد دلاری در سراسر دنیا رسید.

این مجموعه فیلم به تهیه‌کنندگی «جیمز وان» در سال ۲۰۱۳ و با فیلمی آغاز شد که در بازارهای جهانی ۳۲۰ میلیون دلار فروخت و دنباله آن هم از فروش ۳۲۱.۶ میلیون دلاری عبور کرد. قسمت سوم که در حین پاندمی همزمان با اکران در سالن‌های سینما از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش شده بود، در هفته اول اکران در بازارهای داخلی ۲۴.۱ میلیون دلار و در نهایت ۶۴.۸ میلیون دلار فروخت. فروش خارجی این فیلم نیز به ۱۳۱.۲ میلیون دلار رسیده است. قسمت سوم به کارگردانی «مایکل چاوز» و بازی «پاتریک ویلسون» و «ورا فارمیگا» در نقش اد و لورین وارن هنوز در بازارهایی چون تایلند، هند و ژاپن اکران نشده است.

سه‌گانه اسپین‌آف «آنابل» (Annabelle) ترتیب ۲۵۷.۷ میلیون دلار، ۳۰۶ میلیون دلار (Annabelle: Creation) و ۲۳۱.۴ میلیون دلار (Annabelle Comes Home) فروخته‌اند و فیلم «راهبه» (Nun) به فروش ۳۶۶.۱ میلیون دلاری رسیده بود. هفت فیلم «احضار» در مجموع به فهرست ۲۵ فیلم ترسناک تاریخ راه پیدا کرده‌اند، در حالی که چهار عنوان آن در میان هشت فیلم پرفروش اول جای گرفته‌اند.

«احضار: شیطان وادارم کرد» بازگوکننده داستان رعب‌آوری در مورد قتل، وحشت و نیروهای شیطانی ناشناخته است که حتی پژوهشگران باتجربه فعالیت‌های فراطبیعی اد و لورین وارن را هم شگفت‌زده می‌کند. این داستان که یکی از هیجان‌انگیزترین پرونده‌های آنان است، با مبارزه‌ای برای روح یک پسر جوان آغاز می‌شود‌، سپس ‌آن‌ها را به جایی می‌برد که هرگز ندیده‌اند و برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده یک متهم به قتل برای دفاع از خود ادعا می‌کند که نیروهای شیطانی او را وادار به ارتکاب جرم کرده‌اند.

همچون دو قسمت قبل، این دنباله نیز بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و پرونده‌ی «آرن شاین جانسون» را بررسی می‌کند که به قتل صاحبخانه‌اش «آلن بونو» متهم بود. جانسون در دادگاه برای دفاع از خود ادعا کرد که نیروهای شیطانی او را به ارتکاب قتل وادار کرده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید