news-background
news-background

تارانتینو اجازه تمرین به «کریستف والتس» نداده تا بازیگران Inglourious Basterds را غافلگیر کند

 

تارانتینو به والتس گفته بود: «نمی‌خواهم دایان کروگر یا برد پیت مهارت‌های هفت‌تیرکشی تو را ببینند.»

 

«کوئنتین تارانتینو» پیش‌تر گفته بود که خلق شخصیت «هانس لاندا» از فیلم «حرامزاده‌های بی‌شرف» (Inglourious Basterds) برای او بسیار لذت‌بخش بوده است. این نویسنده و کارگدان هفته گذشته در مصاحبه با پادکست «مومنت» (به‌واسطه ایندی‌وایر) فرایند انتخاب بازیگر برای این شخصیت شرور را به دقت شرح داده است. تارانتینو از «کریستف والتس» در این نقش به قدری رضایت داشت که تصمیم گرفت نحوه آماده‌سازی او در مرحله پیش-تولید را تغییر دهد. بسیاری از بازیگران غیر-آلمانی والتس را نمی‌شناختند و تارانتینو می‌خواست آن‌ها را در حین فیلمبرداری غافلگیر کند.

تارانتینو می‌گوید: «پیش از آنکه با بازیگران جلسه فیلمنامه‌خوانی بزرگ را برگزار کنیم با کریستف ملاقات کردم. به او گفتم: «همه مشتاقند بدانند چه کسی نقش هانس لاندا را بازی می‌کند. از تو نمی‌خواهم فیلمنامه را بد بخوانی، اما می‌خواهم دست را کامل رو نکنی. نمی‌خواهم فکر کنند که گوشه‌ای از شخصیتی که قرار است واقعاً باشی را دیده‌اند. از یک تا ۱۰، عدد شش باشد. به اندازه کافی خوب باش، اما فقط به اندازه کافی. نمی‌خواهم با کسی رقابت کنی و اگر در رقابتی هستی بازنده باش. نمی‌خواهم بدانند که برای آنچه چه در چنته داشته‌ای تا به نقاط ضعف لاندا پی ببرند.»

والتس با درخواست تارانتینو موافقت می‌کند اما کارگردان پیشنهاد دیگری دارد: «به همان سیاق، به استثنای دهقان فرانسوی، نمی‌خواهم پیش از فیلمبرداری با بازیگران دیگر جلسه تمرین داشته باشی. نمی‌خواهم دایان کروگر یا برد پیت پیش از ضبط مهارت‌های هفت‌تیرکشی تو را ببینند.»

والتس باز هم موافقت می‌کند، اما تمایل دارد که پیش از فیلمبرداری دیالوگ‌هایش را تمرین  کند و از تارانتینو می‌خواهد به او کمک کند. تارانتینو می‌پذیرد و این دو پیش از آغاز فیلمبرداری، جلساتی با هم تمرین می‌کنند. تنها بازیگری که تارانتینو به او اجازه داد با والست تمرین کند، «دنی منوشه» بود که در نقش دهقان فرانسوی بازی کرد.

والتس برای بازی در نقش «هانس لاندا» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره کن و اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد. تارانتینو تابستان گذشته در مصاحبه با مجله «امپایر» گفته بود که شخصیت «هانس لاندا» بیننده را با چالش‌های منحصربه‌فردی مواجه می‌کند.

تارانتینو می‌گوید: «لحظه‌ای که او وارد یک صحنه می‌شود، بر آن حکمفرمایی می‌کند. همه چیزهایی که باید به خوبی اجرا می‌کرد را به همان خوبی اجرا می‌کند. متوجه شدم با این شخصیت در وضعیت جالبی گرفتار می‌شوم که در مورد هیچ شخصیت دیگری تجربه نکرده بودم. این حقیقت که او نه فقط یک آدم بد، نه فقط یک نازی، بلکه یک نازی معروف به «شکارچی یهود» است که یهودی‌ها را گیر می‌آورد و آن‌ها را به اردوگاه‌های کار اجباری می‌فرستد، بنابراین وقتی در انتهای فیلم ظاهر می‌شود، کشف می‌کند که «حرامزاده‌ها» چه می‌کنند، مخاطبین می‌خواهند که بفهمد. از این شخصیت حمایت نمی‌کنند، اما یک فیلم لعنتی است، و اگر کشف کند فیلم هیجان‌انگیزتری خواهد شد! نمی‌خواهید ناامیدتان کند. این‌گونه مقدمه‌چینی کرده‌ایم که او رمز و راز همه را می‌داند، پس باید راز آن‌ها را هم بفهمد. و اگر بفهمد اوج فیلم را هیجان‌انگیزتر می‌کند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۸

هانس لاندا شخصیت منفی دوست داشتنی

نمایش اسپویل