news-background
news-background

انتقاد کارگردان قسمت اول Space Jam از دنباله فیلم: ««اسپیس جم» متعلق به «مایکل جوردن» است»

«جو پایتکا» می‌گوید دنباله دو ساعته «اسپیس جم» را طی پنج مرحله دیده است.

 

فیلم «اسپیس جم: میراث جدید» (Space Jam: A New Legacy) اگرچه در صدر جدول فروش بازارهای آمریکای شمالی قرار گرفت، اما از گزند برخی انتقادها در امان نماند. اما هیچ‌یک از انتقادها به تندی انتقاد «جو پایتکا» کارگردان قسمت اول فیلم که در سال ۱۹۹۶ اکران شد نبود. این کارگردان در مصاحبه با «تی‌ام‌زی» می‌گوید این فیلم دو ساعته را طی پنج مرحله و با مشقت تحمل کرده است.

پایتکا «لبران جیمز» بازیگر دنباله را با «مایکل جوردن» یکی از شناخته‌شده‌ترین سلبریتی‌های ورزشکار دنیا مقایسه می‌کند و می‌گوید: «حقیقت این است که لبران مایکل نمی‌شود.»

او در بخش دیگری از اظهاراتش از موسیقی «نابسنده» فیلم و نقش جدید «باگز بانی» انتقاد می‌کند و می‌گوید نسخه جدید این شخصیت «مثل یکی از آن عروسک‌های پارچه‌ای است که در فرودگاه می‌خرید تا وقتی از یک سفر کاری طولانی برمی‌گردید آن را به فرزندتان هدیه دهید.»

پایتکا پیش‌تر در مصاحبه با «اینترتینمنت» ویکلی گفته بود که در گذشته پیشنهاد «دوایت هاوارد» برای تولید دنباله دیگری را رد کرده است. او می‌گوید: «با سه نفر کار کرده‌ام که یک خصوصیت جادویی را دارند و شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند... مایکل جوردن، مایکل جکسون و مدانا. هر سه این‌ها خصوصیتی دارند که مردم فوراً با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند بی‌آنکه چیزی در موردشان بدانند. هیچ‌کس دیگری این خصوصیت را ندارد. لبران بازیکن بسکتبال فوق‌العاده‌ای است. او مایکل نمی‌شود. شاید بهتر باشد اسم فیلم را تغییر دهند. نباید آن را «اسپیس جم ۲» یه هرچه بنامند. باید فیلم دیگری باشد. «اسپیس جم» نیست. «اسپیس جم» متعلق به «مایکل جوردن» است. صرف نظر از اینکه لبران چه بازیکن فوق‌العاده خوبی است – در حالی که بازیکن فوق‌العاده‌ای هست – اما او مایکل جوردن نیست. هرگز مایکل جوردن دیگری نخواهد آمد.»

«اسپیس جم: میراث جدید» که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده، بر اساس ۱۷۷ نقد امتیاز ۲۹ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است. این فیلم در اولین هفته اکران در سراسر دنیا ۵۳ میلیون دلار فروخت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید