news-background
news-background

«کلوئی ژائو» به هیأت داوران جشنواره ونیز پیوست؛ «شهرام مکری» داور بخش «افق‌ها»

«کلوئی ژائو» کارگردان تاریخ‌ساز چینی-آمریکایی «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) که با فیلم برنده اسکارش جشنواره ونیز سال گذشته را افتتاح کرد، به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران با این فستیوال بازخواهد گشت. پیش‌تر گزارش شده بود که «بونگ جون هو» کارگردان «انگل» (Parasite) بر کرسی ریاست این دوره از جشنواره تکیه خواهد زد.

«ویرجینی افیرا» بازیگر فرانسوی که اخیراً در «بندتا» (Benedetta) «پل ورهوفن» دیده شده، «سینتیا اریوو» بازیگر بریتانیایی، و «سارا گیدن» بازیگر و تهیه‌کننده کانادایی دیگر اعضای هیأت داوران ونیز خواهند بود. «ساویریو کوستانزو» کارگردان ایتالیایی «دوست نابغه من» (My Brilliant Friend) و «الکساندر نانائو» کارگردان رمانیایی مستند نامزد اسکار «کالکتیو» (Collective) که در سال ۲۰۱۹ به کن رفت، به همراه دیگر اعضا، «شیر طلایی» این دوره را به برندگان اهدا می‌کنند.

جشنواره ونیز چهارشبه این هفته اعلام کرد که «یاسمیلا ژبانیچ» کارگردان «کجا می‌روی آیدا؟» (Quo Vadis, Aida) رئیس بخش «افق‌ها» این دوره از جشنواره است. «شهرام مکری» که با «ماهی و گربه» (Fish/Cat) در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه ویژه این بخش شد، یکی از اعضای داوران خواهد بود. «نادیا ترانووا» رمان‌نویس ایتالیایی، و «جاش سیگل» دیگر اعضای این بخش از جشنواره امسال خواهند بود. فیلم «جنایت بی‌دقت» (Careless Crime) مکری سال گذشته در بخش «افق‌ها» جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

 

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره ونیز ۱ تا ۱۱ سپتامبر برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید