news-background
news-background

«پل ورهوفن»: فیلم Benedetta کفرآمیز نیست

«پل ورهوفن» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «بندتا» (Bendetta) در جشنواره فیلم کن به پرسش‌هایی در مورد استفاده از برهنگی و صحنه‌های جنسی پاسخ داد و تأکید کرد که فیلمش به هیچ وجه کفرآمیز نیست. ورهوفن می‌گوید: «نمی‌دانم چطور ممکن است در مورد اتفاقی که روی داده کفر گفت... تاریخ را اساساً نمی‌توان تغییر داد. می‌توان گفت که درست یا غلط بوده، اما تاریخ را نمی‌توان تغییر داد. فکر می‌کنم واژه کفر در این مورد احمقانه است.»

فیلم تاریخی «بندتا» که جمعه شب گذشته اکران شد، داستانی واقعی در مورد «خواهر بندتا کارلینی» روایت می‌کند، سرپرست یک صومعه در قرن هفدهم که با ادعای تجربه معجزه و الهاماتی ماورائی سبب شد کلیسای کاتولیک از سال ۱۶۱۹-۲۳ در موردش تحقیق کند و سرانجام او را به زندان بیندازد.

در این فیلم صحنه‌های جنسی و برهنگی زیادی گنجانده شده، اما بازیگران فیلم امروز در کنفرانس مطبوعاتی کن گفتند که از این موضوع ناراحت نبوده‌اند. «ویرجینی افریا» یکی از بازیگران فیلم معتقد است: «تمایل جنسی موضوع جالبی است. کارگردانان زیادی وجود ندارند که بدانند چگونه چنین موضوعی را به فیلم تبدیل کنند. «پل ورهوفن» از ابتدا و هنوز به عنوان کسی شناخته شده که با این موضوعات اساسی به شکلی شگفت برخورد کرده. برهنگی جذابیتی ندارد وقتی به شکلی زیبا نمایش داده نشود، پل این‌گونه کار نمی‌کند. وقتی لباس‌هایمان را کندیم همه‌چیز بسیار لذت‌بخش بود.»

«دفنی پاتاکیا» که در فیلم نقش «خواهر بارتولومیا» را بازی کرده اضافه می‌کند حتی یک لحظه در مورد برهنه شدن برای پل تردید نکرده است. هرچند بعضی از صحنه‌های عاشقانه «کمی ترسناک» بوده‌اند، اما ورهوفن «فوراً با من در مورد این صحنه‌ها حرف زد بنابراین من دقیقاً می‌دانستم که چگونه فیلمبرداری خواهند شد.»

ورهوفن حکم صادر می‌کند: «در دهه ۷۰ همه در سواحل بدون پوشش بالاتنه بودند. آن وضعیت به کلی از بین رفته و من فکر نمی‌کنم که این پیشرفت به شمار بیاید.»

«لوییز شویلوت» دیگر بازیگر فیلم می‌گوید: «زنان به شکلی پیچیده به تصویر کشیده می‌شوند. چیزی که من در مورد فیلم‌های پل دوست دارم این است که زن با تمام پیچیدگی‌اش نشان داده می‌شود و این فیلم تجسم آن رویکرد است.»

«کلوتیلد کورو» اضافه می‌کند: «فمینیسم به روشنی در فیلم وجود دارد. به لطف رویکرد پل و حساسیت او. جنبه‌ای حیوانی در فیلم وجود دارد که بخشی و جزئی از انسان بودن است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۹:۰۱

عجب !!

نمایش اسپویل