news-background
news-background

کن ۲۰۲۱: مصاحبه خواندنی «مت دیمون» در کنفرانس مطبوعاتی Stillwater؛ دیمون از علت احساساتی شدنش در افتتاحیه فیلم جدیدش و رد پیشنهاد Avatar می‌گوید؛ فتوکال فیلمی که مدعی اسکار شد

 

فیلم جدید «تام مک‌کارتی» پس از «اسپات‌لایت» برنده اسکار، ممکن است توجه رأی دهندگان آکادمی را جلب کند.

 

«مت دیمون» با درام «استیل‌واتر» (Stillwater) پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه فیلم در کن خوش درخشید و تحسین منتقدین را برانگیخت. در این فیلم دیمون نقش یک راننده کامیون خشن اهل اکلاهوما به نام بیل بیکر را بازی می‌کند که عازم مارسی شده تا دختر غیرصمیمی و به زندان افتاده‌اش به جرم ارتکاب قتل را ملاقات کند. بیل که اختلافات فرهنگی و زبان ارتباطی متفاوت و سیستم پیچیده حقوقی را پیش روی خود می‌بیند، در فرانسه زندگی جدیدی برای خود می‌سازد تا مأموریت آزادسازی دخترش را به اتمام برساند.

منتقدین از دیمون که خود را غرق در این نقش کرده ستایش کرده و او را مدعی کسب افتخار در فصل اهدای جوایز آینده می‌دانند. «ابیگیل برسلین» که ۱۵ سال قبل با «میس سان‌شاین کوچک» (Little Miss Sunshine)‌ نامزد اسکار شد، نقش دختر بیست و چند ساله دیمون در فیلم را بازی کرده است. «کامیل کاتین» نیز ایفاگر نقش زنی فرانسوی است که با شخصیت دیمون در مارسی آشنا می‌شود. نقش دختر این زن در فیلم به «لیلو سیاوو» ۹ ساله سپرده شده که یادآور «ناتالی پورتمن» و «جودی فاستر» در اولین سال‌های بازیگری‌شان است.

دیمون در کنفرانس مطبوعاتی «استیل‌واتر» از علت احساساتی شدنش در مراسم افتتاحیه فیلم گفت: «دیشب کمی احساساتی شدم، و خیلی خوشحالم که امسال اینجا هستیم. چون به این دوران نگاه خواهیم کرد و این لحظه برگزاری جشنواره پس از کووید را به یاد خواهیم آورد – و چه راهی برای به یاد آوردنش.» دیمون سپس از تجربه «غیرانسانی» دنیا در طول دو سال گذشته می‌گوید: «بودن در یک فضا با ۱۰۰۰ نفر دیگر که با تو غریبه‌اند اما همزمان عضوی از یک جامعه‌اند چون همگی عاشق چیز مشترکی هستیم – یک یادآوری عالی بود به اینکه چرا این کار را ادامه می‌دهیم. برای اینکه می‌خواهیم مثل امروز در کنار هم باشیم!»

مک‌کارتی اضافه می‌کند که فیلم از پرونده «آماندا ناکس» که در ایتالیا به اتهام قتل چهار سال در زندان گذراند الهام گرفته شده است: «پرونده «آماندا ناکس» به‌شدت مرا شگفت‌زده کرد. تفحصی عمیق داشتم. منبع الهام اولیه فیلم بود.»

دیمون در ادامه از بازی بازیگر جوان «لیلو سیاوو» ستایش می‌کند و می‌گوید: «فوراً دانستم که با یک مریل استریپ ۹ ساله کار می‌کنم.»

در بخش دیگری از مصاحبه دیمون یادی می‌کند از رد پیشنهاد بازی در فیلم «آواتار» (Avatar) «جیمز کامرون» که می‌توانست او را میلیونر کند: «پیشنهاد شد که در فیلم کوچکی به نام «آواتار» بازی کنم، «جیمز کامرون» ۱۰ درصد از سود فیلم را به من پیشنهاد کرد. نام من در تاریخ می‌ماند... بازیگر دیگری را نخواهید یافت که مبلغی بیش از این را رد کرده باشد.»

دیمون می‌گوید فرصت بازی در فیلم ۲.۲ میلیارد دلاری «آواتار» را نداشته چون در حال فیلمبرداری فیلم‌های «جیسون بورن» (Jason Bourne) بوده و این تصمیی «اخلاقی» را گرفته که از چندگانه جدا نشود. کامرون در نهایت «سم وورتینگون» را به جای او انتخاب کرد. دیمون سپس واکنش «جان کرازینسکی» به رد پیشنهاد کامرون را نقل می‌کند که گفته بود:‌ «هیچ تغییری در زندگی‌ات ایجاد نمی‌شد، جز اینکه من و تو این گفتگو را در فضا انجام می‌دادیم.»

وقتی یکی از حضار به دیمون یادآور شد که کامرون در حال تولید چند دنباله برای «آواتار» است به شوخی گفت: «دنباله هم در کار است؟ خدای من.»

دیمون در ادامه فاش می‌کند که قرار بوده فیلم «منچستر کنار دریا» (Manchester By The Sea) را کارگردانی کند اما پس از خواندن فیلمنامه «کنت لونرگان» به او گفته: «کنی، باید این فیلمنامه را کارگردانی کنی، مناسب خودت است.» دیمون قرار بود در این فیلم نقش‌آفرینی نیز بکند، اما «مریخی» (The Martian) این فرصت را از او گرفت: «تنها بازیگری که حاضر این نقش را به او بدهم «کیسی [افلک]» است.»

دیمون در پاسخ به این پرسش که چگونه با شهرت سازگار شده می‌گوید: «رسانه دست از سر من برداشت چون ملال‌آور بودم. چیزی که در مجله‌ها خریدار دارد سکس و رسوایی است. همه می‌دانند که من زن و بچه دارم، و رسوایی به من ربطی ندارد، ارزش ندارد که بیرون از خانه من کمین کنند.»

دیمون خودش را با «برد پیت» همبازی‌اش در «یازده یار اوشن» (Ocean’s Eleven) مقایسه می‌کند که به همراه او و «جورج کلونی» برای بازاریابی فیلم به «موناکو گرند پریکس» رفته بود: «اصلاً باورکردنی نبود. حراست مرا دستگیر کرد و مجبور شدم بگویم که «همراه برد پیت» هستم!» آشفته‌بازارترین وضعیتی بود که تا آن زمان دیده بودم... اما نبض برد از ۵۰ بالاتر نمی‌رفت. مثل این بود که می‌خواهد برای خرید به مغازه برود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید