news-background
news-background

«ند بیتی» بازیگر نامزد اسکار Network و Deliverance درگذشت

«ند بیتی» بازیگر نامزد اسکار فیلم‌هایی چون «شبکه» (Network) و «بازماندگان» (Deliverance) یکشنبه شب در سن ۸۳ سالگی درگذشت. «دبرا میلر» مدیر برنامه‌های بیتی درگذشت این بازیگر را تأیید کرده است:‌ «ند استعدادی نمادین و اسطوره‌ای بود، و یک دوست عزیز، و همه ما دلتنگش خواهیم شد.»

بیتی در سال ۱۹۳۷ در لوییزویل کنتاکی متولد شده و در سن ۱۹ سالگی با تئاتر «جاده صحرایی» (Wilderness Road) بازیگری را آغاز کرده بود. او تا ده سال بعد در ویرجینیا، کنتاکی و ایندیانا به بازی در تئاتر ادامه داد و در سال ۱۹۷۲ اولین فیلم بلندش «بازماندگان» را بازی کرد. بیتی در این فیلم مقابل «برت رینولدز» نقش‌آفرینی کرده است. در سال ۱۹۷۶، او اولین و تنها نامزدی اسکارش را برای بازی در فیلم «شبکه» دریافت کرد.

در فیلم «شبکه» به کارگردانی «سیدنی لومت»، بیتی نقش «آرتور جنسن» را بازی کرد، مدیر شبکه تلویزیونی که «هاوارد بیل» با بازی «پیتر فینچ» را راضی می‌کند که سقوط بشر با هدایت کمپانی‌های بزرگ نه تنها اجتناب‌ناپذیر است، بلکه اتفاق خوبی نیز هست.

بیتی برای بازی در سریال‌های تلویزیونی «آتش خودی» (Friendly Fire) و «آخرین قطار خانه» (Last Train Home) نامزد جایزه امی، و برای «ترانه‌ام را بشنو» (Hear My Song) نامزد گلدن گلوب شده بود. او برای صداپیشگی در فیلم «داستان اسباب بازی ۳» (Toy Story 3) در نقش شخصیت شرور «لاتسو» برنده جایزه سینمایی ام‌تی‌وی شده است.

در خلال سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۳، بیتی بیش از ۱۶۰ نقش سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید