news-background
news-background

«جاستین ترو»: خود «دیوید لینچ» هم نمی‌دانست Mulholland Drive در مورد چیست

 

ترو می‌گوید: «مثل این است که به همراه او با آسانسور به سمت ابرها بروید.»

«دیوید لینچ» با رویکرد از پیش تعیین نشده‌اش برای کارگردانی بازیگران در محل فیلمبرداری شناخته می‌شود و اغلب معنای واقعی صحنه‌ها را برای آن‌ها افشا نمی‌کند. «جاستین ترو» که سال ۲۰۰۱ در «جاده مالهالند» (Mulholland Drive) با لینچ همکاری کرده، به‌تازگی در مصاحبه با «ایندی‌وایر» از آن تجربه گفته است.

ترو در نئو-نوآر سورئال لینچ نقش کارگردانی به نام «آدام کشر» را بازی می‌کند که در حال پیشبرد یک پروژه محرمانه است، اما این تنها چیزی است که ترو در مورد شخصیتش و انگیزه‌های او برای بازی در صحنه‌های کلیدی فیلم می‌دانست.

ترو که در فیلم تجربی «امپراطوری درون» (Inland Empire) نیز با لینچ همکاری کرده می‌گوید: «او کاملاً گمراه‌کننده است چون به پرسش‌های شما جواب نمی‌دهد. در چند روز اول «جاده مالهالند» خودم را آماده می‌کردم هزاران سؤال از او پرسم، مثلاً «چرا آنجا هستم؟ آن کابوی کیست؟ این چه وضعی است؟ ما در چه واقعیتی قرار داریم؟»»

ترو می‌گوید در اولین روز فیلمبرداری لینچ «کل صحنه را پاکسازی کرد. [گفت:] «همه از اینجا بروید.» کابل و نور آویزان بود همان‌گونه که همیشه هست. بعد گفت:‌ «یک لحظه صبر کنید، همه از اینجا بروند. من و جاستین باید با هم حرف بزنیم.» به درون خانه‌ای [که در آن فیلمبرداری می‌کردیم] رفتیم، فکر می‌کنم صحنه‌ای بود که من به خانه می‌آیم و همسرم را با آن مرد بیچاره می‌بینم، [با بازی] بیلی ری سایرس.»

ترو اضافه می‌کند:‌ «شروع کردم به پرسیدن سؤال از او... وقتی یکی از سؤال‌ها را پرسیدم، [گفت:] «می‌دانی، من نمی‌دانم رفیق. اما اجازه بده کشف کنیم.» او نمی‌خواست شوخی کند یا طفره برود یا گستاخی کند؛ واقعاً نمی‌دانست. می‌گفت: «نمی‌دانم.» مثل این است که به همراه او با آسانسور به سمت ابرها حرکت کنید، نمی‌دانید آسانسور از کجا سر در می‌آورد.»

ترو می‌گوید همین تجربه را پنج سال بعد در حین بازی در «امپراطوری درون‌» داشته است: «عواملی که جمع می‌کند عالی‌اند. به‌شدت می‌خندید. کار ما با «لورا درن» و «امپراطوری درون» باعث شد به‌شدت بخندیم. بعد به مراسم نمایش فیلم می‌روید و مغزتان روی دیوار می‌پاشد. من هیچ نمی‌دانستم که آن صحنه قرار است آن‌گونه از آب درآید، لحنش را می‌گویم. اغلب مواقع، [لحن] را به سرعت شناسایی می‌کنم. اما او یک گمراه‌کننده واقعی است، از این جهت که چه خواهید دید وقتی کارش در اتاق [تدوین] به پایان برسد، و بخش‌هایی از آن را کات کند، و صداگذاری و همه این کارها را انجام دهد، و تجربه‌ای متفاوت از آنچه در محل فیلمبرداری داشته‌اید خلق کند.»

ترو به‌تازگی در سریال «ساحل مسکیتو» (The Mosquito Coast) اپل تی‌وی+ بازی کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ دی ۱۴۰۰ ۰۴:۴۷

خخخخ عالیه

نمایش اسپویل