news-background
news-background

انتقاد تند و تیز «بیل مار» از مراسم اسکار و رمزارزها: «مشکل ما اقتصادی نیست، روانی است»

 

«بیل مار» مجری برنامه «بی‌درنگ با بیل مار» (Real Time With Bill Maher) که از انتخاب فیلم‌های نامزد اسکار بهترین فیلم انتقاد کرده بود، جمعه شب گذشته مراسم اسکار هفته گذشته را نیز هدف گرفت. بینندگان مراسم اسکار نود و سوم تا پایین‌ترین حد در تاریخ برگزاری کاهش پیدا کرده است.

مار می‌گوید: «در گذشته بینندگانش در حد مسابقات سوپر بول بود. حالا برنده اسکار از همه تشکر می‌کند و می‌گوید: «بچه‌ها بروید بخوابید.» - اما پرستار بچه‌ها پیام می‌دهد: «خوابیده‌اند.» این کمدین ادامه می‌دهد:‌ «نه هیچ شوخی در کار بود، نه آهنگی، نه حتی کلیپی که مثل گذشته ما را سرگرم کند.»

مار در بخشی از برنامه موسوم به «قوانین جدید» پیشنهاد می‌کند که سریال «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) را بسازند. او می‌گوید: ««ماری تایلر مور»، «آلیس» و سریال «آن دختر» (That Girl) از سر راه کنار بروند. دختر جدیدی به شهر آمده که در یک سطل مدفوع می‌کند. ما عاشق اینیم که او با یک ون پرسه می‌زند، اما آیا نمی‌تواند ۱۹ ساله و جذاب باشد؟ شاید بهتر باشد که بازیگران نقش مکملش هم تغییر کنند. شاید یک مرد خوش‌قیافه و شوخ، یک دوست صمیمی هم‌جنس‌گرا و یک سگ؟ به این شکل می‌توان معما را حل کرد. با من تماس بگیرید.»

با این حال، مار نیش خود را در جای دیگری عمیقاً فرو می‌کند: «هر چیزی که در عنوانش کریپتو باشد سرانجام خوبی پیدا نمی‌کند. این روزها در کشور جنونی شکل گرفته.» او رمزارزها را بی‌معنی، بی‌هدف، غیرقابل درک، کلاه‌برداری پانزی، و یک بازی می‌داند که انرژی زمین را به هدر می‌دهد. «ماینینگ» یا استخراج رمزارزها نیازمند محاسبات پیچیده رایانه‌ای ومصرف انرژی است. مار می‌گوید «ایلان ماسک» مدیر عامل «تسلا» که از حامیان رمزارز است باید به تغییرات اقلیمی اهمیت بیشتری دهد.

مار می‌گوید: «کاملاً درک می‌کنم که نظام مالی ما بی‌نقص نیست، اما دست کم واقعی است. سهام اپل ارزش پولی دارد برای اینکه این کمپانی گوشی‌های موبایل هزار دلاری تولید می‌کند که همه می‌خرند و در مستراح می‌اندازند.»

این کمدین معتقد است که کاپیتالیسم «به شما اجازه می‌دهد که در حوزه پول‌های موجود پول درآورید. ولی ما می‌دانستیم که پول باید از چیزی واقعی نشأت بگیرد و تولید شود. اما رمزارزها می‌گویند نه چنین نیست.»

مار اضافه می‌کند: «هیچ‌ دستاوردی وجود ندارد و هیچ محصول واقعی یا سرویسی ساخته نمی‌شود. مانند نور «تینکر بل» است. منبع نور فقط به باور کودکان بستگی دارد. مشکل ما اقتصادی نیست بلکه روانی است. افرادی که در یک دنیای مجازی رشد کرده‌اند پذیرفته‌اند که می‌توانند در آن زندگی کنند.»

مار با این وجود از وضعیت سیاسی آمریکا و به ویژه «جو بایدن»، سخنرانی‌اش در کنگره و نظرسنجی‌هایی که فاکس نیوز را به خشم آورده راضی است. او می‌گوید این شبکه چاره‌ای ندارد جز اینکه پناه ببرد به ادعاهایی چون برنامه کاهش ۹۰ درصدی گوشت قرمز از سوی بایدن یا یک برگر در ماه و لغو جشن‌های چهارم ژوئیه. مار سپس پیشنهاد می‌کند که دیوار مرزی ترامپ باید فروریخته و از آن یک مجسمه عظیم «کالین کپرنیک» ساخته شود.

نسخه کامل این اپیزود این صفحه در دسترس مشترکین ۳۰نما قرار گرفته است.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۱۰

سرم درد گرفت چقدر دری وری گفته. درباره ی همه چیز اظهار نظر میکنه. ایشون چندتا دکترا دارند؟

نمایش اسپویل
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۲:۳۱

چرا همش از این مجری صحیونیست مطلب میزارید ، تو خود امریکا هم اونقدر معروف نیست

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۷:۴۸

موافقم . از خیلی از مجریای بیمزه دیگه که فقط به مسائل ترند روز مثل کدوم خواننده جدیدا معروف شده بیارنش برنامه یا کدوم فیلم و سریال زیاد فروش رفته بازیگراشو بیارن. مار حداقل چهار تا حرف درست حسابی میزنه

نمایش اسپویل
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۳۲

جری ساینفلد که میگن بهترین کمدینه میگه اصلا تو کمدی رتبه بندی نداریم حالا بر چه اساسی میگن این جز 100 تا هست؟

نمایش اسپویل
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۲۳

ترامپ هم رادیکال بود

نمایش اسپویل
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۲۲

املا صهیونیست بی دقتی بود ، بعدش هم من مثه شما تعصبی روی این افراد ندارم(حالا مثلا کی هست؟) که انقدر جبهه گرفتید ، شاید هم چون گفتم صهیونیست فکر کردید حزب اللهی هستم ولی نه علت حرفم اینه که نژاد پرسته و همه حرفاش جهت داره فرقی نمیکنه بی دین باشه یا کاتولیک چون به شدت طرف اسرائیل رو میگیره و به همین علت بیننده های برنامش از برنامه ی لوده ای مثه جیمی فالن یا جیمی کیمل کمتره متاسفانه تو خود امریکا با وجود اینکه یهودیای زیادی هستن ولی در برابر نژاد پرستی حساس ترن ولی تو ایران ادمای(به اصطلاح) روشن فکر نژاد پرست میشن علیه خودشون

نمایش اسپویل
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۱۶

سایت سینمایی میباشد، لطفا مطالب طنز ارسال نکنید. با تشکر

نمایش اسپویل
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۴۸

اولا که صحیونیست نه و صهیونیست. دوما ، مزخرفی که نوشتیو با اسید هم نمیشه شست. محض اصلاع بیل مار آتئیسته و اصلا یهودی نیست چه برسه به اینکه بخواد صهیونیست هم باشه. پدرش هم کاتولیک بوده. دوما اتقاقا بیل مار جزو مشهور ترین و رادیکال ترین هوست‌های آمریکاست که حتی با وجود اینکه hbo یه کانال خصوصیه ، بازم شمار بیننده‌هاش با تاک‌شوهای کانال‌های ملی آمریکا قابل رقابته. ضمنا مدتهاست که تو لیست 100 کمدین برجسته تاریخ کمدی‌سنچرال قرار گرفته و به علاوه نت‌ورسش از خیلی دلقکهای کله گنده (مثل جیمی کیمل و فالون) بیشتره. پس یه حالت بیشتر نداره؛ تو اصلا نمیدونی صهیونیست چیه و اینکه نمیدونی آمریکا کجاست. که اگه اینارو میدونستی این مزخرفو نمینوشتی

نمایش اسپویل
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۱:۵۷

رمزارزها یعنی چی؟

نمایش اسپویل
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۲:۳۸

بیت کوین و اتریوم و....

نمایش اسپویل