news-background
news-background

واکنش «آنتونی فاوچی» به اظهارات جنجالی «جو روگن» کمدین که توصیه کرد جوانان نباید واکسن بزنند

دکتر «آنتونی فاوچی» به اظهارات جنجالی و ضد-واکسیناسیون «جو روگن» کمدین آمریکایی واکنش نشان داد و آن‌ها را نادرست خواند.

 

روگان سه‌شنبه این هفته در پادکست خود «تجربه جو روگان» اعتراف کرده بود که واکسن ویروس کرونا را به افرادی که جوانند و از سلامت جسمی برخوردارند توصیه نمی‌کند. او در این پادکست می‌گوید: «اگر مثلاً ۲۱ ساله باشید و از من بپرسید که آیا باید واکسینه شوم؟ به شما می‌گویم نه. اگر فرد سالمی باشید و تمام وقت ورزش می‌کنید، و جوان هستید، و تغذیه درستی دارید، فکر نمی‌کنم که لازم باشد نگرانش باشید.»

فاوچی چهارشنبه گذشته با حضور در برنامه «جیمی فالن» توضیح داد که چرا با اظهارات روگان موافق نیست: «دلیلش این است که شما در مورد خودتان بهترین حالت حرف می‌زنید. نگران خودتان هستید که آلوده نشوید و احتمال اینکه علائمی نخواهید داشت. اما اگر خودتان را در معرض خطر قرار دهید ممکن است آلوده شوید و آلوده هم خواهید شد.»

فاوچی می‌گوید حتی افرادی که علائم کووید-۱۹ را ندارند در معرض خطر «گسترش بیماری» قرار دارند و ممکن است افرادی را آلوده کنند که مشکلاتی جسمانی دارند. او اضافه می‌کند: «بنابراین اگر می‌خواهید نگران خودتان باشید، و نه جامعه، مشکلی نیست. اما اگر با خود فکر کنید که اگر آلوده شوم، می‌توانم خطری برای دیگران باشم... به همین علت است که باید مراقب باشید و واکسینه شوید.»

روگان پنجشنبه این هفته در اپیزود دیگری از پادکست در مورد اظهاراتش توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت: «علمی واقعی در پس [این واکسن‌ها] وجود دارد. کل مسئله همین است، مردم به همین دلیل از من ناراحت شده‌اند: من مخالف واکسینه شدن نیستم.»

او اضافه می‌کند:‌ «گفتم به باور من [واکسن‌ها] بی‌خطرند و بسیاری از مردم را تشویق کردم که تزریق‌شان کنند. والدین خود من واکسینه شده‌اند. چیزی که گفتم این بود: «به نظر من اگر جوان و سالم هستید، نیازی به آن ندارید. بحثی که کردند این بود که شما به‌خاطر انسان‌های دیگر باید واکسینه شوید. این منطقی‌تر است اما بحث دیگری است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۰:۵۸

به قول معروف اگر راجع به چیزی نمیفهمی لطفا خفه شو

نمایش اسپویل