news-background
news-background

«یوان مک‌گرگور»: تکنولوژی‌های جدید فیلمبرداری سریال Obi-Wan Kenobi احساس واقعی‌تری به بازیگر می‌دهد؛‌ اولین تصاویر از مک‌گرور در مینی‌سریال Halston

تکنولوژی‌های جدید باعث شده که مک‌گرگور تجربه ناخوشایند فیلم‌های «جنگ ستارگان» را نداشته باشد.

 

«یوان مک‌گرگور» در مصاحبه جدیدی با «هالیوود ریپورتر» اعتراف می‌کند که از دیدن فیلم‌های پیش‌درآمد «جنگ ستارگان» (Star Wars) که از منتقدین نقدهایی منفی دریافت کرد و با استقبال گرم هواداران همراه نبود، لذت چندانی نبرده است. مک‌گرگور می‌گوید: «نسبتاً سخت بود. از آن فیلم‌ها عموماً استقبال نشد.»

مک‌گرگور در سریال جدید «اوبی-وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) دیزنی+ دوباره نقشی را بازی می‌کند که در آن چندگانه سینمایی بازی کرده بود. او معتقد است که سریال از حالا دست کم در مورد نحوه تولید بهتر از فیلم‌های پیش‌درآمد به نظر می‌رسد.

این بازیگر اسکاتلندی پیش‌تر هم از تجربه کابوس‌وار بازی در مقابل پرده‌های سبز برای «جورج لوکاس» گفته بود. لوکاس با هر فیلم تکیه بیشتر و بیشتری بر روی جلوه‌های ویژه رایانه‌ای کرد و به همین علت تجهیزات فیزیکی با مجازی جایگزین می‌شدند.

مک‌گرگور می‌گوید: «[لوکاس] خواهان کنترل بیشتر و بیشتری بر روی آنچه که ما در پس‌زمینه می‌بینیم بود. پس از سه یا چهار ماه، وضعیت واقعاً ملال‌آور شد – به‌ویژه وقتی صحنه‌ها... نمی‌خواهم بی‌احترامی کنم، اما آن فیلم‌ها شکسپیر که نبودند. وقتی محیطی در کار نیست، غرق شدن در دیالوگ‌هایی که بتواند شما را راضی کند ناممکن است. کار بسیار دشواری بود.»

اما پیشرفت تکنولوژی تجربه بازی در سریال «اوبی-وان کنوبی» را برای بازیگر خوشایند‌تر کرده است. این مجموعه مانند «مندلوری» (The Mandalorian) با استفاده از واقعیت مجازی و تکنولوژی استیج‌کرفت تولید خواهد شد که توسط «جان فاورو» و «راب لگاتو» سرپرست جلوه‌های ویژه آن سریال توسعه پیدا کرد. با این تکنولوژی بازیگر به جای بازی مقابل پرده‌های آبی یا سبز، روی صحنه‌ای اجرا خواهد داشت که در پس‌زمینه‌اش یک صفحه نمایش ال‌ای‌دی عظیم قرار گرفته و محیط پروژه را به صورت فتورئالیستی شبیه‌سازی می‌کند.

مک‌گرگورد در مورد این تکنولوژی می‌گوید: «اگر در یک کویر باشید، وسط یک کویر ایستاده‌اید. اگر در محیطی برفی باشید، برف شما را احاطه می‌کند. و اگر در اتاقک خلبان یک استارفایتر باشید، در فضا به سر خواهید برد. بسیار احساس واقعی‌تری دارد.»

کارگردانی تمامی اپیزودهای «ابی-وان کنوبی» توسط «دبرا چو» کارگردانی شده که سابقه مشارکت در سریال «مندلوری» را دارد. این سریال در سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد.

نت‌فلیکس هفته گذشته از اولین تصاویر مینی‌سریال «هالستن» (Halston) با بازی مک‌گرگور در نقش «روی هالستن فروویک» طراح افسانه‌ای مد رونمایی کرد. این سریال به دهه ۱۹۷۰ و  ۱۹۸۰ میلادی نیویورک بازمی‌گردد و به دنیای مد آن دوران نگاهی می‌اندازد.

دیگر بازیگران این سریال «ربکا دایان»، «کریستا رودریگز»، «بیل پولمن»، «جیان فرانکو رودریگز» در نقش «ویکتور هوگو»، «دیوید پیتو»، «سالیوان جونز»، «روی کالکین»، «کلی بیشاپ» و «ورا فارمیگا» خواهند بود. نت‌فلیکس این سریال را ۱۴ می پخش خواهد کرد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید