news-background
news-background

«پل ریسی» سرانجام برای Sound of Metal برنده یک جایزه معتبر شد

 

ریسی پنجشنبه شب این هفته برنده جایزه «ایندی اسپریت» شد در حالی که گلدن گلوب و اتحادیه بازیگران به او توجهی نکرده بودند.

 

«پل ریسی» سرانجام برای بازی تحسین‌شده‌اش در فیلم «آوای متال» (Sound of Metal) برنده یک جایزه معتبر شد. ریسی برای این نقش نامزد دریافت اسکار و بفتا شده بود اما گلدن گلوب و اتحادیه بازیگران به او توجهی نشان نداده بودند. «ایندی اسپیریت» اولین جایزه معتبری است که ریسی برای «آوای متال» به کارگردانی «داریوس ماردر» دریافت می‌کند.

ریسی در این فیلم مقابل «ریز احمد» نقش «جو» را بازی کرده، مردی کم‌شنوا و الکلی که برای ناشنوایان معتاد سرپناهی تدارک می‌بیند. جو برای شخصیت «روبن استون» با بازی احمد که یک درامر ناشنواست، مثل یک مرشد عمل می‌کند و برای بازپروری‌اش می‌کوشد. ریسی برای دریافت جایزه «ایندی اسپیریت» با «کلمن دومینگو» در «بلک باتم ما رینی» (Ma Rainey’s Black Bottom)، «اوریون لی» در «اولین گاو» (First Cow)، «گلین تورمن» در «بلک باتم ما رینی» و «بندیکت وونگ» در «نه روز»‌ (Nine Days) رقابت کرد.

یکشنبه شب آینده ریسی برای کسب اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل با «دنیل کالویا» برای «یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah)، «لاکیث استنفیلد» از همین فیلم، «لزلی اودوم جونیور» برای «یک شب در میامی» (One Night in Miami) و «ساشا بارون کوئن» برای «دادگاه شیکاگو ۷» (The Trial of the Chicago 7) رقابت می‌کند.

ماردر پیش‌تر به «ایندی‌وایر» گفته بود که اولویت او انتخاب یک بازیگر ناشنوا برای نقش جو بوده است. او در نهایت بازیگران شناخته‌شده‌ای را رد کرد تا ریسی را انتخاب کند که فرزند یک والدین ناشنوا بوده است.

ریسی در مورد پذیرش این نقش گفته بود: «فیلمنامه را خواندم و دیدم که روی کاغذ، بسیار زیبا و تکان‌دهنده است. این شخصیت را می‌شناختم، این جو را می‌شناختم. در مورد همین کارهایی که او می‌کند تجارب زیادی داشتم.» ریسی اضافه می‌کند: «از نحوه به کار گیری دنیای ناشنوایان در فیلم لذت بردم، و اینکه چگونه در مورد اعتیاد حرف می‌زند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید