زمان مطالعه: ۲ دقیقه
توافق «بیسابقه» دیزنی و سونی برای پخش فیلمهای Spider-Man و Venom از دیزنی+
استودیوهای دیزنی و سونی با امضای قراردادی چند-ساله توافق کردند که چندگانههایی مانند «مرد عنکبوتی» (Spider-Man) را برای اولین بار پیش از هر پلتفرم دیگری از دیزنی+ پخش کنند.
دیزنی+ و هولو و چندین پلتفرم دیگر متعلق به دیزنی از جمله افاکس و ایبیسی تحت پوشش این قرارداد «بیسابقه» خواهند بود. به این ترتیب هواداران مارول و «مرد عنکبوتی» بهزودی فیلمهای محبوبشان را از دیزنی+ میبینند. فیلمهای «مرد عنکبوتی» پیشتر به دلایل حقوقی پیچیده امکان پخش از دیزنی+ را نداشتند.
فیلمهای استودیوی سونی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ پس از اکران در سالنهای سینما و طی کردن بازهی زمانی معینی در نتفلیکس به دیزنی+ میروند. نتفلیکس و سونی این ماه قراردادی برای پخش فیلمها منعقد کرده بودند. جزئیاتی از رقم قرارداد افشا نشده اما منابع نزدیک به کمپانیها میگویند مجموع رقم قرارداد نتفلیکس و دیزنی با سونی به بیش از ۳ میلیارد دلار میرسد. فیلمهایی چون «مرد عنکبوتی»، «جومانجی»، «ونوم» و «هتل ترنسیلوانیا» بخشی از این قرارداد جدید خواهند بود.
شبکههایی چون ایبیسی، دیزنی چنل، فریفرم، افاکس و نشنال جئوگرافیک به این قرارداد پیوستهاند. سونی و افاکس سالهاست با یکدیگر همکاری میکنند. استودیوی یونیورسال اخیراً به همکاری خود با افاکس پایان داده است، بنابراین قرارداد جدید با سونی محتوای این شبکهی کابلی را تأمین خواهد کرد.
در نامهی «تام راثمن» مدیر سونی پیکچرز به کارکنان کمپانی آمده است: «این قراردادها بازتابدهندهی تأثیر فرهنگی فیلمهایی است که میسازیم و بازاریابی میکنیم.»
اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.
دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید