news-background
news-background

نویسنده Lost «جاستین ترو» را برای نقش «جک» می‌خواسته است

لیندلاف و ترو در سریال تحسین‌شده‌ی «بازماندگان» شبکه‌ی اچ‌بی‌او همکاری کرده‌اند.

 

«دیمن لیندلاف» و «جاستین ترو» در سه فصل سریال «بازماندگان» (The Leftovers) شبکه‌ی اچ‌بی‌او همکاری کرده‌اند، اما این اولین فرصت همکاری میان این دو نبوده است. لیندلاف در مصاحبه‌ی جدیدی با مجله‌ی «اسکوایر» فاش می‌کند که «جاستین ترو» یکی از بازیگران منتخب او برای نقش «جک شپرد» در سریال «گمشده» (Lost) بوده. ترو در آن زمان به لیندلاف می‌گوید علاقه‌ای به بازی در این نقش ندارد. با این حال، سریال «گمشده» به یکی از انقلابی‌ترین عناوین تلویزیون در قرن بیست و یکم شد. آن نقش در نهایت به «متیو فاکس» رسید.

لیندلاف به «اسکوایر» می‌گوید: «اینکه او در کارنامه‌اش ۲۵ فیلم و سریال ندارد بی‌علت نیست. موضوع پیشنهاد نشدن نقش نیست. به این علت است که او نقش‌های خاصی را انتخاب می‌کند. وقتی که «گمشده» را می‌ساختیم، او بدون تردید یکی از گزینه‌های بازی در نقش جک بود. اما علاقه‌ای نداشت بازی کند.»

لیندلاف پس از پایان «گمشده» چشم از ترو برنداشت و ناگهان دید که نام او به عنوان نویسنده‌ی کمدی هالیوودی «تندر استوایی» (Tropic Thunder) «بن استیلر» ذکر شده است: «خدای من، جاستین ترو یک طنزنویس است؟»

در زمانی که لیندلاف سریال «بازماندگان» را برای اچ‌بی‌او می‌ساخت، در مورد انتخاب ترو تردید‌هایی داشته است: «این مرد برای برآمدن از پس این نقش بیش از حد خوش‌قیافه است.» اما وقتی ترو فیلمنامه را می‌خواند، لیندلاف متوجه می‌شود: «این مرد با وجود خوش‌قیافه بودنش، بازیگر بسیار  بسیار خوبی است.»

«بازماندگان» یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های تلویزیونی یک دهه‌ی اخیر بود اما لیندلاف باید برای موضوعی از ترو عذرخواهی می‌کرد. در اپیزود اول سریال صحنه‌ای وجود داشت که ترو با شلوار خاکستری در حال دویدن است و برآمدگی آلت تناسلی‌اش در تصویر دیده می‌شود. این صحنه در شبکه‌های اجتماعی موجی از میم‌ها را ایجاد کرد و کار به جایی رسید که لیندلاف از این شوخی‌ها در فصل‌های بعدی استفاده کرد.

لیندلاف در این رابطه می‌گوید: «در آن زمان، فکر کردم چقدر جالب است در کسب‌وکار و فرهنگی که از زن استفاده‌ی ابزاری می‌شود، به جاستین نگاه ابزاری می‌کنند. حالا در سال ۲۰۲۱، وقتی به گذشته نگاه می‌کنم می‌بینم که چه رفتار زننده‌ای بوده است. من و جاستین دوست بودیم – و هستیم – اما رئیس او هم بودم. وظیفه‌ی من بود که از او محافظت کنم به جای اینکه بگویم: «ببین چقدر مضحک است که همه در مورد آلت تو حرف می‌زنند.»»

ترو به «اسکوایر» می‌گوید: «احساس فوق‌العاده‌ای نداشتم. دوست ندارم دوباره اتفاق بیفتد. اما از آن رنج هم نبردم. ببینید، من نمی‌گویم نگاه ابزاری به مردان اتفاق نمی‌افتد – البته که پیش می‌آید. اما نوعی مداقه روی زنان وجود دارد که در مورد مردان نیست. من نمی‌توانم تصور کنم که فروخته شدن تصاویر برهنه‌ام در فضای آنلاین چه حسی خواهد داشت. این نوع خشونت، فکر نمی‌کنم بتوانم تحملش کنم. اما این موضوع در مورد زنان همیشه وجود داشته. شاید حالا بیشتر با آن‌ها همدردی می‌کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید