news-background
news-background

«سیگورنی ویور»: بهترین فیلم برای شخصیت ریپلی فیلم Aliens «جیمز کامرون» است

دنباله‌ی «بیگانگان» به کارگردانی «جیمز کامرون» به اعتقاد «سیگورنی ویور» بالاتر از دیگر فیلم‌ها با حضور شخصیت «ریپلی» قرار می‌گیرد.

 

«سیگورنی ویور» در چهار فیلم از چندگانه‌ی «بیگانه» (Alien) نقش «الن ریپلی» را بازی کرده است. او اولین بار در «بیگانه» (Alien 1979) به کارگردانی «ریدلی اسکات» در این نقش دیده شد و در فیلم‌های «بیگانگان» (Aliens 1986) ساخته‌ی «جیمز کامرون» و «بیگانه ۳» (Alien 3) اثر «دیوید فینچر» در سال ۱۹۹۲ و «رستاخیز بیگانه» (Alien Resurrection) به کارگردانی «ژان-پی‌یر ژونه» در سال ۱۹۹۷ آن را تکرار کرد. ویور به‌تازگی در مصاحبه با «کلایدر» دنباله‌ی «جیمز کامرون» را بهترین نقش‌آفرینی خود در قالب این شخصیت نامیده است.

ویور می‌گوید: «خوش‌ساخت‌ترین داستان برای شخصیت در فیلم «بیگانگان» وجود داشت، برای اینکه جیم [کامرون] استعداد شگفت‌آوری در بنا کردن ساختار قصه دارد. اینکه این زن از فرا-خواب بیرون آورده شد، هیچ‌کس حرفش را باور نمی‌کرد، به یک نوع برزخ تبعید شد که هیچ‌کس به حرفش اعتماد نمی‌کرد، و خانواده‌اش مرده بودند. کلیت داستان ریپلی در «بیگانگان» و بعد کاری که در پایان می‌کند... در پایان خانواده‌ی تازه‌ای پیدا می‌کند. کل ساختار این قصه به نظر من طلایی می‌آمد.»

ویور در ادامه می‌گوید: «همیشه احساس می‌کردم که در آن نقش آزادی عمل دارم. یک سیر شخصیت بسیار عالی و مکمل بود. از این جهت، دومین قسمت فیلم شاید رضایت‌بخش‌ترینش باشد.»

دو قسمت اول «بیگانه» با تحسین منتقدین همراه بود اما «بیگانه ۳» و «رستاخیز بیگانه» نقدهای مثبتی دریافت نکرد و مخاطبین از آن‌ها ناراضی بودند. ویور از قسمت چهارم تاکنون در چندگانه ظاهر نشده است. در همین حین، «نیل بلومکمپ» کارگردان «منطقه ۹» (District 9) چندین سال وقت صرف توسعه‌ی قسمت پنجم «بیگانه» حول محور شخصیت ریپلی کرد اما برنامه‌های او به نتیجه نرسید. با این حال، مینی‌سریال «بیگانه» با نویسندگی «نوآح هالی» شورانر «فارگو» (Fargo) و «لژیون» (Legion) در دست ساخت قرار گرفته است.

ویور تابستان گذشته در مصاحبه با «امپایر» فاش کرد که «والتر هیل» تهیه‌کننده‌ی چندگانه فیلمنامه‌ی ۵۰ صفحه‌ای برای قسمت پنجم «بیگانه» برایش ارسال کرده. هیل تهیه‌کننده‌ی تمامی قسمت‌های «بیگانه» از آغاز تاکنون بوده و در نگارش متن «بیگانگان» با کامرون همکاری داشته.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید