news-background
news-background

حذف یک شخصیت کارتونی از Space Jam 2 به دلیل ترویج «فرهنگ تجاوز»

شخصیت «پپه لو پیو» در دنباله‌ی «اسپیس جم ۲» برادران وارنر ظاهر نخواهد شد.

شخصیت کارتونی «پپه لو پیو» که در قسمت اول فیلم «اسپیس جم» (Space Jam) برادران وارنر ظاهر شده بود، از دنباله‌ی «اسپیس جم: میراث جدید» (Space Jam: A New Legacy) حذف خواهد شد. این شخصیت راسو اولین بار در کارتون‌های «لونی تونز» (Looney Tunes) وارنرها ظاهر شده بود.

هفته‌ی گذشته «چارلز ام. بلو» ستون‌نویس «نیویورک تایمز» با انتشار مقاله‌ای ادعا کرد که این شخصیت کارتونی «فرهنگ تجاوز را تشدید» کرده و بحث‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد. به دنبال این جنجال، منابع نزدیک به برادران وارنر می‌گویند یک صحنه‌ی لایو-اکشن/انیمیشن میان «گریسی سانتو» و این شخصیت تابستان ۲۰۱۹ تولید شده اما در مرحله‌ی تدوین حذف خواهد شد.

این صحنه توسط «ترنس ننس» اولین کارگردان فیلم «اسپیس جم ۲» تولید شده بود. این فیلمساز تابستان سال ۲۰۱۹ از پروژه جدا شد و جای خود را به «مالکم دی. لی» داد. شخصیت «پپه لو پیو» تحت کارگردانی لی مدتی قبل از دنباله حذف شده و هیچ‌گاه با صحنه‌ی بازی لایو-اکشن سانتو ترکیب نشده است. منابع نزدیک به پروژه که کات اولیه‌ی فیلم را دیده‌اند می‌گویند آن‌ها شاهد بازی شخصیت راسو نبوده‌اند.

منابع نزدیک به پروژه می‌گویند حذف این شخصیت هیچ ارتباطی با مقاله‌ی «نیویورک تایمز» ندارد اما «ددلاین» می‌نویسد این ادعا به نظر صحت ندارد. شخصیت «پپه لو پیو» قرار بوده در «کافه ریک» ظاهر شود. پپه نقش یک بارتندر اغواگر را بازی می‌کرده که شروع می‌کند به بوسیدن دست شخصیت سانتو اما زن دستش را پس می‌کشد. سانتو سپس نوشیدنی‌اش را روی پپه می‌ریزد و سیلی سختی به راسو می‌زند. این ضربه موجب می‌شود که روی سه پایه دور خود بچرد و سپس دست «لبران جیمز» از حرکت بازش دارد. جیمز و «باگز بانی» به دنبال «لولا» هستند و پپه می‌داند که او کجاست. در فیلمنامه آمده است که جیمز به پپه می‌گوید اجازه ندارد که بدون رضایت کسی را ببوسد.

سخنگوی «گریسی سانتو» می‌گوید حذف این صحنه سبب رنجش بازیگر-خواننده شده است. او خود قربانی آزار جنسی است و در گذشته در این خصوص حرف زده. او حتی تشکیلات غیر-انتفاعی تأسیس کرده تا به قربانیان آزار جنسی و خشونت خانگی یاری برساند. سانتو از این صحنه و توبیخ شدن راسوی متجاوز رضایت داشته است.

سخنگوی سانتو می‌گوید: «این صحنه برای سانتو اهمیت بسیاری داشت. هرچند که پپه یک شخصیت کارتونی است، اما گریسی معتقد است فردی چون او باید به شخصیت متعرضی چون پپه سیلی می‌زده. حالا صحنه حذف شده، و این قدرت از او ستانده شده که مخاطبین جوان‌تر «اسپیس جم ۲» را تحت تأثیر قرار دهد، و به دختران و پسران جوان بیاموزد که رفتار پپه ناشایست است.»

برادران وارنر در گذشته با دیگر شخصیت‌های کارتون «لونی تونز» به مشکلاتی برخورد کرده بود. ژوئن سال گذشته شبکه‌ی HBO Max در واکنش به استفاده‌ی خشونت‌آمیز از اسلحه، سلاح شخصیت «المر فاد» را حذف کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۲۲:۲۴

یه فیلمایی مثل گرگ وال استریت و عشق گاسپار نئونه و انیمیشن سوسیس پارتی و امثالهم احياناً مروج هيچ فرهنگی نیستن؟

نمایش اسپویل
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۲۰:۰۲

اینا عقلشونو از دست دادن بخدا ادم مغزش درد میگیره بچه 4 ساله چی از اینا میفهمه مگه دیوونن والا اینا فرقی با اقایون اینجا ندارن فقط از اون اور بوم افتادن من واقعا انگشت به دهن موندم فکر مردم کجا هم میره تازه اینکه پیام خوبی داشته خدا بخیر کنه سوپرمن سیاه پوس جیمز باند زن کارگردان های بی استعداد زن خجالت اوره هنر و استعداد واسه سیاست حروم شده

نمایش اسپویل