news-background
news-background

«مایکل شین» نشان امپراطوری بریتانیا را پس فرستاده تا بتواند از خانواده سلطنتی انتقاد کند و ریاکار خوانده نشود

«مایکل شین»، بازیگر نامزد گلدن گلوب فیلم «ملکه» (The Queen) و سریال «اساتید سکس» (Masters of Sex)، نشان افتخاری «ملکه الیزابت دوم» را پس داد تا بتواند از خاندان سلطنتی بریتانیا انتقاد کند بی‌آنکه ریاکار خوانده شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این بازیگر ولزی در مصاحبه با «اوون جونز» نویسنده‌ی «گاردین» فاش می‌کند که «نشان امپراطوری بریتانیا» (OBE) را که در سال ۲۰۰۹ دریافت کرده پس فرستاده است. او می‌گوید بی‌سروصدا این نشان را در سال ۲۰۱۷ بازگردانده پس از آنکه تحقیقاتش را در مورد روابط ولز و انگلستان به پایان رسانده است. او به نارضایتی خود از انتخاب «شاهزاده ولز» به افراد انگلیسی در سنخنرانی خود در مورد «ریموند ویلیامز» نویسنده‌ی مارکسیست ولزی ارجاع می‌دهد.

شین که در سال ۲۰۰۶ در فیلم «ملکه» نقش «تونی بلر» را بازی کرده می‌گوید: ««ریموند ویلیامز» یک مقاله‌ی مشهور تحت عنوان «چه کسی از طرف ولز حرف می‌زند» در سال ۱۹۷۱ نوشت، و من از آن به عنوان نقطه شروع سخنرانی‌ام استفاده کردم و گفتم که امروز چه کسی از طرف ولز حرف می‌زند؟»

شین اضافه می‌کند: «در تحقیقات من، برای آن سخنرانی، در مورد تاریخ ولز چیزهای زیادی آموختم. وقتی تایپ متن سخنرانی را به پایان رساندم... به یاد می‌آورم که نشستم و به فکر فرورفتم که «من حق انتخاب دارم» یا این سخنرانی را انجام ندهم و نشان امپراطوری را نگه دارم، یا سخنرانی را انجام دهم و نشان را پس بفرستم. تمایل داشتم سخنرانی را انجام دهم بنابراین نشان را بازگرداندم.»

شین می‌گوید قصد بی‌احترامی نداشته و «به‌شدت افتخار» می‌کند که در سال ۲۰۰۹ این نشان را دریافت کرده: «قصد بی‌احترامی نداشتم، اما متوجه شدم که یک ریاکار خواهم بود اگر چیزهایی که می‌خواستم بگویم را در مورد روابط میان دولت ولز و بریتانیا در سخنرانی به زبان آورم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۲ دی ۱۳۹۹ ۱۸:۵۳

هنرمندای ما هم فقط ظاهرشون شبیه هنرمندای هالیوودیه بنده کاری به اینکه شما پشتيبان نظام هستید یا نه ندارم ولی بنظرم خجالت آوره که با پول نظام رشد میکنن و مطرح میشن و پول به جیب میزنن ولی بعد میان انتقاد میکنن و میگن صدا و سیمای ایران رو تحریم میکنیم ولی برای فصل بعدی سریالشون خودشون رو جر میدن

نمایش اسپویل