news-background
news-background

فیلمبرداری The Northman «رابرت اگرز» به پایان رسید

«آنیا تیلور-جوی»، «نیکل کیدمن»، «ویلم دافو»، و «الکساندر اسکارزگارد» در فیلم «شمالی» اگرز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

«رابرت اگرز» فیلمبرداری «شمالی»‌ (The Northman) را به پایان رساند. این فیلم درام حماسی، سومین فیلم بلند اگرز پس از «ساحره» (The Witch) و «فانوس دریایی» (The Lighthouse) در مقام کارگردان است. «شمالی» داستانی با مضمون انتقام در قرن دهم میلادی ایسلند و دوران وایکینگ‌ها روایت می‌کند و با همکاری فکوس فیوچرز و نیو ریجنسی به تولید رسیده است. اگرز برای این فیلم ستارگانی چون «الکساندر اسکارزگارد»، «ویلم دافو»، «نیکل کیدمن»، «ایتان هاک»، «بیورک» خواننده و بازیگر ایسلندی، «کلیس بنگ» دانمارکی و «آنیا تیلور-جوی» ستاره‌ی «ساحره» را به خدمت گرفته است. اگرز فیلمنامه‌ی «شمالی» را با همکاری شاعر و رمان‌نویس ایسلندی «سیون» به نگارش درآورده است.

تولید «شمالی» اواخر تابستان در ایرلند آغاز شده بود. «بلفاست تلگراف»‌ در ماه آگست گزارش داد که عوامل فیلم در نزدیکی شهر ساحلی لارن دیده شده‌اند. پاندمی کرونا مانع آغاز فیلمبرداری در ماه مارس گذشته شد در حالی که اگرز پیش از ایجاد وقفه تنها چند روز تا شروع تولید فیلم جدیدش فاصله داشت.

اگرز آوریل گذشته در مصاحبه با «فیلم ایندیپندنت» گفته بود که «شمالی» جاه‌طلبانه‌ترین فیلم او تا امروز است. هرچند تولید پروژه در بهار امسال آغاز نشد، اما گروه تولید فیلم به آماده‌سازی مراحل مقدماتی از جمله کار بر روی لباس‌ها ادامه دادند.

کارگردان در آن زمان گفته بود:‌ «گروه بسیار کوچکی هنوز بر روی بعضی چیزها کار می‌کنند. سازندگان سلاح در حال ساخت سلاح برای شخصیت‌ها هستند. اعضای مصنوعی در حال ساخته شدن‌اند. من نیز با فیلمبردار [جارین بلاشکی] و طراح استوری‌بورد کار می‌کنم. کارهایی باید انجام بپذیرند. مدیر لوکیشن ما دائماً در حال بررسی لوکیشن‌هایی است که در بعضی موارد صحنه‌هایش طراحی شده‌اند.»

اگرز اضافه کرده بود:‌ «اگرز در مورد مراحل آماده‌سازی می‌گوید: «لوکیشن‌های زیادی در فیلم وجود دارند، بنابراین ما دائما در حال بررسی و یافتن مکان‌ها یا ارزیابی‌ آن‌ها و طراحی صحنه بودیم. ما قرار است این دنیاها را تماماً طراحی کنیم، روستاها را بسازیم، هزاران لباس و وسیله بسازیم، اسب‌ها را آموزش دهیم تا کارهایی که می‌خواهیم انجام دهند، و نماهای فیلم را طراحی کنیم.»

کیدمن نیز در ماه اکتبر به «کلایدر» گفته بود که برای بازی در نقش مکمل خود در «شمالی» تا چند هفته‌ی آینده جلوی دوربین می‌رود. او اضافه کرد که به‌شدت برای بازی در این پروژه «وحشت‌زده‌» است، هرچند ظاهرش آرام به نظر می‌رسد. تیلور-جوی نیز در مصاحبه با «کلایدر» گفته بود افتخار می‌کند که برای بازی در «شمالی» انتخاب شده و اضافه کرده بود: «فکر می‌کنم اثری را به دنیا ارائه خواهیم کرد که واقعاً پیش‌تر نظیرش دیده نشده است.»

استودیوی فکوس و یونیورسال «شمالی»‌ را در سالن‌های سینمای سراسر دنیا اکران می‌کنند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید