news-background
news-background

انتقاد تند «ادوارد نورتن» از واکنش «دونالد ترامپ» به نتایج انتخابات

نورتن با ارسال چند توییت علت هراس‌افکنی و آشوب ترامپ در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری را توضیح داد.

 

«ادوارد نورتن» امروز جمعه با ارسال یک رشته توییت بحث‌برانگیز، «دونالد ترامپ» را «یک هرزه‌ی کوچک فوق‌العاده نرم ۱۰ لایه و انتقام‌جوی بهانه‌گیر بداخم کج‌خلق ضدحال» خواند. این بازیگر نامزد اسکار با این توییت‌ها واکنش ترامپ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را توضیح می‌داد و اینکه چگونه رئیس جمهور به زودی سابق سعی می‌کند به کل کشور آمریکا که با رأی خود او را از کاخ سفید بیرون راندند اهانت کند. ترامپ ادعا می‌کند که «جو بایدن» با تقلب به پیروزی رسیده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بازیگر «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) و «بروکلین بی‌مادر» (Motherless Brooklyn) می‌گوید: «کارشناس سیاسی نیستم اما با پدری بزرگ شده‌ام که یک دادستان فدرال بود و چیزهای زیادی به من آموخت، به علاوه با پورکربازانی جدی بازی کرده‌ام، بنابراین باید بگویم: فکر نمی‌کنم که ترامب سعی داشته باشد «حامیانش را خوشحال کند» یا «زمینه‌ی شبکه‌ی خودش را فراهم کند» یا اینکه «هرج‌ومرج را دوست دارد» اساسش این است که او می‌داند در یک گرفتاری حقوقی عمیق و چند بعدی گرفتار شده و این هر عمل او را تعریف می‌کند.»

نورتن در ادامه می‌گوید ترامپ «از نظر تاکتیکی» انتقال قدرت را در ایالات متحده به تأخیر می‌اندازد تا «برای لاپوشانی و مکتوم داشتن ادله زمان بخرد» و «یک دست آخر ناامیدانه» خلق کند. به اعتقاد نورتن هدف نهایی ترامپ این است که «برای انتقال صلح‌آمیز قدرت و ترس از این آسیب جبران‌ناپذیر به سیستم که می‌تواند در ازای پذیرش شکست، معامله‌ای نیکسون-گونه داشته باشد، به اندازه‌ی کافی هرج‌ومرج و تشویش بیافریند.»

نورتن اضافه می‌کند: «نباید اجازه دهیم این جنایت‌کار ایالات متحده آمریکا را به زور به پذیرش معامله‌ای برای نجات خود وادار و دمکراسی ما را تهدید کند. این بازی اوست. اما چیزهایی در دست دارد... او خواهد رفت، با رسوایی و ننگ. اما اگر با او معامله کنیم، قرارداد تنظیم‌شده‌ی او را بپذیریم، در مقابل بازگشتش آسیب‌پذیر خواهیم بود. نباید فروگذاری کرد.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱ آذر ۱۳۹۹ ۰۲:۴۳

boro filmeto bazi kon baw

نمایش اسپویل
۱ آذر ۱۳۹۹ ۰۱:۳۸

ببند

نمایش اسپویل