news-background
news-background

«داگ جونز»: شکست یونیورسال در خلق یک «دنیای سینمایی هیولایی» باعث شد دل تورو فیلم Frankenstein را نسازد

 

جونز معتقد است که شکست یونیورسال در خلق یک «دنیای سینمایی هیولایی» سبب شده که فیلم «فرانکنشتاین» دل تورو ساخته نشود.

 

«داگ جونز» در بسیاری از فیلم‌های «گی‌یرمو دل تورو» از «هزارتوی پن» (دانلود فیلم Pan’s Labyrinth با لینک مستقیم) گرفته تا «شکل آب» (دانلود فیلم The Shape of Water با لینک مستقیم) نقش مخلوقات خیالی را بازی کرده، اما او تا مرز بازی در نقش هیولای «فرانکنشتاین» نیز برای کارگردان پیش رفته است. جونز به‌تازگی در مصاحبه با «کلایدر» نگاهی انداخته به مراحل توسعه و لغو فیلم «فرانکنشتاین» دل تورو در یونیورسال. پیش‌تولید این پروژه به قدری پیشرفت کرد که جونز فرصت بازبینی برنامه‌های کارگردان برای بازسازی این داستان را داشته. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

جونز می‌گوید دل تورو قصد نداشته ظاهر نمادین شخصیت را به گونه‌ای که در فیلم «فرانکنشتاین» (دانلود فیلم Frankenstein 1931 با لینک مستقیم)، «عروس فرانکنشتاین» (دانلود فیلم Bride of Frankenstein با لینک مستقیم) و «پسر فرانکنشتاین» (دانلود فیلم Son of Frankenstein با لینک مستقیم) توسط «بوریس کارلوف» به تصویر کشیده شده بازآفرینی کند. در عوض، دل تورو به فرانکنشتاینی علاقه داشته که در طراحی‌های «برنی رایتسون» خالق «موجود باتلاقی» (Swamp Thing) نشان داده شده.

جونز در خصوص «فرانکنشتاین» دل تورو می‌گوید: «ظاهر او نزارتر، لاغرتر و رقت‌انگیزتر بود. با این حال، از یک جسارت جسمانی غیرطبیعی و ورزشکاری غیرطبیعی برخوردار بود. او از بدن‌های مختلفی به هم دوخته شده بود. صورت بسیار استخوانی، موهای بلند و ژولیده.»

جونز هنگام ملاقات از فروشگاه «اسپکترال موشن» که با کارگردان برای خلق موجودات همکاری می‌کند از برنامه‌های دل تورو برای فیلم آگاهی پیدا کرده است. مدیر فروشگاه مجسمه‌ای از بالاتنه‌ی جونز با گریم هیولا را به او نشان می‌دهد. جونز می‌گوید: «به شکل مسحورکننده‌ای زیبا بود، ضمن اینکه یادآور آثار «برنی رایتسون» بود و فرانکنشتاینی متفاوت از آنچه دیده بودید به نظر می‌رسید.»

جونز علت لغو پروژه‌ی سینمایی «فرانکنشتاین» دل تورو را دقیقاً نمی‌داند، اما حدس می‌زند که شکست یونیورسال در بنا کردن یک دنیای سینمایی هیولایی به ارتباط با ساخته نشدن فیلم نیست. این استودیو در نظر داشت فیلم‌هایی هیولایی با همکاری «تام کروز»، «راسل کرو» و «جانی دپ» بسازد، اما با شکست فیلم «مومیایی» (The Mummy) کروز، این برنامه‌ها لغو شدند.

جونز می‌گوید: «هدف این بود که مسیر استودیوی مارول دنبال شود و یک «دنیای سینمایی هیولایی» وجود داشته باشد.» او اضافه می‌کند: «این دوران قرار بود با «مومیایی» و «تام کروز» آغاز شود. اجازه‌ی گفتنش را ندارم، اما حدس می‌زنم که گی‌یرمو احتمالاً می‌خواسته فیلمی جداگانه بسازد که یک اثر هنری مستقل باشد، فیلمی که ادای دینی باشد به کتاب و فیلم کلاسیک آن.»

جونز که در حال حاضر مشغول بازی در سریال «پیشتازان فضا: اکتشاف» (Star Trek: Discovery) است، تأکید می‌کند که اگر فرصت بازی در فیلم «فرانکنشتاین» دل تورو پیش آید حاضر است بی‌درنگ در آن بازی کند. فیلم بعدی دل تورو «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) با بازی «بردلی کوپر» و «کیت بلانشت» است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید