news-background
news-background

قاتلی که «بونگ جون هو» فیلم Memories of Murder را از او الهام گرفته می‌گوید انتظار داشته زودتر بازداشت شود

«لی چان-جائه» قاتل زنجیره‌ای این هفته برای اولین بار از قتل‌های هواسئونگ گفته است.

 

«لی چان-جائه» قاتل زنجیره‌ای کره‌ای که «بونگ جون هو» برای شاهکار «خاطرات قتل» (دانلود فیلم Memories of Murder با لینک مستقیم) از او الهام گرفته است، این هفته برای اولین بار در دادگاه از جنایات خود گفت. لی سال گذشته به قتل ۱۴ زن اعتراف کرده بود. ۱۰ مورد از این قربانیان به قتل‌های هواسئونگ تعلق دارند که بین سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ روی دادند. نه مورد از این قتل‌ها مجهول مانده بودند تا اینکه از طریق بررسی دی‌ان‌ای لی، سپتامبر سال ۲۰۱۹ ارتکاب قتل او قطعی شد. لی ۵۷ ساله در سال ۱۹۹۴ به جرم تجاوز و قتل یکی از اقوامش به حبس ابد محکوم شده بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

لی در دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده «یون» که به عنوان قاتل یکی از ۱۰ قربانی به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود گفت: «فکر نمی‌کردم که جرم‌ها تا ابد مدفون بمانند.» یون که بنا بر قوانین کشور کره جنوبی نام کاملش فاش نشده، در سال ۲۰۰۸ از زندان آزاد شده بود و حالا دوباره در دادگاه حاضر شده تا محکومیتش لغو شود.

لی در مورد ارتباطش با قتل‌های هواسئونگ می‌گوید: «هنوز نمی‌فهمم [چرا متهم شناخته نشدم]. جرم‌ها پیرامون من روی دادند و من تلاش زیادی برای مخفی کردنشان نکردم بنابراین فکر می‌کردم که به راحتی گیر بیفتم. صدها نیروی پلیس وجود داشت. همیشه با کارآگاهان برخورد داشتم اما همیشه در مورد اطرافیانم از من می‌پرسیدند.»

لی می‌گوید حتی ساعت یکی از قربانیانش را به همراه داشته وقتی در اوج قتل‌ها پلیس از او بازپرسی می‌کرده، اما تنها چیزی که مقامات از او می‌پرسیدند این بوده که چرا کارت شناسایی به همراه ندارد و بعد اجازه می‌دادند برود.

«یون» به جرم قتل یک دختر ۱۳ ساله به حبس محکوم شده بود. لی به دادگاه می‌گوید مسئول این قتل بوده و آن را «عملی آنی» خوانده است. سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد: «لی می‌گوید دلیلی برای به قتل رساندن دختر ۱۳ ساله نداشته و هنگام تشریح چگونگی به قتل رسیدن او احساسی از خود نشان نداده.» لی از خانواده‌ی قربانیان و یون عذرخواهی کرده است.

لی در مورد عواقب قتل‌هایش می‌گوید: «شنیده‌ام که افراد بسیاری مورد بازجویی قرار گرفته و به اشتباه رنج برده‌اند. مایلم از تمامی آن‌ها عذرخواهی کنم. آمده‌ام و شهادت داده‌ام و جرم‌ها را تشریح کرده‌ام به امید اینکه وقتی حقیقت افشا شود [قربانیان و خانواده‌های آنان] کمی تسلی پیدا کنند. زندگی‌ام را با توبه ادامه خواهم داد.»

فیلم «خاطرات قتل» داستانی در مورد کارآگاه‌هایی روایت می‌کرد که در مورد پرونده‌ی مجهول قتل‌های هواسئونگ تحقیق می‌کردند. پس از کسب اسکار بونگ با «انگل» (Parasite) توجه بیشتری به این اثر معطوف شد. استودیوی نئون که «انگل» را پخش کرده، ماه گذشته نسخه‌ی ترمیم‌شده‌ی «خاطرات قتل» را دوباره در آمریکا اکران کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید