news-background
news-background

«شان کانری» در مقابل دیزنی مقاومت کرده و برای فیلم The Rock پول بیشتری درخواست کرده بود؛ «پول وامانده را بیشتر کنید!»

درگذشت «شان کانری» باعث شد ستارگان هالیوود به اشکال مختلف به او ادای احترام کنند، اما این متن یادبود «مایکل بی» کارگردان «صخره» (دانلود فیلم The Rock با لینک مستقیم) بود که جلب توجه کرد. این فیلم اکشن در سال ۱۹۹۶ توسط بی ساخته شد و «نیکلاس کیج» و «اد هریس» در آن نقش‌آفرینی کردند. کانری در آن زمان وقتی پی برد که دیزنی به دلیل طولانی‌تر شدن فیلمبرداری از بی ناراحت است، شخصاً وارد عمل شده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بی می‌نویسد: «فیلم «صخره». تعقیب و گریز با ماشین: شان در حال رانندگی است و من تنها در حال فیلمبرداری از او. ترمز می‌گیرد؛ سرم به پنجره اصابت می‌کند. می‌گوید: «حالت خوب است؟» می‌گویم: «نه، از دیزنی آمده‌اند تا به‌خاطر اینکه فیلمبرداری دو روز بیشتر طول کشیده تنبیه‌ام کنند.» شان، با آن نگاه شیطنت‌آمیزش می‌گوید: «می‌خواهی کمک کنم؟» کات به: داریم با سران دیزنی در یک کلاس درس بچه‌های کلاس سومی ناهار می‌خوریم، و پشت میزهای کوچک نشسته‌ایم. مثل غول به نظر می‌رسیم. اعلام می‌کنم که آقای کانری مایل است با آن‌ها ملاقات و سلامی عرض کند. شان وارد می‌شود، و روبروی مدیرانی که دهانشان باز مانده می‌نشیند.»

بی ادامه می‌دهد: «به شکل کلاسیک شان کانری و لهجه‌ی غلیظ اسکاتلندی بارشان می‌کند: «این پسر دارد کارش را خوب انجام می‌دهد، ولی شما در برج آیووری لعنتی دیزنی سیر می‌کنید، در ضمن پول وامانده را بیشتر کنید!» بی‌آنکه مکثی کنند، پاسخ دادند: «بسیار خوب. چقدر؟»»

بی در پایان می‌نویسد: «[کانری] این کار را کرد چون عاشق سینما بود. او لذت می‌برد از کمال و به کار بستن تمام تلاشش. در اخلاق کاری او استثنایی وارد نمی‌شد و بهترین تجربه‌ای بود که در عمرم داشتم.»

فیلم «صخره» با بودجه‌ی ۷۵ میلیون دلاری ساخته شد، در نهایت ۳۳۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت و هفتمین فیلم پرفروش سال ۱۹۹۶ شد. کانری پس از «صخره» در پنج فیلم دیگر نیز ظاهر شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید