news-background
news-background

اکران Tomb Raider 2 به تعویق افتاد؛ کارگردان فیلم می‌گوید علت شکست اقتباس‌های سینمایی از بازی‌ها را می‌داند

استودیوی ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس اکران فیلم بیوگرافیکال «احترام» (Respect) برای «آریتا فرانکلین» با بازی «جنیفر هادسن» را از ژانویه آینده به تابستان سال ۲۰۲۱ موکول کردند، و دنباله‌ی «توم ریدر ۲» (دانلود فیلم Tomb Raider 2 با لینک مستقیم) با بازی «آلیسا ویکاندر» که قرار بود مارس آینده روی پرده برود را از تقویم اکران خود حذف کردند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ناگفته پیداست که این تصمیم با مبهم‌تر شدن آینده‌ی سالن‌های سینما در اغلب نقاط جهان اتخاذ شده است. فیلم «احترام» ابتدا قرار بود کریسمس امسال به صورت گسترده اکران شود، اما به آخر هفته‌ی «مارتین لوتر کینگ» موکول شد. هادسن در این فیلم به کارگردانی «لیسل تامی» نقش فرانکلین، «فارست ویتاکر» نقش «سی.ال. فرانکلین»، «مارلون وایانز» نقش «تد وایت» و «تایتس برگس» نقش «دکتر جیمز کلیولند» را بازی می‌کند.

سپتامبر گذشته گزارش شد که «توم ریدر ۲» اواسط مارس اکران خواهد شد. ویکاندر در این فیلم دوباره نقش «لارا کرافت» را بازی می‌کند و «بن ویتلی» بر روی صندلی کارگردانی می‌نشیند. این فیلمساز به تازگی «ربکا» (Rebecca) را برای نت‌فلیکس ساخته و «مگ ۲» (The Meg 2) را نیز کارگردانی می‌کند.

ویتلی در مصاحبه با «پالیگان»، نه از «ربکا» یا «مگ ۲» بلکه پیرامون این مسئله گفتگو می‌کند که چرا اقتباس سینمایی از بازی‌های ویدیویی اغلب به شکست می‌انجامد. او می‌گوید رمز موفقیت درک رابطه‌ی پیچیده میان فیلم و بازی‌های ویدیویی است.

ویتلی می‌گوید: «بازی‌های ویدیویی به سختی به سینما تبدیل می‌شوند زیرا خارج از سینما متولد شده‌اند. اما نکته‌ی جادویی رابطه‌ی تعاملی [با مخاطب] است که از بازی حذف شده تا به سینما تبدیل شود. نکته همین است، تعامل آن، و به همین علت اقتباس موفق بسیار دشوار است.»

فیلم‌های «شاهزاده پارس» (Prince of Persia)، «وارکرافت» (Warcraft) و «اساسینز کرید» (Assassin’s Creed) همگی در سال‌های اخیر یا به شکست هنری یا هم شکست هنری و هم تجاری انجامیده‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲

کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!

نمایش اسپویل
۸ آبان ۱۳۹۹ ۰۰:۱۳

پس مکس پین چرا موفق شد

نمایش اسپویل
۷ آبان ۱۳۹۹ ۲۳:۳۷

اقتباس سینمایی از بازی های ویدئویی برای کسایی که هم عاشق بازی ها و هم فیلم هستن سختی هاش مشخص هست . در یک بازی یکسری خصوصیات مهم وجود دارد که آن بازی رو از بازی دیگر متمایز میکند . مثلا تامب رایدر عمده تمرگزش روی شخصیت لارا کرافت هست که علاوه بر جذابیت های فیزیکی و ظاهری اش ، یک بانوی جسور و شجاع و ماجراجو هم هست . به غیر از بازی هایی اخیر کمپانی اسکوآر اونیکس ، بازی های تامب روی محیط های باستانی خطرناک ، معما و لحظات نفس گیر متکی بودند . ظاهر هنرپیشه و حال و هوای فیلم خیلی مهم هست . هیچ وقت به پیشنهاد هواداران توجهی نمیشه . شخصیت پردازی و داستان عمدتا با چیزی که مخاطب از بازی می شناسه قرابت چندانی نداره .

نمایش اسپویل