news-background
news-background

«کیت وینسلت» به فیلم Fake! پیوست؛ روایت یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های پانزی

کمتر کسی فیلم تحسین‌شده و خوش‌ساخت «گزارش» (دانلود فیلم The Report با لینک مستقیم) به نویسندگی «اسکات زد. برنز» را دید. فیلم اخیر این نویسنده که بیشتر با فیلم‌های «اولیتیماتوم بورن» (The Bourne Ultimatum) و «شیوع» (Contagion) شناخته می‌شود، پاییز سال ۲۰۱۹ منتشر شد و به سرعت از یاد رفت. منتقدین در جشنواره‌ی ساندنس به‌شدت از فیلم ستایش  و آن را با «همه‌ی مردان رئیس جمهور» (All The President's Man) قیاس کردند. پروژه‌ی بعدی برنز اقتباسی از «جعلی!» (Fake!) با بازی «کیت وینسلت» برای استودیوی ام‌جی‌ام خواهد بود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

برنز بار دیگر نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده‌ی این فیلم است و با با وینسلت و «جنیفر تاد» یکی از بازیگران فیلم «گزارش» همکاری می‌کند. داستان فیلم از کتابی نوشته‌ی «جن مک‌آدام» اقتباس شده و داستانی واقعی در مورد مشارکت مک‌آدام و مشارکت او در کلاه‌برداری پانزی «وان‌کوین» (OneCoin) روایت می‌کند. «لندن تایمز» این عملیات سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز را یکی از بزرگ‌ترین کلاه‌برداری‌های تاریخ توصیف کرده است.

تخصص برنز روایت داستان‌های الهام گرفته شده از واقعیت است، هرچند سابقه‌ی کار بر روی پروژه‌هایی چون «روگ وان» (Rogue One) و «۱۲ یار اوشن» (Ocean's 12) را نیز دارد. او عموماً به سراغ داستان‌هایی می‌رود که نیازمند تحقیقاتی ژورنالیستی است. «لاندرومات» (The Laundromat) «استیون سودربرگ» که رسوایی «اسناد پاناما» را بررسی کرد از جمله‌ی این آثارند.

«وان‌کوین» به عنوان یک رمزارز توسط یک کمپانی ثبت شده در دوبی به همین نام و «وان‌لایف نتوورک» معرفی و هر دو توسط «رویا ایگناتووا» و «سباستین گرین‌وود» پایه‌گذاری شدند. در گزارش‌های مختلف آمده است که با این کلاهبرداری ۴ میلیارد دلار جمع‌آوری شده است. ایگناتووا در سال ۲۰۱۷ همزمان با صادر شدن محرمانه‌ی حکم بازداشت او در آمریکا ناپدید شد. اغلب رهبران «وان‌کوین» یا دستگیر یا ناپدید شده‌اند اما «رویا ایگناتووا» همچنان متواری است. گرین‌وود در سال ۲۰۱۸ بازداشت و به پول‌شوی و کلاه‌برداری متهم شد.

وینسلت به زودی در فیلم «آمونیت» (Ammonite) ساخته‌ی «فرانسیس لی» در مقابل «سرشا رونان» دیده خواهد شد. این فیلم قرار بود در جشنواره‌های لغو شده‌ی کن و تلیوراید اکران شود اما برای اولین بار در ونیز روی پرده رفت. اواخر سپتامبر نیز گزارش شد که وینسلت یکی از راویان سریال «دنیای آرامش» (A World of Calm) شبکه‌ی HBO Max خواهد بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید