news-background
news-background

اعتراض «لولو وانگ» فیلمساز آسیایی به انتخاب «ران هاوارد» برای کارگردانی فیلم پیانیست چینی

«لولو وانگ» کارگردان «وداع» ترجیح می‌دهد که یک فیلمساز آسیایی فیلم بیوگرافیکال «لنگ لنگ» پیانیست چینی را کارگردانی کند.

گزارش انتخاب «ران هاوارد» برای کارگردانی فیلم بیوگرافیکال «لنگ لنگ» پیانیست چینی مشهور با اعتراض «لولو واگن» نویسنده و کارگردان «وداع» (دانلود فیلم The Farewell با لینک مستقیم) مواجه شد. این فیلمساز در صفحه‌ی توئیتر خود به انتخاب این کارگردان سفیدپوست برای روایت یک فیلم در مورد شخصیتی آسیایی معترض شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

وانگ می‌نویسد: «به عنوان یک پیانیستی متولد چین که به شکل کلاسیک آموزش دیده، معتقدم که روایت داستان «لنگ لنگ» بدون داشتن درکی از فرهنگ چین و تأثیر «انقلاب فرهنگی» بر روی هنرمنداد و روشن‌فکران و تأثیر امپریالیسم غربی ممکن نیست.»

وانگ اضافه می‌کند که انتقاد او به معنای این نیست که تمایل دارد خودش این فیلم را کارگردانی کند: «نمی‌خواهم [این فیلم را بسازم]. فقط فکر نمی‌کنم که این هنرمندان افرادی باشند که بتوانند با خصوصیات فرهنگی شمال شرقی چین جایی که «لنگ لنگ» (و خانواده‌ی من) اهل آنجاست ارتباط برقرار کنند. یا با جنبه‌های فرهنگی خشونت فیزیکی در دوران رشدش.»

وانگ می‌پرسد: «آیا از فیلم «مولان» هیچ درسی نمی‌گیریم؟ بله به علت تصویری که نمایندگی می‌کرد و بسیاری از افرادی دوست‌شان داشتم و در فیلم مشارکت کرده بودند، اما باید این حرف را زد. باید زد. به خاطر این سال ۲۰۲۰... و اینکه دیگر خسته شده‌ام.»

نویسندگی فیلم «لنگ لنگ» هاوارد به «میشل مالرونی» و «کیران مالرونی» سپرده شده تا از کتاب خاطرات پیانیست اقتباس کنند. این پیانیست به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی در تولید پروژه مشارکت می‌کند و حتی با انتشار بیانیه‌ای از هاوارد قدردانی کرده است: «این فیلم به لطف بصیرت «ران هاوارد» الهام‌بخش جوانان سراسر دنیا خواهد بود تا رؤیاهای‌شان را دنبال کنند و هرگز فراموش نکنند که استثنائی‌اند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۵۳

مغز سلیبریتیا واقعا داره کپک میزنه

نمایش اسپویل