news-background
news-background

بررسی مراسم مجازی Emmy 2020: عجیب اما به‌شدت سرگرم‌کننده

مراسم اهدای جوایز امی هفتاد و دوم یکشنبه شب (۲۰ سپتامبر) از شبکه‌ی ABC با اجرای «جیمی کیمل» روی ایر رفت (دانلود مراسم Emmy 2020 با لینک مستقیم) و در حالی که به شکل مجازی برگزار می‌شد به اندازه‌ی کافی در رعایت سنت‌های پیشین موفق بود و همین یک پیروزی برای برگزارکنندگان به شمار می‌آمد. هرچند حضار مراسم سال‌های گذشته به شوخی‌های کیمل می‌خندیدند اما در دوران غیرعادی پاندمی کرونا حسی عادی به بیننده منتقل می‌شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

کیمل در ابتدا به شوخی می‌گوید: «می‌دانید چه می‌گویند؟ مبتلا شدن به ویروس بدون داشتن میزبان ممکن نیست. سؤال مهمی که باید پاسخ داده شود این است که چرا در حین یک پاندمی باید این مراسم برگزار شود؟ جدی می‌گویم. چرا در حین یک پاندمی باید یک مراسم اهدای جوایز برگزار شود؟ من اینجا چه غلطی می‌کنم؟ ناگهان امسال تصمیم گرفته‌اند که مراسم مجری داشته باشد؟» او سپس اضافه می‌کند که البته امشب تماشاگری در کار نخواهد بود: «مثل سخنرانی‌ها و تجمعات «ماگا» [طرفداران ترامپ] نیست.»

مونولوگ کیمل جدا از پرداختن به سالن خالی از تماشاگر و اطمینان خاطری که او به بینندگان در سرگرم‌کنندگی مراسم می‌دهد و می‌گوید: «سرگرم‌کننده خواهد بود، و خدای من چقد به سرگرمی نیاز داریم»، به سمت استایل طنز واقعی او متمایل می‌شود و سلبریتی‌ها حضور کوتاهی در مراسم پیدا می‌کنند. از «جیسون بیتمن» که میخکوب روی صندلی تماشاگران نشسته گرفته تا «جنیفر انیستون» که برای معرفی برنده‌ی بهترین بازیگر زن روی صحنه می‌آید. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

صنعت سرگرمی هم از کنایه‌های کیمل در امان نمی‌ماند. او می‌گوید: «شبکه‌ی کوئیبی امسال نامزد ۱۰ جایزه‌ی امی است.» و این شبکه‌‌ی پخش‌کننده‌ی محتوای کوتاه را «احمقانه‌ترین چیزی که یک میلیارد دلار هزینه داشته» می‌خواند. کیمل با استانداردها و قوانین شبکه‌ی ABC شوخی می‌کند و می‌گوید نمی‌توانسته نام سریال «شیتس کریک» (Schitt’s Creek) را بدون آنکه شکل نگارش صحیح واژه‌ی «شیتس» را با علامت $ نشان دهد به زبان آورد: «در شبکه‌ی HBO می‌توان [در سریال «واچمن»] یک آلت مردانه‌ی آبی را نشان دهد، اما من نمی‌توانم واژه‌ی «شیتس» را بدون حرف C را به زبان آورم؟»

کیمل سپس از از یک دیوار بزرگ خمیده متشکل از ۱۰۰ نمایشگر که تصاویری از نامزدها در سراسر دنیا را به صورت زنده پخش می‌کردند رونمایی می‌کند و می‌گوید: «چه اشکالی نمی‌تواند پیش آید؟» جوایز امی امسال بدون بروز اشکال و خطا و شاید بهتر از سال‌های گذشته توزیع شد.

بهترین سخنرانی‌ها:

سخنرانی‌های امی نیز به شکل قابل‌توجهی رها از قید و بند احساس می‌شدند. برندگان که آسوده در خانه‌های خود به سر می‌بردند بی‌آنکه لازم باشد به خود زحمت آمدن روی صحنه را بدهند، شیواتر از سال‌های گذشته حرف‌های‌شان را بیان‌ کردند. به ویژه «زندیا» برنده‌ی بهترین بازیگر زن نقش اول سریال‌های درام و «جسی آرمسترانگ» نویسنده‌ی سریال «وراثت» (Succession) برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سریال درام. استرانگ و «مارک رافلو» به نظر طولانی‌تر از حد مجاز سخنرانی کردند اما تماشای این سخنان، و واکنش بعضی از بازندگان که باز هم رها از قید و بند همیشگی به نظر می‌آمدند، از جمله هیجان‌انگیزترین لحظات امی امسال بودند.

همین سخنرانی‌ها و واکنش افرادی که قرار نبود مجال سخنرانی پیدا کنند به نظر علت برگزاری امی در حین پاندمی را توضیح می‌داد. پاسخ این پرسش که چرا امی باید در این شرایط برگزار شود این است که هر سال در ماه سپتامبر از برنامه‌سازان تجلیل می‌شود تا انگیزه‌ای برای ادامه دادن در آنان ایجاد شود. علت دیگر آن است که پلتفرمی به عظمت – حتی با وجود ریزش بینندگان مراسم در سال‌های اخیر – فرصتی برای بیان فراهم می‌کند.

«رجینا کینگ» امسال با تی‌-شرتی که یاد «بریونا تیلور» قربانی خشونت پلیس را گرامی می‌داشت هنگام دریافت جایزه‌ی امی بهترین بازیگر زن نقش اول در مینی‌سریال‌ها از آکادمی تلویزیون و «دیمن لیندلاف» قدردانی کرد و در پایان مردم آمریکا را به رأی دادن تشویق کرد: «اگر [رأی دادن] نگویم، در حالی که بازیگر سریالی پیش‌گو چون «واچمن» هستم، بی‌مبالاتی کرده‌ام. برای رأی دادن برنامه‌ریزی کنید!» او سپس به «روث بیدر گینزبرگ» قاضی آمریکایی که ۱۸ سپتامبر درگذشت ادای احترام کرد.

«مارک رافلو» که با «همین قدر می‌دانم حقیقت دارد» (I Know This Much Is True) برنده‌ی امی بهترین بازیگر مرد نقش اول در مینی‌سریال‌ها شده بود گفت: «سریال پرسش مهمی مطرح می‌کند: چگونه می‌خواهیم به یکدیگر احترام بگذاریم و با هم برخورد کنیم و چگونه مراقب یکدیگر و آسیب‌پذیرترین افرادمان باشیم؟ با عشق این کار را می‌کنیم و با غمخواری و جنگیدن برای آن‌ها. این کاری است که امروز باید کرد. باید با عشق در کنار هم ایستاد و اگر توانمندیم از کسانی که نیازمندترند و آسیب‌پذیرند یاری رساند – و این است که آمریکا را به کشوری عالی تبدیل می‌کند.» رافلو در ادامه مردم را به رأی دادن تشویق می‌کند: «برای عشق و شفقت و مهربانی رأی دهید.»

در آخرین سخنرانی یکشنبه شب، «جسی آرمسترانگ» که با «وراثت» برنده‌ی امی بهترین سریال درام شده بود گفت: «به علت اینکه فرصت بودن در کنار عوامل و بازیگران و همکاران در این مراسم از ما ستانده شده، فکر می‌کنم شاید بهتر باشد که چند ناقدرشناسی به جا آورم. ناقدرشناسی از ویروسی که امسال ما را از هم جدا کرد. ناقدرشناسی از رئیس جمهور ترامپ به خاطر واکنش آشفته و ناهماهنگش به ویروس. ناقدرشناسی از «بوریس جانسون» و دولتش به خاطر انجام همین کار در کشور من. ناقدرشناسی از همه‌ی دولت‌های ملی‌گرا و شبه-ملی‌گرا که دقیقاً خلاف آنچه لازم است انجام شود عمل می‌کنند. ناقدرشناسی از رسانه‌هایی که برای حفظ آنان در قدرت کار می‌کنند.»

امی امسال به نظر می‌رسید که تعمداً دارای نقص است و این نواقص اغلب عجیب بودند. در ابتدای مراسم کیمل پاکت حاوی نام برنده را به شوخی آتش زد اما آتش کمی بیش از حد انتظارش شعله‌ور شد و «جنیفر انیستون» را وادار کرد به سرعت با کپسول آتش‌نشانی دستی‌اش واکنش نشان دهد. این مراسم سنت‌ها را به نحوی از بین برد و این کار را به شکلی به‌شدت سرگرم‌کننده گاهی خام‌دستانه انجام داد. اما کیمل که وظیفه‌ی خطیری داشت هر بار که مراسم از نفس می‌افتاد آن را به حرکت وامی‌داشت. حاصل کار او و تهیه‌کنندگان مراسمی شد که هم عجیب بود و هم جذاب.

برندگان امی ۲۰۲۰ بر اساس آمار و ارقام:

شبکه‌ی HBO با کسب ۱۱ جایزه‌ی امی در این مراسم پیشتاز بود. این جوایز شبکه میان پنج سریال «وراثت»، «واچمن»، «هفته گذشته امشب با جان الیور»، «سرخوشی» و «همین قدر می‌دانم حقیقت دارد» تقسیم شدند. شبکه‌ی Pop TV با هفت امی در رده‌ی دوم ایستاده است. سریال «شیتس کریک» در بخش سریال‌های کمدی تمامی جوایز را درو کرد.

نت‌فلیکس تنها شبکه‌ی دیگری بود که بیش از یک امی به خانه برد. این سرویس استریمینگ یکشنبه شب با «ناراست‌کیش» و «اوزارک» برنده‌ی امی شد. اپل‌تی‌وی پلاس نیز اولین امی تاریخ خود را با «برنامه‌ی صبحگاهی» کسب کرد.

 

برندگان امی بر اساس عنوان تلویزیونی

واچمن (Watchmen) – ۱۱ امی

شیتس کریک (Schitt’s Creek) – ۹ امی

وراثت (Succession) – ۷ امی

مندلوری (The Mandalorian) – ۷ امی

درگ ریس روپال (RuPaul’s Drag Race) – ۶ امی

پخش زنده شنبه شب (Saturday Night Live) – ۶ امی

هفته گذشته امشب با جان الیور (Last Week Tonight With John Oliver) – ۴ امی

خانم میزل شگفت‌انگیز (The Marvelous Mrs. Maisel) – ۴ امی

آپولو ۱۱ (Apollo 11) – ۳ امی

 

برندگان امی بر اساس شبکه

اچ‌بی‌او – ۱۱ امی

پاپ تی‌وی – ۷ امی

نت‌فلیکس – ۲ امی

اپل تی‌وی پلاس – ۱ امی

اف‌اکس – ۱ امی

وی‌اچ‌وان – ۱ امی

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۷:۳۰

سلام لینک دانلود مراسم را قرار نمیدید

نمایش اسپویل
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ۲۳:۲۳

سلام. قرار گرفت.

نمایش اسپویل