news-background
news-background

برندگان جشنواره فیلم دوویل ۲۰۲۰ معرفی شدند

جشنواره فیلم دوویل از ۴ تا ۱۳ سپتامبر (۱۴ تا ۲۳ شهریور) همزمان با جشنواره فیلم ونیز در ایتالیا برگزار شد. هر دو مراسم شاهد بازگشت چهره‌های مشهور به فرش قرمز بودند، بازیگران مشهورتری از جمله «کیت بلانشت» در جشنواره ونیز حضور یافته بودند. از داوران چهل و ششمین جشنواره دوویل می‌توان به «ونسا پارادی»، «مونیا مدور»، «برونو پودالیدس»، «یان گونزالس»، «زیتا هانروت»، «دلفین هورویور»، «وینسنت لاکوست»، «سیلویا پیالات» و دیگر چهره‌های معروف دنیای هنر اشاره کرد. جشنواره دوویل به دلیل شیوع بیماری کرونا برخی از فیلم‌های دیده نشده جشنواره کن و جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن آنسی را نیز پخش خواهد کرد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

کارگردان فیلم «آشیانه» (دانلود فیلم The Nest با لینک مستقیم)، «شان دارکین» جایزه بزرگ جشنواره فیلم‌های آمریکایی دوویل را از آن خود کرد. ونسا پارادی، رئیس هیئت داوران مراسم دوویل از کارگردان و بازیگران این فیلم «جود لاو» و «کری کان» تقدیر کرد. جشنواره فیلم‌های آمریکایی دوویل هر ساله در فرانسه برگزار می‌شود. «آشیانه» علاوه بر جایزه بزرگ، جایزه‌های بنیاد لویی رودرر و منتقدان را نیز از آن خود کرد. پارادی درباره فیلم «آشیانه» گفت: «ظرافتی در کارگردانی، در داستان و در بازی بازیگران این فیلم وجود دارد ... که باعث می‌شود فراموش کنید آن‌ها در حال نقش بازی کردن هستند.»

«آشیانه» بار اول پیش از شیوع بیماری کرونا در جشنواره ساندنس اکران شده بود. «لاو» نقش کارآفرین موفقی در دهه ۸۰ را دارد که پس از مهاجرت به همراه خانواده‌اش از آمریکا به انگلیس با مشکلاتی رو به رو می‌شود. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

برندگان جشنواره دوویل در بخش جایزه‌ی هیأت داوران «اولین گاو» (دانلود فیلم First Cow با لینک مستقیم) ساخته «کلی رایکارد» و فیلم «لورلی» (Lorelei) ساخته «سابرینا دویل» رسید. فیلم «اولین گاو» ماجرای دو دوست در غرب قدیمی آمریکا را بازگو می‌کند که به دنبال پول هستند. «لورلی» ماجرای مادر مجرد یک کارگر آمریکایی را بازگو می‌کند که با دوست پسر سابق مجرمش پس از آزاد شدن از زندان ملاقات می‌کند. سابرینا دویل از جمله معدود کارگردانانی بود که در شرایط پاندمی کرونا موفق به حضور در مراسم و دریافت جایزه‌اش شد. او پس از دریافت جایزه گفت: «چه افتخاری، این احتمالاً بزرگ‌ترین افتخاری است که من تا به حال در زندگی کسب کرده‌ام.»

جایزه کارگردانی داوران بخش مکاشفه به رهبری فیلم‌ساز «ربکا زلوتوفسکی» به فیلم «دستیار» (دانلود فیلم The Assistant با لینک مستقیم) به کارگردانی «کیتی گرین» رسید. جایزه تماشاگران شهر دوویل به فیلم «عمو فرانک» (Uncle Frank) به کارگردانی «آلن بال» و جایزه دورنانو-والنتی به فیلم «مارپیچ» (Slalom) به کارگردانی «شارلین فاویر» رسید. جایزه ویژه چهل و ششمین جشنواره دوویل به فیلم‌ساز کهنه کار «باربت شرودر» که نامزدی اسکار را برای فیلم «برگشتن بخت» (دانلود فیلم Reversal of Fortune با لینک مستقیم) در کارنامه خود دارد اهدا شد.

جشنواره چهل و ششم دوویل همچنین با پخش برخی از فیلم‌های «کرک داگلاس» افسانه‌ای از جمله «اسپارتاکوس» (Spartacus)، «هفت روز در ماه مه» (Seven Days in May)، «شور زندگی» (Lust For Life) و «تک‌خال در حفره» (Ace in the Hole) که اوایل امسال در پنجم فوریه در سن ۱۰۳ درگذشت یاد او را زنده نگه داشت. این جشنواره همچنین مستند «کرک داگلاس، غیر قابل نامیدن» (Kirk Douglas, the Untameable) ساخت «هوبرت آتال» را پخش کرد. کرک داگلاس با بازی در ۹۵ فیلم در طول دوران حرفه‌ای خود کارنامه پرباری از خود بر جای گذاشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید