news-background
news-background

علت ایجاد محدودیت برای اکران Tenet در سینماهای درایو-این چیست؟

«کریستفر نولان» و برادران وارنر دلایل زیادی برای این کار دارند و هیچ‌یک از آن‌ها به فاش شدن داستان ارتباطی ندارد.

 

استراتژی اکران فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم)‌ شاید در طول تاریخ سینما عجیب‌ترین مورد باشد، چرا که این پروژه‌ی پرخرج با گذشت هر روز، عرضه‌ی این فیلم با موانع و مشکلات جدیدی مواجه می‌شود. افتتاحیه‌ی جهانی فیلم از ۲۶ آگست آغاز خواهد و به دنبال آن از ۳۰ آگست فیلم به صورت محدود در آمریکا روی پرده می‌رود. اکران سراسری فیلم در آمریکا نیز از ۳ سپتامبر شروع خواهد شد اما بدون بازارهای کلیدی لس‌آنجلس و نیویورک. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

بنابراین سؤال این است که چرا استودیوی برادران وارنر تصمیم گرفته است که «تنت» را تنها در مناطقی به صورت درایو-این اکران کند که سالن‌های سینمای آن بازگشایی شده‌اند؟ «ورایتی» گزارش می‌دهد که یکی از علت‌های آن جلوگیری از فاش شدن داستان و غافلگیری‌های فیلم است. اما «ایندی‌وایر» معتقد است که این بهانه چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

«کریستفر نولان» بارها از شیفتگی خود نسبت به سینما گفته، اما سینماهای درایو-این؟ شاید نه به همان اندازه. او در مورد جلوه‌های صوتی و بصری فیلم‌هایش بسیار دقیق است، در حالی که اکران فیلم در فضایی باز سبب از دست رفتن کیفیت صدا و تصویر خواهد شد. بنابراین در مناطقی که سالن‌های سینما هنوز بسته‌اند، اکران «تنت» به معنای استقبال مخاطبین از درایو-این‌ها خواهد بود. جلوگیری از اکران فیلم در این سینماها تأثیر چندانی در فروش برای وارنرها نخواهد داشت. در سال ۲۰۱۹ سینماهای درایو-این تنها ۲ درصد از فروش را به خود اختصاص داده بودند. در حال حاضر تقریباً تمامی سینماهای درایو-این آمریکا مستقل‌اند و فاقد سالن‌های سرپوشیده.

حمایت همیشگی نولان از سینما برای بقای سالن‌های سرپوشیده است و درایو-این‌ها در صورتی به بقای سینما یاری می‌رساند که سالن‌های سرپوشیده فعال باشند. اما اگر «تنت» پیش از سالن‌ها در درایو-این‌ها اکران شود، کمک چندانی به هدف نولان نمی‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید