news-background
news-background

رمزگشایی از اولین تریلر The Batman

برادران وارنر شنبه گذشته در رویداد «دی‌سی فن‌دوم» جزئیات تازه‌ای از پروژه‌های سینمایی بعدی خود از جمله ریبوت «جوخه‌ی انتحار» (دانلود فیلم The Suicide Squad با لینک مستقیم)، «بلک آدام» (دانلود فیلم Black Adam با لینک مستقیم) و «لیگ عدالت زک اسنایدر» (دانلود فیلم Justice League با لینک مستقیم) را برای هواداران فاش کرد، اما مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین اطلاعاتی که استودیو در انتهای رویداد رونمایی کرد، تریلر فیلم «بتمن» (دانلود فیلم The Batman با لینک مستقیم) به کارگردانی «مت ریوز» بود. این فیلم با بازی «رابرت پتینسون» در نقش «بتمن/بروس وین» هنوز کامل نشده اما تریلر آن هم هواداران را به شوق آورد و هم جزئیات جذابی در مورد بعضی شخصیت‌ها از جمله «ریدلر/معماگو» با بازی «پل دینو» برملا ساخت. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

تریلر با صدای باز شدن نوار چسب آغاز می‌شود و سپس نمایی کوتاه از مردی نقاب‌دار به نمایش درمی‌آید. بسیاری از هواداران معتقدند که این شخصیت «ریدلر» با بازی «پل دینو» است که برای «بتمن» پیام‌هایی به جا می‌گذارد. ظاهر «ریدلر» با عصا و لباس سبز نمادینش متفاوت است اما با لحن فیلم سازگار به نظر می‌رسد.

قربانی «ریدلر» مردی است که چهره‌ی او با نوار چسب پوشانده شده و عبارت سرخ‌رنگ «دروغ کافی است» روی او به چشم می‌خورد. دروغ موتیف ثابت پیام‌های «ریدلر» برای «بتمن» و پلیس گاتهام است. در نمای دیگری یک صدا با لهجه‌ی بریتانیایی خطاب به «بتمن» می‌گوید: «داری به سلبریتی تبدیل می‌شوی.» این صدا به نظر به شخصیت «آلفرد پنی‌ورث» پیش‌خدمت بروس با بازی «اندی سرکیس» تعلق داشته باشد.

در اوایل تریلر «بتمن»، «جیم گوردن» با بازی «جفری رایت» در حال تحقیق بر روی یک پرونده‌ی قتل است و قربانی آن حامل پیامی برای «بتمن». این پیام که بر روی یک کارت نوشته شده پرسشی مطرح می‌کند: «یک دروغ‌گو وقتی می‌میرد چه می‌کند؟» در حالی که در طرف دیگر آن پیام رمزنگاری‌شده‌ی دیگری وجود دارد. بنابر ادعای یکی از هواداران که برای رمزگشایی از عبارت وقت زیادی صرف کرده پاسخ آن پرسش این است: «باز هم دروغ می‌گوید.» (He lies still).

«اندرو لین» یکی از هواداران فیلم در صفحه‌ی توئیترش می‌نویسد: «چنان برای فیلم «بتمن» ریوز هیجان‌زده‌ام که تصمیم گرفتم معمای «ریدلر» را رمزگشایی کنم.» او سپس توضیح می‌دهد که نمادهای مختلف را بررسی کرده تا آن‌هایی که بیشتر تکرار شده‌اند را شناسایی کند و بعد با حروفی که بیش از همه در زبان انگلیسی تکرار می‌شوند مقایسه کرده است. لین تنها فردی نیست که موفق به رمزگشایی از این عبارت شده. «مایک سلینکر» طراح بازی در شبکه‌های اجتماعی فاش کرده که با استفاده از «بروت فورس» موفق به حل کردن این معما شده است . اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

هرچند خود معما چندان پیچیده نیست اما نوعی بازی با کلمات در زبان انگلیسی است. واژه‌ی «باز هم» (Still) می‌تواند به معنای «هنوز» یا «همچنان» باشد در حالی که معنای دیگر آن «بی‌حرکت ماندن» است. از سوی دیگر واژه‌ی «دروغ» (Lie) هم به معنای فریب است و هم به معنای خوابیدن و آرام گرفتن.

در صحنه‌ی بعدی حمله‌ی دیگری توسط «ریدلر» نشان داده می‌شود و این بار او یک خودرو را با یک قربانی نوار چسب گرفته شده به میان جمعیتی که به نظر در حال سوگواری‌اند می‌فرستد. بروس در میان جمعیت است و برای نجات یکی از حاضرین تلاش می‌کند. راننده از خودرو بیرون می‌آید و پیام دیگر «ریدلر» برای «بتمن» را روی سینه‌ی خود نمایان می‌سازد.

شخصیت «زن گربه‌ای» با بازی «زوئی کراویتس» در صحنه‌ی بعدی برای اولین بار دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که در حال سرقت از اموال وین یا ساختمان دیگری است. در اواخر تریلر او و «بتمن» در حال مبارزه در همین مکان دیده می‌شوند.

تریلر در لحظاتی شخصیت جنایت‌کار «پنگوئن» با بازی «کالین فرل» را زیر باران نشان می‌دهد. تشخیص فرل با این گریم سنگین بسیار دشوار است. در ادامه گروهی از افراد با چهره‌هایی به رنگ سیاه‌وسفید که معمولاً نشان‌دهنده‌ی اعضای گروه «پنگوئن» است با «بتمن»‌ درگیر می‌شوند. «شوالیه‌ی تاریکی» به راحتی یکی از آن‌ها را به زانو درمی‌آورد.

در لحظات پایانی بروس در «بت‌کیو» به سر می‌برد در حالی که صدایی مرموز به او می‌گوید: تو هم بخشی از این قضایا هستی.» به نظر نمی‌رسد که این صدا متعلق به آلفرد باشد. بسیاری از هواداران معتقدند که این صدا می‌تواند شخصیت «ریدلر» باشد. بروس می‌پرسد: «چگونه می‌توانم بخشی از این قضایا باشم؟» صدا پاسخ می‌دهد: «خواهی دید.» آیا «ریدلر» هویت واقعی «بتمن» را کشف کرده؟ شخصیت «کارمین فالکن» با بازی «جان تورتورو» کجاست؟ این پرسش‌ها احتمالاً تا زمان اکران فیلم در سالن‌های سینما یا دست کم انتشار تریلر بعدی بی‌پاسخ باقی می‌مانند.

در انتهای تریلر نیز عبارت «1?0?» دیده شد که ارجاع دیگری بود به شخصیت «ریدلر»، اما بسیاری از هواداران این ابهام را جدی انگاشتند و تصور کردند که سازندگان به وضعیت مبهم سالن‌های سینما ارجاع می‌دهند. در حالی که علامت سؤال در این عبارت با اتصال نقطه، به عدد «2» شبیه می‌شود.

«ریدلر/معماگو» ظاهراً شخصیت شرور اصلی داستان «بتمن» ریوز خواهد بود. کارگردان در «دی‌سی فن‌دوم» پیرامون دشمنان «بتمن» (Rogues Gallery) در این فیلم گفت: «فکر می‌کنم [روایت] «روگز گالری» در واقع خاستگاه بسیاری از شخصیت‌های شرور را بازگو می‌کند. سلینا هنوز به «زن گربه‌ای» تبدیل نشده، و این در واقع بخشی از ماجرا است. «آز [کابل‌پات]» هنوز آن فرد قدرتمندی که قرار است بشود نشده، او «پنگوئن» است، در واقع دوست ندارد او را «پنگوئن» بنامند و «ریدلر» برای اولین بار ظهور می‌کند، بنابراین به‌شدت هیجان‌انگیز است.» ریوز پیش‌تر تأیید کرده بود که داستان فیلم «بتمن» در «سال دوم» تبدیل شدن «بروس وین» به این شخصیت روی می‌دهد، زمانی که هنوز دشمنان او به صورت کامل ابرشرور نیستند.

«بتمن» ۱ اکتبر سال ۲۰۲۱ توسط برادران وارنر اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید