news-background
news-background

عذرخواهی نت‌فلیکس به خاطر پوسترهای ناشایست Cuties

پتیشن آنلاین حذف فیلم «خوشگل‌ها» از نت‌فلیکس را بیش از ۳۵ هزار نفر امضا کرده‌اند.

 

نت‌فلیکس به خاطر پوسترهای فیلم «خوشگل‌ها» (دانلود فیلم Cuties با لینک مستقیم) به کارگردانی فیلمساز فرانسوی «میمونا دوکوره» عذرخواهی کرد. این فیلم در جشنواره‌ی فیلم ساندنس سال ۲۰۲۰ اکران شد و جایزه‌ی بهترین کارگردانی را در بخش سینمای بین‌الملل کسب کرد. منتقدین کارگردان فیلم را یکی از فیلمسازان زن آینده‌دار سینما نامیده‌اند. اما با انتشار پوسترهای فیلم در روز سه‌شنبه ۱۸ آگست، نت‌فلیکس به سوء استفاده‌ی جنسی از کودکان متهم شد. آخرین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سخنگوی نت‌فلیکس می‌گوید:‌ «ما به خاطر پوسترهای ناشایستی که برای فیلم «خوشگل‌ها» استفاده کردیم عمیقاً متأسفیم. این اقدام نه جایز بود و نه این فیلم فرانسوی برنده‌ی جایزه در ساندنس را معرفی می‌کرد. ما تصاویر و توضیحات فیلم را به‌روزرسانی کرده‌ایم.»

در فیلم «خوشگل‌ها» بازیگر تازه‌وارد «فتیحا یوسف» نقش دختر ۱۱ ساله‌ای را بازی می‌کند که با گروهی از رقصندگان در مدرسه‌اش دوست می‌شود. رابطه‌ی او مادرش را ناراحت می‌کند چرا که در تضاد با آموزه‌ها و سنن اسلام است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

در پوستر پیشین نت‌فلیکس برای «خوشگل‌ها» دختران جوان در حال انجام حرکات موزون با لباس‌های تنگ دیده می‌شدند. این پوستر موجب شکل‌گیری یک پتیشن آنلاین شد که خواستار حذف فیلم از این شبکه می‌شد. این پتیشن برای لغو انتشار فیلم توسط بیش از ۳۵ هزار نفر به امضا رسیده است.

در این پتیشن آمده است: «این فیلم تهوع‌آور از یک دختر ۱۱ ساله برای حظ بصری پدوفیل‌ها سوء استفاده‌ی جنسی می‌کند و تأثیراتی منفی بر روی فرزندانمان می‌گذارد. برای این گروه سنی تولید چنین محتوایی ضرورت ندارد، به ویژه وقتی قاچاق انسان و پدوفیلی تا این اندازه شایع شده! هیچ عذری پذیرفته نیست، این محتوا خطرناک است.»

بازاریابی ناشایست فیلم «خوشگل‌ها» در حالی با انتقاد مواجه شده که خود فیلم با انتقاد گسترده‌ی منتقدین همراه بوده است. آن‌ها معتقدند که کارگردان با این فیلم فشار جامعه بر روی دختران جوان برای جذاب به نظر رسیدن را نقد می‌کند.

«خوشگل‌ها» قرار است ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹) از نت‌فلیکس پخش شود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۱

خدایی پوستر سمت راست خیلی ناراحت کنندس. به نظرم باید طراح و ایده دهنده این پوستر تحت درمان روانی قرار بگیرن . این مضمونش مشخصه و مشابه اون جز در و دیوار سایت های پورن جای دیگه ای دیده نمیشه. من موندم کی به اون توله سگ پزیشن داگی یاد داده ? یا شِیک واسه اونیکی ⁦??‍♂️⁩⁦??‍♂️⁩ نت فلیکس به شکل خطرناکی داره بزرگ و بزرگتر میشه جوری که به زودی آسیبهاش به هنر بیشتر از تولید محتوای هنریش خواهد شد.(گویا همین الانم همینطوره اگر واقع بین باشیم )

نمایش اسپویل
۱ شهریور ۱۳۹۹ ۰۶:۵۷

به زودی؟ به زودی؟ آقا نتفلیکس سال هاست سینما رو نابود کرده. تازه میگی به زودی؟ یک دهه پیش در خواب میدیدی اسکورسیزی فیلمش رو توی یک "وبسایت" نمایش بده بجای سالن سینما؟ اندک فیامسازانی هستند که دارند جلوی سایت های استریمینگ می ایستند و میگن فیلم جاش توی ساین سیناست نه صفحه کوچک لپتاب و گوشی مبایل. تازه از این بگذریم، از نظر فرم هنری هم سینما رو به گند کشیدند. به یک مشت جوجه بی سواد بی هنر پول میدن که فیلمای آبکی و Woke بسازند.

نمایش اسپویل
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ۰۶:۵۲

اوکی در این مورد خاص واقعا حق با ملت بوده که اعتراض کنند.

نمایش اسپویل
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۳۴

خود فیلم اصلا مشکل نداره فقط یه اشتباه کوچیک تو پوستر بوده که خدا رو شکر مشکل رفع شد با خیال راحت مصرف کنید ? اصلا هم به تئوری توطئه نرمال سازی پدوفیلی توجه نکنید

نمایش اسپویل