news-background
news-background

اولین شخصیت دوجنس‌گرای تاریخ دیزنی در سریال The Owl House معرفی شد

سریال انیمیشن «خانه جغد» (دانلود سریال The Owl House با لینک مستقیم) Disney Channel با معرفی اولین شخصیت اول دوجنس‌گرا تاریخ‌ساز شد. «لوز نوسدا» قهرمان ۱۴ ساله‌ی سریال یک نوجوان معمولی است که به دنیایی دیگر سفر می‌کند تا به یک ساحره تبدیل شود. لوز در طول سریال نشان می‌دهد که به شخصیت‌های مرد گرایش دارد، اما در دو اپیزود اخیر، رابطه‌ی لوز با شخصیت مؤنث دیگری به نام «آمیتی» بررسی می‌شود. در این دو اپیزود فاش می‌شود که آمیتی قصد داشته لوز را به مجلس رقص «گرام» که معادل «پرام» در دنیای ساحرگان است دعوت کند. تماشای انلاین فیلم خارجی.

«دینا تراس» نویسنده‌ی سریال در صفحه‌ی توئیترش به گمانه‌زنی‌های هواداران واکنش نشان داده و می‌گوید این اپیزودها قطعاً برای ترسیم روابط همجنس‌گرایانه بوده است، مسئله‌ای که بعضی از مدیران دیزنی گاهی با آن مخالف بوده‌اند.

تراس می‌نویسد: «در [هنگام توسعه‌ی سریال] امکان قرار دادن شخصیت‌های اصلی کودک همجنس‌گرا را باز گذاشتم. من دروغ‌گوی خوبی نیستم بنابراین در لفافه گفتن آن می‌توانست دشوار باشد. وقتی سریال چراغ سبز گرفت، بعضی از مدیران دیزنی به من گفتند که نمی‌توانم هیچ‌گونه شخصیت دوجنس‌گرا یا همجنس‌گرا را در این شبکه نشان دهم.»

با این حال، تراس می‌گوید از حمایت مقامات ارشد دیزنی برخوردار شده است: «من دوجنس‌گرا هستم! می‌خواهم یک شخصیت دوجنس‌گرا بنویسم، لعنتی! خوشبختانه سماجت من جواب داد و از حمایت مدیران کنونی دیزنی برخوردارم.»

«اسپنسر وان» سرپرست سابق سریال نیز استوری‌بورد‌های صحنه‌ی رقص میان لوز و آمیتی را به اشتراک گذاشته و می‌نویسد این اولین بار بوده که یک صحنه‌ی همجنس‌گرایانه را متحرک‌سازی می‌کرده است.

این اولین بار نیست که دیزنی یکی از شخصیت‌های عناوینش را همجنس‌گرا معرفی می‌کند. شخصیت «مأمور اسپکتور» در انیمیشن «به‌پیش» (دانلود انیمیشن Onward با لینک مستقیم) یک شخصیت همجنس‌گرا بود. در ماه می نیز فیلم کوتاه «بیرون» (Out) پیکسار که تحت مالکیت دیزنی است، شخصیت اصلی را همجنس‌گرا معرفی کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۱۶

چه خبری خوبی :)

نمایش اسپویل
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۱۴

شخصیت دوجنسگرای 14 ساله... اصلا هیچ آجندا و هدفی ندارن

نمایش اسپویل
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۳۰

یچیزی هست به اسم «تئوری کنترل جمعیت»؛ حتماً ازش مطلب بخونید.

نمایش اسپویل