news-background
news-background

جدایی خالقین Avatar: The Last Airbender از پروژه لایو-اکشن نت‌فلیکس به علت «اختلاف نظر هنری»

سپتامبر سال ۲۰۱۸ گزارش شد که خالقین «آواتار: آخرین بادافزار» (دانلود سریال Avatar: The Last Airbender با لینک مستقیم) برای تولید یک اقتباس لایو-اکشن با نت‌فلیکس به توافق رسیده‌اند. در آن زمان بسیاری از هواداران در مورد این بازسازی بدبین بودند و می‌پرسیدند چرا باید اثری خوش‌ساخت را تغییر داد؟ به ویژه وقتی تاریخ ثابت کرده است که لایو-اکشن برای این داستان بهترین انتخاب نیست. آن دسته از هواداران از همکاری «مایک دی‌مارتینو» و «برایان کنیتزکو» در پروژه رضایت داشتند اما به تازگی گزارش شده است که این دو نویسنده از پروژه جدا شده‌اند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

دی‌مارتینو در پاسخ به درخواست هواداران برای انتشار گزارش جدید در مورد پیشرفت پروژه، نامه‌ای سرگشاده منتشر کرده و از وضعیت فعلی سریال گفته است. او در وب‌سایت خود می‌نویسد: «بسیاری از شما درخواست می‌کردید که اطلاعات تازه‌ای از پیشرفت سریال لایو-اکشن «آواتار» در نت‌فلیکس منتشر کنم. سرانجام می‌توانم به شما بگویم که من دیگر در این پروژه مشارکت نخواهم کرد. ژوئن امسال پس از گذشت دو سال از آغاز توسعه، برایان کنیتزکو و من برای جدایی از پروژه تصمیم سختی گرفتیم.»

او علت دقیق جدایی از پروژه را فاش نمی‌کند اما می‌گوید ایده‌های او و همکارش با آنچه نت‌فلیکس امیدوار بود بسازد همخوانی نداشته است: «نت‌فلیکس با بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد که در بازسازی سریال به ایده‌های ما پایبند خواهد بود و از ما برای خلق آن حمایت خواهد کرد. ما نیز برای فراهم شدن این فرصت کارگردانی ابراز خوشحالی کردیم. اما متأسفانه پروژه آنگونه که امیدوار بودیم پیش نرفت.»

دی‌مارتینو اضافه می‌کند: «متوجه شدم که نمی‌توانم کنترلی روی تصمیمات هنری داشته باشم، اما واکنش خود را می‌توانستم کنترل کنم. بنابراین تصمیم به جدایی گرفتم. دشوارترین تصمیمی بود که در تمام دوران حرفه‌ای خود گرفته‌ام، و بدون شک بی‌اهمیت نمی‌شمارمش، اما برای خشنودی من و حفظ امانت هنری‌ام لازم بود.»

دی‌مارتینو در ادامه ابراز امیدواری می‌کند که روایت جدید نت‌فلیکس ممکن است اثری خوب از آب درآید: «کسی چه می‌داند؟ اقتباس لایو-اکشن نت‌فلیکس از «آواتار» به شکل بالقوه می‌تواند سریال خوبی باشد. ممکن است به سریالی تبدیل شود که بسیاری از شما از آن لذت ببرید. اما می‌توانم به شما اطمینان دهم آنچه روی صفحه ظاهر می‌شود، چیزی نیست که من و برایان می‌خواستیم بسازیم.»

«آواتار: آخرین بادافزار» یکی از بهترین سریال‌های انیمیشن تاریخ شناخته می‌شود و هواداران پرشوری در سراسر دنیا دارد.

نت‌فلیکس نیز ساعاتی پیش سکوت خود در مورد جدایی دی‌مارتینو و همکارش را شکست و با انتشار بیانیه‌ای از طریق «ورایتی» اعلام کرد: «ما برای مایکل و برایان و داستانی که در سریال انیمیشن «آواتار» خلق کردند احترام کامل قائلیم و آن را ستایش می‌کنیم. اگرچه آن‌ها تصمیم گرفتند که از پروژه‌ی لایو-اکشن جدا شوند، ما به گروه نویسندگان و اقتباس آن‌ها اعتماد داریم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید