news-background
news-background

هواداران در ریبوت بازی Director’s Chair اسپیلبرگ، تارانتینو را به ستوه می‌آورند

تصاویری که اسپیلبرگ از تارانتینو و جنیفر انیستون برای بازی ویدیویی «صندلی کارگردان» ضبط کرده، در قالب تجربه‌ای جدید عرضه شده است.

 

بازی ویدیویی «صندلی کارگردان» (Director’s Chair) «استیون اسپیلبرگ» که در سال ۱۹۹۷ عرضه شد توسط «پائولو پدرچینی» استاد دانشگاه کارنگی-ملون ریبوت و بازسازی شده است. این بازی شبیه‌سازی در اصل برای کمک به کارگردانان ساخته شده بود تا با فرایند فیلمسازی بیشتر آشنا شوند. «وایس» می‌نویسد: «اسپیلبرگ در این بازی به شما آموزش می‌دهد که چگونه یک فیلم بلند را کارگردانی کنید. گیمر با اسپیلبرگ همکاری می‌کند و مشکلات محل فیلمبرداری را مرتفع می‌سازد.»

بازی ویدیویی «صندلی کارگردان» با استقبال زیادی مواجه نشد اما حاوی تصاویری از بازی «کوئنتین تارانتینو» حضور داشت و گیمرها در طول بازی باید از آن استفاده می‌کردند. این نمایش تارانتینو هسته‌ی اصلی بازسازی «صندلی کارگردان» پدرچینی را تشکیل می‌دهد. او تمامی کلیپ‌های موجود در بازی را به صورت یک بازی دیگر که در آن گیمر می‌تواند روایت خاص خودش را انتخاب کند گردآوری کرده است. این بازی ریبوت شده کاری شبیه به فیلم «بندراسنچ» (دانلود فیلم Bandersnatch با لینک مستقیم) نت‌فلیکس برای سریال «آینه‌ سیاه» (دانلود سریال Black Mirror با لینک مستقیم)‌ از آب درآمده است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

پدرچینی در صفحه‌ی توئیتر خود می‌نویسد: «برای تمامی این انتخاب‌های محدود یک فیلم وجود دارد، یعنی در سی‌دی‌های بازی برای خلق کاری شبیه به «بندراسنچ» به اندازه‌ی کافی فیلم وجود داشت. در ضمن تمامی تصاویر خام بودند و من باید تمامی آن‌ها را ویرایش می‌کردم و موسیقی و صدا به آن‌ها می‌افزودم. این تصاویر ویدیویی که رزولوشن بسیار پایینی داشتند را نیز با یک ابزار هوش مصنوعی آپ-اسکیل کردم. پروژه‌ی احمقانه‌ای شد، اصلاً توصیه نمی‌کنم.»

گیمرها هنگام «بازی»، باید تصمیماتی در مورد روایت بگیرند. برای مثال می‌توانند انتخاب کنند که تارانتینو آرام بماند یا به سیم آخر بزند و یا یک شوخی کند. «جنیفر انیستون» نیز در این تصاویر وجود دارد.

در زمان انتشار بازی «صندلی کارگردان» توسط اسپیلبرگ مجله‌ی «دنیای بازی‌های کامپیوتری» (CGW) نوشته بود: «اینکه چرا «کوئنتین تارانتینو» به عنوان یکی از «بازیگران» برای این بازی انتخاب شده مشخص نیست... او یک کارگردان و نویسنده‌ی آینده‌دار است، استایل نامتعارف تارانتینو به ندرت به واسطه‌ی بازی او نمایان شده...»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید