news-background
news-background

«هالی بری» از تمایل خود برای بازی در نقش یک مرد تراجنسیتی گفت و سپس مجبور به عذرخواهی شد

با افزایش انتقادات از هالیوود به علت صداپیشگی سفیدپوستان برای شخصیت‌های سیاه‌پوست، و بحث‌های دنباله‌دار در مورد تنوع نژادی و جنسیتی در صنعت سینما و تلویزیون، حساسیت نشان ندادن نسبت به ادعای «هالی بری» که به نظر می‌رسد قصد داشته نقش یک مرد تراجنسیتی را بازی کند آسان نیست. بری نه تنها در مورد این مسئله بحث می‌کند که چقدر از بازی در این نقش هیجان‌زده است، بلکه می‌گوید تمایل دارد دنیای یک فرد تراجنسیتی را «تجربه» کند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بری با انتشار یک ویدیوی زنده در اینستاگرام از نقش خود در یک فیلم بدون عنوان گفت: «[این نقش] در مورد یک شخصیت زن است که به یک مرد تغییر جنسیت داده. او شخصیتی در یک پروژه است که دوست دارم انجامش دهم. ایده‌ی این پروژه وقتی به من پیشنهاد شد که در حال تولید فیلم «صدمه دیده» (دانلود فیلم Bruised با لینک مستقیم) بودیم، اما به‌شدت مشتاق بازی در این نقش شدم، نمی‌دانم تا چه زمانی می‌توانم نقش شخصیت‌های رزمی‌کار را بازی کنم... این نقش به من پیشنهاد شد و من فکر کردم، پس از این فیلم، این شخصیتی است که بازی خواهم کرد.»

عنوان و تاریخ اکران فیلمی که بری در موردش حرف می‌زند مشخص نیست اما با توجه به انتقاداتی که از «اسکارلت جوهانسون» برای بازی در نقش یک شخصیت تراجنسیتی شد، او باید خودش را آماده‌ی سیل انتقادات می‌کرد. در سال‌های اخیر هالیوود به انتخاب بازیگران تراجنسیتی برای بازی در نقش شخصیت‌های تراجنسیتی متمایل شده. این موج وقتی شکل گرفت که «جفری تمبور» در سریال «ترنسپرنت» (دانلود سریال Transparent با لینک مستقیم) نقش یک زن تراجنسیتی را بازی کرد. از آن زمان به بعد بود که استودیوها کوشیدند از بازیگران تراجنسیتی برای نقش شخصیت‌های تراجنسیتی استفاده کنند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

بری اضافه می‌کند:‌ «می‌خواهم این دنیا را تجربه و درک کنم. می‌خواهم مثل فیلم «صدمه دیده» به شکلی عمیق واردش شوم. شخصیت واقعی این زن برای من بسیار جذاب است، و این احتمالاً پروژه‌ی بعدی من خواهد بود و برای آن باید موهای خودم را کوتاه کنم. این چیزی است که می‌خواهم تجربه و درک کنم و در موردش تحقیق و مطالعه داشته باشم... واقعاً برای من اهمیت دارد که قصه‌گویی کنم و این داستان در مورد زن و یک شخصیت مؤنث است – به مرد تغییر جنسیت می‌دهد، اما می‌خواهم علتش را درک کنم. می‌خواهم با آن درگیر شوم.»

پس از انتشار این ویدیو مطابق انتظار انتقادات زیادی از انتخاب بری صورت گرفت و بازیگر مجبور به عذرخواهی شد. او دوشنبه ۶ ژوئن با انتشار توئیتی به خاطر اظهارات اینستاگرامی‌اش در تاریخ ۳ ژوئن پوزش خواست. او نوشت: «در طول آخر هفته این فرصت را داشتم تا نقش بعدی‌ام به عنوان یک مرد تراجنسیتی را بررسی کنم، و مایلم به خاطر آن اظهارات عذرخواهی کنم. به عنوان یک زن هم‌سوجنسی، حالا درک می‌کنم که نباید این نقش را انتخاب می‌کردم، و جامعه‌ی افراد تراجنسیتی باید فرصت بازگویی تجاربش را داشته باشد. از رهنمون‌ها و انتقاداتی که در طول چند روز گذشته شد تشکر می‌کنم و همچنان به این انتقادات گوش فراخواهم داد، و از این اشتباه درس خواهم آموخت. خود را متعهد می‌دانم که با استفاده از جایگاهم نحوه‌ی نمایش [شخصیت‌های تراجنسیتی] را اصلاح کنم.»

بری اخیراً در فیلم «جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم» (دانلود فیلم John Wick: Chapter 3 — Parabellum با لینک مستقیم) ظاهر شده و به زودی فیلم ورزشی «صدمه دیده» از او در مقام کارگردان منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۲۳:۴۳

دعوت به همکاری به تعدادی ادمخوار وبچه باز و دیوانه روانی برای بازی در فیلم نیاز داریم لطفا رزومه را به ایمیل کارگردان ارسال کنید

نمایش اسپویل
۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۳۳

اگه هر قشر فقط نقش خودشو بازی کنه پس هنر بازیگری و خلاقیت چی میشه؟؟؟

نمایش اسپویل
۱۷ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۳۴

اگه اینطوریه نقش مسلمان ها رو فقط به مسلمان ها بدین واسه تروریست ها هم از بچه های القاعده و طالبان استفاده کنید و اسه بیماران سرظانی هم برید تو بیمارستان تست بگیرید

نمایش اسپویل