news-background
news-background

نام «جان وین» اهمیت ندارد: درخواست دمکرات‌های اورنج کانتی برای حذف نام «جان وین» از فرودگاه

به دنبال اعتراضات بی‌سابقه در آمریکا پس از مرگ «جورج فلوید» و درخواست‌های مختلف برای حذف تمامی شمایل تبعیض نژادی، حزب دمکرات اورنج کانتی خواستار تغییر نام فرودگاه «جان وین» به «فرودگاه ارونج کانتی» شد. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

«ماریون میچل موریسون» با نام هنری «جان وین» ستاره‌ای بود که پنج دهه در هالیوود فعالیت کرد و در دورانی که حساسیت‌های کمتری در مورد مسائل نژادی وجود داشت یک محافظه‌کار بود. وین در بیش از ۱۴۰ فیلم از جمله «جویندگان» (دانلود فیلم The Searchers با لینک مستقیم) بازی کرد و به نماد هالیوودی ارزش‌ها و ایده‌آل‌های آمریکایی تبدیل شد. او ۱۱ ژوئن سال ۱۹۷۹ از دنیا رفت.

وین در سال ۱۹۷۱ در مصاحبه با مجله‌ی «پلی‌بوی» عقاید خود در مورد نژاد را به صراحت ابراز کرد: «...ما نمی‌توانیم به یکباره زانو بزنیم و همه‌چیز را به رهبران سیاه‌پوست بسپاریم. من به برتری نژاد سفید اعتقاد دارم تا زمانی که سیاهان آموزش ببینند و بتوانند مسئولیت‌هایی را بپذیرند.»

او در ادامه گفته بود: «به نظر من نباید مقام‌ها و منصب‌های رهبری و قضاوت را به افراد غیرمسئول سپرد... احساس نمی‌کنم که گرفتن این سرزمین بزرگ از سرخ‌پوستان کار اشتباهی بوده باشد. این به اصطلاح سرقت ما از این کشور و این مردم تنها برای بقا بوده است. افراد زیادی بودند که نیازمند سرزمین‌های جدیدی بودند، و سرخ‌پوست‌ها خودخواهانه سعی می‌کردند این زمین‌ها را برای خود حفظ کنند.»

این اولین بار نیست حذف نام وین از فرودگاه اورنج کانتی کالیفرنیا مطرح می‌شود. در سال ۲۰۱۹ نیز پس از آنکه مصاحبه‌ی وین با «پلی‌بوی» دوباره منتشر شد، درخواست‌های زیادی برای تغییر نام فرودگاه شده بود. دمکرات‌ها با محکوم کردن اظهارات پیشین وین، خواستار حذف نام و پیکره‌ی «جان وین» از فرودگاه شده‌اند. آن‌ها می‌خواهند نام فرودگاه به «فرودگاه اورنج کانتی» تغییر پیدا کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۰۴

تندروی و افراط نشانه بارز حزب های چپ در طول تاریخ بوده اینام به گورستان تاریخ میرن و نه تنها نژاد پرستی از بین نمیره بلکه بدتر و بدتر میشه

نمایش اسپویل
۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۱۴

با بازیگریش کاری ندارم ولی شخصیت جالبی نداشته مرحوم هنر طرفو نباید با اظار نظرش به باد بدن ماهم کلی هنرمند داریم توده ای بودن مجاهد خلق بودن دو اتیشه ولی عموم مردم اونارو بخواطر هنرشون دوست دارن حالا هر چی عقاید مذخرفی داشته باشن راهی که دارن میرن تو امریکا شبیه ایران پس از انقلاب داره میشه نر یه عده رو نابود میکنن برای اینکه از عقایدشون بدشون میاد

نمایش اسپویل
۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۸:۰۹

کسی نگفته فیلم‌های طرف رو از بین ببرن، یا کاری به هنرش داشته باشن. این که اسم آدمی روی فرودگاه باشه یعنی ملت داره بهش احترام می‌گذاره. وقتی کسی می‌گه «اگر تو سیاه‌پوست یا سرخ‌پوست هستی آدم نیستی»، که یعنی لااقل ۱۵٪ جمعیت کشور، چرا باید در سطح ملی احترامش کرد؟

نمایش اسپویل
۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷

برن بمیرن این دموکراتای بی شرف

نمایش اسپویل