news-background
news-background

«جوئل شوماخر» کارگردان فیلم‌های Batman درگذشت؛ واکنش «جیم کری» و «متیو مک‌کانهی»

«جوئل شوماخر» کارگردان فیلم‌های «آتش سنت المو» (دانلود فیلم St. Elmo's Fire با لینک مستقیم)، «پسران گمشده» (دانلود فیلم The Lost Boys با لینک مستقیم) و «سقوط» (دانلود فیلم Falling Down با لینک مستقیم) و نیز دو فیلم «بتمن» دوشنبه صبح به وقت نیویورک در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

شوماخر در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با فیلم‌هایی که استایل بصری منحصر به فردی داشتند و همیشه تحسین منتقدین را به دنبال نداشتند اما همچنان در نزد مخاطبین محبوب مانده‌اند شهرت داشت. شوماخر میراث فیلم‌های «بتمن» را پس از جدایی «تیم برتون» از برادران وارنر تحویل گرفت. اولین فیلم او برای این شخصیت «بتمن برای همیشه» (دانلود فیلم Batman Forever با لینک مستقیم) با بازی «وال کیلمر»، «تامی لی جونز»، «جیم کری» و «نیکول کیدمن» بود که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.

دومین فیلم او در این چندگانه «بتمن و رابین» (دانلود فیلم Batman and Robin با لینک مستقیم) در سال ۱۹۹۷ با «جورج کلونی» در نقش بتمن و «آرنولد شوارتزنگر» در نقش «آقای فریز» بود. شوماخر که همجنسگرایی خود را اعلام کرده بود، در فیلم «بتمن برای همیشه» با لباس‌هایی که برای بتمن و رابین طراحی کرد، بر رابطه‌ی همجنسگرایانه‌ی این دو شخصیت تأکید کرد. کلونی نیز در سال ۲۰۰۶ گفته بود که در نقش یک بتمن همجنسگرا بازی کرده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

چندین سال پس از «بتمن»، شوماخر اقتباس سینمایی از موزیکال «شبح اپرا» (دانلود فیلم The Phantom of the Opera با لینک مستقیم) را کارگردانی کرد و علی‌رغم نقدهای منفی، سه نامزدی اسکار گرفت. او در سال ۱۹۸۵ سومین فیلم بلندش «آتش سنت المو» را با همکاری «راب لو»، «دمی مور»، و «امیلیو استوز» ساخت و پیچیدگی‌های زندگی پس از کالج را به تصویر کشید.

فیلم بعدی او که یک کمدی ترسناک به نام «پسران گمشده» بود نیز پرفروش شد. «کیفر ساترلند»، «جیسون پاتریک» و «کوری فلدمن» در این فیلم نقش‌آفرینی کردند. شوماخر در سال ۱۹۹۳ فیلم «سقوط» را با همکاری «مایکل داگلاس» ساخت که در بخش مسابقه‌ی جشنواره‌ی کن پذیرفته شد.

اثر بعدی شوماخر فیلمی پرفروش به نام «موکل» (دانلود فیلم The Client با لینک مستقیم) با بازی «سوزان سراندن» و «تامی لی جونز» بود. که با بودجه‌ی ۴۵ میلیون دلاری ساخته شد و ۱۱۷.۶ میلیون دلار فروخت. سراندن در این فیلم وکیل یک پسر ۱۱ ساله و شاهد یک قتل بود.

بین دو فیلم «بتمن»، شوماخر «وقتی برای کشتن» (دانلود فیلم A Time to Kill با لینک مستقیم) را با بازی «کوین اسپیسی»، «ساموئل جکسون»، «سندرا بولاک»، «اشلی جاد» و «متیو مک‌کانهی» جوان کارگردانی کرد و پرسش‌هایی در مورد مسائل نژادی طرح کرد. او پس از دومین «بتمن» به سراغ کارگردانی فیلم تریلر «۸ میلی‌متری» (دانلود فیلم 8MM با لینک مستقیم) با بازی «نیکلاس کیج» رفت و سپس در سال ۱۹۹۹ فیلم «بی‌عیب» (دانلود فیلم Flawless با لینک مستقیم) با بازی «رابرت دنیرو» و «فیلیپ سیمور هافمن» را کارگردانی کرد. شوماخر در سال‌های بعد «تایگرلند» (دانلود فیلم Tigerland با لینک مستقیم) و «باجه تلفن» (دانلود فیلم Phone Booth با لینک مستقیم) را با همکاری «کالین فرل» ساخت.

شوماخر در سال ۱۹۷۲ فعالیت‌های هنری‌اش را به عنوان طراح لباس آغاز و در با «هربرت راس»، «وودی آلن» و «پل مازوسکی» همکاری کرده بود. او در فیلم‌هایی چون «کار واش» (Car Wash) نیز نویسندگی کرده و در سال ۱۹۷۴ با فیلم تلویزیونی «ویرجینیا هیل» (Virginia Hill) اولین پروژه‌اش را کارگردانی کرد و با کمدی علمی-تخیلی «زن کوچک شگفت‌انگیز» (دانلود فیلم The Incredible Shrinking Woman با لینک مستقیم) برای اولین بار روی صندلی کارگردانی یک فیلم بلند نشست. شوماخر در سال ۲۰۱۳ چند اپیزود از سریال «خانه‌ی پوشالی» (دانلود سریال House of Cards با لینک مستقیم) را نیز کارگردانی کرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

این کارگردان در نیویورک متولد شده و در رشته‌ی طراحی و مد تحصیل کرده بود، اما سپس تصمیم گرفت که به جای مد فیلمسازی را دنبال کند و به لس‌آنجلس برود.

«جیم کری» در واکنش به درگذشت شوماخر در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «جوئل شوماخر از دنیا رفت. او زندگی قهرمانانه و هنری شگفت‌انگیزی داشت و عیمق‌تر از سایرین به من نظر انداخته بود. خوشحالم که یکی از دوستان او بودم.»

«متیو مک‌کانهی» نیز با انتشار بیانیه‌ای در این باره می‌گوید:‌ «جوئل نه تنها فرصتی به من داد، بلکه برای من جنگید. با علم به اینکه استودیو ممکن است هرگز به بازیگران ناشناخته‌ای چون من را برای «وقتی برای کشتن» تأیید نکند. او صبح یک روز یکشنبه در یک استودیوی گمنام به شکلی مخفیانه از من تست بازیگری گرفت، زیرا همان‌گونه که می‌گفت: «حتی اگر کارت عالی باشد، ممکن است این نقش را به دست نیاوری، بنابراین نمی‌خواهم صنعت فیلمسازی فکر کند که تو برای این نقش تست بازیگری داده‌ای و پذیرفته نشده‌ای.»

مک‌کانهی در ادامه می‌گوید: «یک روز وقتی در محل فیلمبرداری به مشکل برخورده بودم، او مثل همیشه به من توصیه‌ی ساده‌ای می‌کرد: «هی، تو جیک بریگنس هستی. تو، متیو، همین شخصیت هستی.» نمی‌دانم اگر جوئل شوماخر این رفتار را با من نداشت دوران بازیگری‌ام چگونه پیش می‌رفت.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷

خدابیامرز کارگردان بدی بود

نمایش اسپویل
۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۳۴

=))))))))))))))))) دقیقن...فکر کنم تنها فیلم قابل دیدنش باجه تلفن بود!

نمایش اسپویل