news-background
news-background

«دیو شپل» در استند-آپ رایگان 8:46 از علت سکوت سلبریتی‌ها در مقابل قتل «جورج فلوید» می‌گوید

کمدین کهنه‌کار آمریکایی در استند-آپ جدیدش که به صورت رایگان از نت‌فلیکس منتشر شده افراد بسیاری را هدف می‌گیرد.

«دیو شپل» استند-آپ جدیدش را به شکلی غیرمنتظره از طریق صفحه‌ی یوتیوب نت‌فلیکس منتشر کرد. این استند-آپ به یاد «جورج فلوید» و مدتی که مأمور پلیس مینیاپلیس زانویش را روی گردن او گذاشت و به قتل رساند، «۸:۴۶» (دانلود استند-آپ 8:46 با لینک مستقیم) نام گرفته است. شپل این عنوان را ۶ ژوئن در «یلو اسپرینگ» برای مخاطبینی که همگی در فضایی روباز ماسک پوشیده بودند اجرا کرده است. این کمدین می‌گوید:‌ «مثل اولین کنسرت در آمریکای شمالی پس از این ماجرای لعنتی بود، بنابراین چه خوشتان بیاید چه نه، به تاریخ پیوسته. در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد شد.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

شپل همان‌گونه که از عنوان «۸:۴۶» برمی‌آید، بخش زیادی از استند-آپ را به مرگ «جورج فلوید» اختصاص داده و تظاهراتی که در سراسر دنیا به دنبال آن واقعه شکل گرفت. این کمدین از تظاهرکنندگان به خاطر اعتراض به خشونت پلیس ستایش می‌کند اما اضافه می‌کند: «دانستن اینکه در مورد جورج فلوید چه باید گفت ساده نیست، بنابراین فعلاً در این باره چیزی نمی‌گویم.»

اما شپل در مورد ویدیوی مرگ فلوید که یک هفته پس از انتشارش به دست او رسیده بحث می‌کند. او می‌گوید وقتی سرانجام ویدیو را دیده فوراً متوجه شده که چرا مرگ فلوید منجر به شکل‌گیری بزرگ‌ترین و پرشورترین تظاهرات چندین سال اخیر شده است. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

شپل می‌گوید: «این بچه تصور می‌کرد که ممکن است بمیرد، او می‌دانست که قرار است جان بدهد. مادرش را صدا زد، مادر مرحومش را صدا زد. پیش از آن تنها یک بار چنین صحنه‌ای دیده بودم: وقتی که پدرم در حال جان دادن بود و مادربزرگم را صدا زد.»

کمدین ادامه می‌دهد: «وقتی آن صحنه را دیدم متوجه شدم این مرد می‌دانست که قرار است بمیرد. مردم تماشایش کردند، از او فیلم گرفتند، و بنا به دلایلی که هنوز درک نمی‌کنم، این پلیس‌های لعنتی دستان‌شان را در جیب خود کرده بودند. چه می‌خواستید بگویید؟ معنای این کارتان چه بود؟‌ اینکه به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه روی گردن یک مرد زانو بزنید و احساس کنید که خشم خداوند را برنمی‌انگیزید؟ [خشم خداوند] همان چیزی است که امروز اتفاق افتاده. [تظاهرات] برای فقط یک مأمور پلیس نیست، به خاطر کلیت آن است، کلیت لعنتی آن. نمی‌خواهم احساساتی شوم اما باید چیزی گفت.»

شپل سپس «دان لیمون» مجری شبکه‌ی سی‌ان‌ان را هدف می‌گیرد که از سلبریتی‌های هالیوود انتقاد کرده بود چرا در مقابل خشونت پلیس و مرگ فلوید سکوت کرده‌اند. او می‌پرسد: «آیا در حال حاضر نظر یک سلبریتی مهم است؟» و اضافه می‌کند: «خیابان‌ها خود گویای همه‌چیز است، آن‌ها به من احتیاجی ندارند. دهانم را بستم و خواهم بست. فکر نکنید سکوت من همدستی در جرم است. چرا یک نفر باید به نظر کمدین محبوبش در مورد زانو زدن یک مأمور روی گردن یک مرد به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه اهمیت دهد؟ نمی‌توانم این اعداد را از ذهنم بیرون کنم.»

شپل در ادامه مفسران شبکه‌ی محافظه‌کار فاکس نیوز از جمله «کندس اوونز» را «لفاظ احمق» می‌خواند و می‌گوید: «[اوونز] تلاش می‌کند آمریکایی‌های سفیدپوست را قانع کند که فلوید به هر حال یک جنایت‌کار بوده.»

این استند-آپ ۲۷ دقیقه‌ای به صورت رایگان از طریق یوتیوب قابل دیدن است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۱۸

استند آپ را می تونید قرار دهید؟

نمایش اسپویل
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱

استند-آپ آپلود شد.

نمایش اسپویل