news-background
news-background

واکنش «دنیل ردکلیف» به توئیت‌های ضد-تراجنسیتی «جی.‌کی. رولینگ»

«دنیل ردکلیف» ستاره‌ی فیلم‌های «هری پاتر» (دانلود فیلم Harry Potter با لینک مستقیم) به توئیت‌های جنجالی «جی.کی. رولینگ» نویسنده‌ی کتاب‌ها در مورد افراد تراجنسیتی واکنش نشان داد. ردکلیف در مقاله‌ای که روی وب‌سایت «پروژه‌ی ترور» قرار گرفته می‌نویسد: «زنان تراجنسیتی زن هستند.» او اضافه می‌کند:‌ «هر گونه ادعای خلاف این هویت و شأن افراد تراجنسیتی را از بین می‌برد و در تضاد است با توصیه‌های اتحادیه‌های حرفه‌ای سلامت که در این زمینه بسیار بیشتر از من یا جو می‌دانند.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اظهارات رولینگ وقتی جنجالی شد که عنوان یک مقاله‌‌ی: «خلق یک دنیای پسا-کرونایی برابرتر برای کسانی که دچار قاعدگی می‌شوند» را تمسخر کرد و نوشت: ««کسانی که دچار قائدگی می‌شوند.» شک ندارم که برای این دسته از افراد واژه‌ای وجود داشت. یک نفر کمک کند به یاد بیاورم. ضن؟ ظن؟ ذن؟»

ردکلیف می‌گوید عمیقاً متأسف است که اظهارات رولینگ باعث شده بعضی هواداران «هری پاتر» احساس «دست کم گرفته شدن یا لکه‌دار شدن» کنند. او می‌نویسد: «واقعاً امیدوارم که ارزش داستان‌های «هری پاتر» برای شما تقلیل پیدا نکند. اگر چیزی در این داستان یافته‌اید که در هر مقطعی از زندگی به شما کمک کرده – آن چیز میان شما و کتابی که خوانده‌اید وجود دارد، و محفوظ باقی می‌ماند. به اعتقاد من، هیچ‌کس نمی‌تواند به آن خدشه‌ای وارد کند.» تماشای انلاین فیلم خارجی.

ردکلیف مدت‌هاست از «پروژه‌ی ترور» که به اعضای جوان ال‌جی‌بی‌تی یاری می‌رساند حمایت می‌کند. او در سال ۲۰۱۱ «جایزه‌ی قهرمان» را از این سازمان دریافت کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید