news-background
news-background

انتقاد «وودی آلن» از بازیگرانی که او را تقبیح کردند: «از لحاظ شغلی هیچ لطمه‌ای ندیده‌ام»؛ «هنوز یک فیلم عالی نساخته‌ام»

آلن می‌گوید تقبیح او توسط بازیگران به کاری پذیرفته‌شده تبدیل شده است.

«وودی آلن» به تازگی در مصاحبه با «گاردین» علیه بازیگرانی که او را در رسانه‌های عمومی تقبیح کرده‌اند صحبت کرده‌ است. پس از آنکه جنبش #MeToo اتهام آزار جنسی «دیل فارو» در دوران کودکی را ژانویه ۲۰۱۸ دوباره وارد جریان رسانه‌ای کرد، بازیگرانی مانند «ربکا هال» و «تیموتی شلمی» از همکاری با این فیلمساز اظهار تأسف و پشیمانی کردند و دستمزدهایی که برای آن فیلم‌ها دریافت کرده بودند را به سازمان‌های ضد-آزار جنسی بخشیدند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

آلن در مصاحبه با گاردین می‌گوید این اقدام بازیگران «احمقانه» بوده است: «بازیگران هیچ اطلاعی در مورد حقایق نداشتند با این حال خودشان را در موقعیت اجتماعی بی‌خطر قرار دادند و منافع خودشان را در نظر گرفتند. چه کسی در دنیا با آزار جنسی کودکان موافق است؟ بازیگران مرد و زن همین گونه‌اند، و [تقبیح من] به کاری پذیرفته‌شده تبدیل شد، گویی همه ناگهان گیاه‌خوار شده باشند.»

آلن می‌گوید از اتهاماتی که شخصیت او را در رسانه‌ها تعریف کردند خشمگین نیست و اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم تا آخر عمر بسیاری از افراد مرا یک آزارگر جنسی خواهند دانست. هر چیزی که بگویم برای حفظ و دفاع از منافع به نظر خواهد رسید، بنابراین بهتر است راه خودم را بگیرم و کار کنم.»

آلن مدت‌هاست راه خودش را گرفته و در فیلمسازی پیش می‌رود. پس از مطرح شدن دوباره‌ی اتهامات آزار جنسی، کارگردان فیلم «واندر ویل» (دانلود فیلم Wonder Wheel با لینک مستقیم) با بازی «کیت وینسلت» را منتشر کرده، «یک روز بارانی در نیویورک» (دانلود فیلم A Rainy Day in New York با لینک مستقیم) با بازی «تیموتی شلمی» و «ال فنینگ» را کارگردانی کرده (فیلمی که هنوز در آمریکا روی پرده نرفته اما در سایر نقاط جهان پرفروش شده)، و کمدی جدیدی با «کریستف والتز» و «جینا گرشن» تحت عنوان «فستیوال ریفکین» (Rifkin’s Festival) را ساخته است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

بخشی از داستان «روز بارانی» در مورد کارگردان سالخورده‌ای است که به یک دانشجوی جوان با بازی فنینگ علاقه‌مند می‌شود، اما آلن می‌گوید اجازه نمی‌دهد آنچه مردم در موردش فکر می‌کنند در فیلم‌هایش مقدر شود: «نه، حتی یک لحظه هم به این مسئله فکر نکردم.»

آلن می‌گوید فکر کرده است که مردم اتهامات را به عنوان یک مزخرف خنده‌دار در نظر می‌گیرند و اینکه او از روز اول هرگز آن‌ها را جدی نگرفته است. او اضافه می‌کند: «مثل این است که بگویند شش نفر را با مسلسل به قتل رسانده‌ام.» آلن می‌گوید تنها چیزی که در مورد این اتهامات خشمگینش می‌سازد این است که او را از دیدن رشد فرزندانش محروم کرده است: «بیش از ۲۵ سال است که با فرزندانم یک کلمه حرف نزده‌ام و آن‌ها بدترین فکرها را در مورد من می‌کنند. بنابراین، تردیدی نیست که در این باره خشمگینم. اما، از نظر شغلی، هیچ لطمه‌ای ندیده‌ام... وضعیت همین است و تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که سخت کار کنم و امیدوار باشم که مردم زمانی به حقیقت پی ببرند. اگر هم پی نبردند نبردند. بی‌عدالتی‌هایی بدتر از این در دنیا وجود دارد. بنابراین با آن کنار آمده‌ام.»

آلن پیش‌تر در مصاحبه با «دیلی میل» نیز از خود دفاع کرده و گفته بود نگران قرار گرفتن در فهرست سیاه کارگردانان نیست. او می‌گوید همچنان به فیلمسازی ادامه می‌دهد زیرا هنوز به دنبال ساخت اولین «فیلم عالی» خود است.

آلن به «دیلی میل» می‌گوید: «البته آگاهی دارم که سوژه‌ی شایعه و تهمت هستم، اما نمی‌توانم اجازه دهم که مرا آزار دهند. زندگی‌ام را می‌گذرانم. کار می‌کنم. جاز نمی‌نوازم. مسابقات ورزشی را نگاه می‌کنم. دوستان را می‌بینم. [اخبار] را دنبال نمی‌کنم و هیچ‌یک از آن‌ها را نمی‌خوانم.»

او می‌گوید می‌داند که دیگر از آن فیلمسازانی نیست که به راحتی برای ساختن فیلم حامی مالی و استودیوی پخش‌کننده پیدا کند. اما نگران نیست، چرا که هرگز خودش را عضوی از گروه‌ خاصی در هالیوود نمی‌دانسته: «به مهمانی‌ها نمی‌روم. به باکس آفیس یا مراسم اهدای جوایز اهمیتی نمی‌دهم. بردن اسکار برای من ارزش ناچیزی دارد. اولین فیلمی که نوشتم، «چه خبر پوسی‌کت؟» (دانلود فیلم What’s New Pussycat با لینک مستقیم) به شدت موفق بود اما به نظر من آشغال و مایه‌ی شرمساری خودم است.»

آلن در ادامه می‌گوید: «هنوز احساس نمی‌کنم که مانند «فدریکو فلینی» یا «اینگمار برگمان» فیلمی عالی ساخته‌ام، چیزی مانند «مهر هفتم» (دانلود فیلم The Seventh Seal با لینک مستقیم) و «دزد دوچرخه» (دانلود فیلم The Bicycle Thief با لینک مستقیم). دست از فیلمسازی نخواهم کشید زیرا اگرچه نسبتاً موفق بوده‌ام اما هرگز خودم را از نظر هنری راضی نکرده‌ام. فیلم ساختن برای کسب جایزه نیست. موزارت هیچ‌وقت برای ساخت یک سمفونی به جایزه فکر نکرد. اگر فرصت کنم و ویروس از بین برود، شاید پیش از مردنم فیلمی عالی بسازم. اما هنوز چنین فیلمی نساخته‌ام.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۴۷

وودی الن سلطانه این جنبش metoo هم فقط به من گیر نداده این جنبشم شورشو در اورده دیگه باشه معروف شدید بسه کلا هر کی میخواد یکم سر زبون ها بیفته یه ازار جنسی برهنگی چیزی رو بولد میکنه میشه سر تیتر اخبار یکشم هم همین امیلی کلارک (فکر کنم همه بدوند این خانم چی گفته در رابطه با گیم اف ترونز و اتفاقات اخیرش)

نمایش اسپویل