news-background
news-background

«استیون سودربرگ»: رفتارهای انسان در طول پاندمی عمیقاً غیرمنطقی بود

سودربرگ می‌گوید دیدن واکنش‌ها به پاندمی در زندگی واقعی دیوانه‌وار بوده است.

«استیون سودربرگ» در روزهای قرنطینه سرگرم نگارش فیلمنامه‌های جدید از جمله دنباله‌ی «سکس، دروغ و ویدیو» (دانلود فیلم Sex, Lies, and Videotape با لینک مستقیم) است و «صنف نویسندگان آمریکا» را رهبری می‌کند تا راهی برای بازگشت به کار پیدا کند. اما مسئله‌ای که مخاطبین مایلند بدانند این است که او چگونه با تریلر «شیوع» (دانلود فیلم Contagion با لینک مستقیم) در سال ۲۰۱۱ پاندمی ویروس کرونا را پیش‌بینی کرده. این فیلم امسال به یکی از پرفروش‌ترین عناوین آیتونز تبدیل شد. سودربرگ به تازگی در مصاحبه با لس‌انجلس تایمز می‌گوید این پاندمی ذره‌ای او را غافل‌گیر نساخته است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سودربرگ می‌گوید: «وقتی در حال آماده‌سازی فیلم بودیم، با هر کسی که گفتگو می‌کردیم، در پاسخ به این پرسش که پاندمی بعدی چگونه آغاز می‌شود، می‌گفتند از بازار تره‌بار آسیا، و احتمالاً پای یک خفاش در میان خواهد بود. به معنای واقعی کلمه همه‌ی آن‌ها این را می‌گفتند. ده سال قبل، ۱۱ سال قبل. بنابراین غافلگیرکننده نیست.»

فیلم «شیوع» سودربرگ را برای تأثیر یک پاندمی جهانی بر دنیا آماده کرده، اما مسئله‌ای که او انتظارش را نمی‌کشیده نحوه‌ی واکنش انسان‌ها بوده است. او توضیح می‌دهد: «رفتار جامعه‌شناسانه‌، اینکه مردم چگونه رفتار می‌کنند، به عنوان فرد، حکومت، کشور – این مسئله واقعاً شگفت‌آور بود. من و اسکات تعمداً سعی داشتیم داستانی متمرکز روایت کنی و قوانینی داشتیم در مورد زوایای دید شخصیت‌ها و اینکه امکان دیدن چه چیزهایی هست و چه چیزهایی نه.»

سودربرگ اضافه می‌کند: «اما عجیب است، وقتی این فیلم را می‌ساختیم انتظار بسیاری از رفتارهای بشر را نمی‌کشیدیدم. یادآور این مسئله است که رفتار ما عمیقاً غیرمنطقی است. وقتی در موقعیت ترس-تهدید قرار بگیریم، عمیقاً غیرمنطقی رفتار می‌کنیم. نظاره کردن این رفتارها دیوانه‌کننده بود.»

«اسکات زد. برنز» نویسنده‌ی فیلم «شیوع» پیشتر از واکنش «دونالد ترامپ» در مقابل پاندمی کرونا به تندی انتقاد کرده بود. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

سودربرگ هفته‌ی گذشته در مصاحبه با «نایت‌کپ لایو» درباره‌ی فعالیت‌هایش در طول قرنطینه گفته بود: «در حین این قرنطینه بیش از تابستان ۱۹۸۵ به نوشتن مشغول شده‌ام. وقتی که نیویورک قرنطینه شد، برای اینکه سازمان‌یافته و معقول باقی بمانم، تصمیم گرفتم به نوشتن روی آورم، باید به نوشتن بازمی‌گشتم. در طول شش یا هفته هفته‌ی اول سه فیلمنامه‌ی مختلف به نگارش درآوردم: یکی از آن‌ها یک بازنویسی بود، یکی از آن‌ها یک متن اریجینال، و یکی از آن‌ها اقتباسی از یک رمان... کار اریجینال دنباله‌ای بود برای «سکس، دروغ و ویدیو».»

فیلم «سکس، دروغ و ویدیو» در جشنواره‌ی فیلم ساندنس اکران شد و سپس نخل طلای کن را تصاحب کرد. موفقیت هنری و تجاری این فیلم موجب شد استودیوها پروژه‌های بیشتری از ساندنس خریداری کنند.

سودربرگ فاش می‌کند که فیلمنامه‌ی اقتباسی او براساس رمان «شهر خورشید» (City of the Sun) نوشته‌ی «دیوید لیواین» همکار نویسنده‌ی «سیزده یار اوشن» (دانلود فیلم Ocean's Thirteen با لینک مستقیم) خواهد بود: «چند سال قبل از دیوید پرسیدم که آیا می‌توانم از اولین جلد از چهار رمان جنایی او در مورد این شخصیت اقتباس کنم یا نه. او گفت: «البته» و من شروع کردم به نوشتن اما به پایان نرسید. در طول قرنطینه دوباره کار بر روی آن را شروع و تمامش کردم. باید دید چه پیش خواهد آمد، اما کتاب فوق‌العاده است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید