news-background
news-background

سالن‌های سینمای AMC استودیوی یونیورسال را تحریم می‌کند

سالن‌های سینمای زنجیره‌ای AMC فیلم‌های یونیورسال را پس از آنکه استودیوی اعلام کرد به انتشار فیلم‌های جدید خود در فروشگاه‌های آنلاین حتی پس از بازگشایی سالن‌ها ادامه می‌دهد تحریم کرد.

 

اقدام تجربی یونیورسال پیکچرز با انتشار «تور جهانی ترول‌ها» (دانلود فیلم Trolls World Tour با لینک مستقیم) به موفقیتی چشمگیر بدل شد تا جایی که استودیو روز سه‌شنبه اعلام کرد پس از باگشایی سالن‌های سینما به انتشار فیلم‌های جدید خود در فروشگاه‌های آنلاین ادامه می‌هد. سالن‌های AMC این اقدام استودیو را به نشانه‌ی آغاز یک جنگ گرفت. بزرگترین سالن زنجیره‌ای سینما در آمریکا اعلام کرد که اگر استودیو بخواهد سیستم سنتی اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینما را زیر پا بگذارد، فیلم‌های یونیورسال در ۱۰۰۰ سینمای خود در سراسر دنیا اکران نمی‌کند.

در نامه‌ی «آدام آرون» مدیر عامل AMC به «دانا لنگلی» رئیس یونیورسال آمده است: «تغییر بنیادینی که یونیورسال در مورد مدل تجارت فعلی میان دو کمپانی ما ایجاد می‌کند جز زیان برای ما چیزی ندارد و قطعاً از سوی AMC پذیرفته‌شده نیست.»

یونیورسال دنباله‌ی «ترول‌ها» را پس از تعطیلی سالن‌های سینما، به جای اکران در سالن‌های سینما به قیمت ۱۹.۹۹ دلار در فروشگاه‌های آنلاین عرضه کرد. «جف شل» مدیر عامل ان‌بی‌سی‌یونیورسال در مصاحبه با «وال استریت ژورنال» گفت که این فیلم ۵ میلیون مرتبه اجاره شده و نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار فروخته است. این رکورد که پس از سه هفته کسب شد بیش از فروش قسمت اول فیلم بود که در طول پنج ماه اکران داخلی به دست آمد. سهم یونیورسال از فروش فیلم در فروشگاه‌ها ۸۰ درصد و در سالن‌های سینما ۵۰ درصد است.

بنابر قانون همیشگی هالیوود، فیلم‌ها باید ۹۰ روز اکران شوند و سپس اجازه‌ی انتشار در فروشگاه‌های آنلاین و سرویس‌های استریمینگ را پیدا می‌کنند. تاکنون استودیوی دیگری اعلام نکرده است که این قانون را پس از بازگشایی سالن‌ها در آمریکا رعایت نمی‌کند. استودیوی یونیورسال هفته‌ی گذشته گزارش داد که انیمیشن «اسکوب!» (Scoob!) را مانند دنباله‌ی «ترول‌ها» در فروشگاه‌های آنلاین عرضه می‌کند اما ادعا نکرد که در آینده هم این روش را به کار می‌گیرد.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

استودیوی یونیورسال ساعاتی پیش به نامه‌ی AMC واکنش نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «هدف ما از انتشار «تور جهانی ترول‌ها» در فروشگاه‌های آنلاین این بود که مردم را در خانه‌های‌شان سرگرم کنیم، در حالی که سالن‌های سینما و دیگر فرم‌های بیرونی سرگرمی در دسترس نبودند. با توجه به استقبال پرشور از فیلم، معتقدیم که اقدام درستی انجام داده‌ایم.

تمایل ما همواره این بوده که تا حد ممکن مخاطب گسترده‌تری را سرگرم کنیم. قطعاً به تجربه‌ی دیدن فیلم در سالن‌های سینما معتقدیم و خلاف این را اعلام نکرده‌ایم. همان‌گونه که پیش‌تر گفته شد، در آینده، انتظار داریم که فیلم‌های بعدی را مستقیماً در سالن‌های سینما و نیز وقتی منطقی به نظر برسد در فروشگاه‌های آنلاین عرضه کنیم. با همکاران پخش‌کننده‌ی خود به رایزنی خصوصی ادامه می‌دهیم، اما از این اقدام به نظر هماهنگ‌شده AMC و اتحادیه‌ی سالن‌داران آمریکا که موقعیت و اقدامات ما به درستی درک نکرده‌اند ناامید شده‌ایم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید