news-background
news-background

«جین دیچ» سازنده «تام و جری» در سن ۹۵ سالگی درگذشت

فیلم انیمیشن «مونرو»به کارگردانی «جین دیچ» در سال ۱۹۶۰ برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شد. او همچنین در سال ۱۹۶۴ برای انیمیشن‌های «این نودنیک» و «چگونه از دوستی با دیگران جلوگیری کنیم» نامزد بهترین انیمیشن کوتاه اسکار شد.

«جین دیچ» کارگردان، انیماتور و تهیه‌کننده مشهور آمریکایی در سن ۹۵ سالگی درگذشت. ویراستار اهل چک او، «پتر هیمل» به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت که دیچ به طور ناگهانی شباهنگام در پراگ درگذشت. فیلم انیمیشن «مونرو» (Munro) به کارگردانی «جین دیچ» در سال ۱۹۶۰ برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شد. او همچنین در سال ۱۹۶۴ برای انیمیشن‌های «این نودنیک» (Here’s Nudnik) و «چگونه از دوستی با دیگران جلوگیری کنیم» (How to Avoid Friendship) نامزد بهترین انیمیشن کوتاه اسکار شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

از کارهای اولیه او می‌توان به انیمیشن‌های «تام فوق‌العاده» (Tom Terrific) و «شجره خانوادگی سیدنی» (Sidney’s Family Tree) اشاره کرد. دیچ در سفری ۱۰ روزه به پراگ با همسرش آشنا شد و در آنجا ماندگار شد. او همچنین ۱۳ قسمت کارتون محبوب «تام و جری» (دانلود انیمیشن Tom and Jerry با لینک مستقیم) و چندین قسمت «ملوان زبل» (دانلود انیمیشن Popeye the Sailor با لینک مستقیم) را کارگردانی کرد.

او در کتابش «برای عشق به پراگ» (For the Love of Prague) زندگی در چک اسلواکی کمونیست و زندگی پس از کمونیزم در جمهوری چک را توصیف کرد. دیچ در سال ۲۰۰۴ جایزه وینزر مک‌کی را به پاس یک عمر فعالیت در زمینه انیمیشن به دست آورد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۸:۳۷

روحش شاد ):

نمایش اسپویل
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱

روحش شاد???

نمایش اسپویل
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۵۳

خدابیامرزدت مرد، که مارو تو بچگی خندوندی و واسمون خاطره ساختی

نمایش اسپویل
۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ۲۳:۰۱

روحش شاد

نمایش اسپویل