news-background
news-background

«جیک جیلنهال»: «هیث لجر» به خاطر شوخی با فیلم Brokeback در مراسم اسکار ۲۰۰۷ حاضر نشد

جیلنهال و لجر به خاطر بازی در درام عاشقانه‌ی «انگ لی» نامزد اسکار شده بودند.

اسکار سال ۲۰۰۶ از این جهت که فیلم «تصادف» (Crash) را در بخش بهترین فیلم به «کوهستان بروکبک» (دانلود فیلم Brokeback Mountain با لینک مستقیم) ترجیح داد شاید بدنام‌ترین مراسم آکادمی باشد. درام همجنسگرایانه‌ی «انگ لی» با استقبال منتقدین همراه شده بود و از هشت نامزدی، سه اسکار را تصاحب کرد: بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی و بهترین موسیقی متن اریجینال. «جیک جیلنهال» و «هیث لجر» بازیگران نقش‌های اصلی فیلم هر دو نامزد اسکار بازیگری شدند. در مراسم اسکار سال ۲۰۰۷ از این دو خواسته شد تا جوایز را به برندگان اهدا کنند، اما جیلنهال به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «انادر من» فاش کرده است که لجر این پیشنهاد را به این علت رد کرد که ممکن بود با نقش او در فیلم «بروکبک» شوخی کنند.

جیلنهال می‌گوید: «به خاطر می‌آورم که می‌خواستند در ابتدای مراسم آکادمی در این باره شوخی کنند. هیث پیشنهاد را رد کرد. من در آن زمان اهمیتی نمی‌دادم و همیشه می‌گفتم: «هیچ ضرری ندارد.» اما هیث می‌گفت: «این مسئله برای من شوخی نیست – دوست ندارم در این مورد شوخی کنم.» همین خصوصیات شخصیت هیث را دوست داشتم. هرگز حاضر نبود شوخی کند. اگر کسی می‌خواست با داستان یا هر چیز دیگر فیلم شوخی کند او می‌گفت: «نه. فیلم در مورد عشق است. همین و بس. این کار را نکن.»»

لجر در بخش بهترین بازیگر مرد نامزد بود اما رقابت را به «فیلیپ سیمور هافمن» برای «کاپوتی» (Capote) واگذار کرد. جیلنهال نیز که در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نامزد شده بود مغلوب «جورج کلونی» به خاطر بازی در «سیریانا» (Syriana) شد. «کوهستان بروکبک» اولین نامزدی اسکار هر دو بازیگر بود. لجر سال بعد برای بازی در نقش «جوکر» در فیلم «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) به کارگردانی «کرییستفر نولان» برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد. «بروکبک» تنها نامزدی اسکار جیلنهال تا امروز باقی مانده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

جیلنهال پیش‌تر در مورد بی‌علاقگی لجر به شوخی در مورد «کوهستان بروکبک» مصاحبه کرده بود، اما این اولین بار است که فاش می‌کند او به این علت از حضور در مراسم اسکار سر باز زد. جیلنهال در سال ۲۰۱۹ در  مصاحبه با برنامه‌ی «امروز» شبکه‌ی NBC گفت که این فیلم نقشی کلیدی در دوران بازیگری او ایفا کرده است: «درهای بسیاری به روی من گشود. باورکردنی نبود. شگفت‌انگیز بود. دوران بازیگری مرا به مسیر دیگری هدایت کرد. فیلم مهم‌تر از من است... دیگر به ما تعلق نداشت. فیلم از آن دنیا بود.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید