news-background
news-background

آیا تیتراژ آغازین سریال Succession به فیلم The Game فینچر ادای دین می‌کند؟

سریال برنده‌ی امی شبکه‌ی HBO و فیلم کمتر دیده شده‌ی «بازی» فینچر وجوه اشتراکی دارند.

سریال «وراثت» (دانلود سریال Succession با لینک مستقیم) یکی از تحسین‌شده‌ترین سریال‌های شبکه‌ی HBO و مدعی اصلی امی ۲۰۲۰ است و محبوبیت آن تا اندازه‌ای مدیون تیتراژ آغازین اعتیادآورش است. در این سکانس ۹۰ ثانیه‌ای با موسیقی «نیکلاس بریتل» برنده‌ی امی تصاویری از آسمان‌خراش‌های نیویورک سیتی را با ویدیوهایی از خانواده‌ی روی ترکیب شده. این تصاویر خانگی به مخاطب انزوا و برتری‌های خانواده‌ی روی را در ابتدای هر قسمت گوشزد می‌کند. اما به نظر می‌رسد که این تیتراژ وام‌دار «دیوید فینچر» باشد که تقریباً همین سکانس را در ابتدای فیلم تریلر رمزآلود «بازی» (دانلود فیلم The Game با لینک مستقیم) قرار داد.

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

یکی از هوارداران تیز-چشم سریال در «ردیت» اخیراً متوجه شده که شباهت‌هایی میان تیتراژ آغازین «وراثت» و فیلم «بازی» وجود دارد. فیلم فینچر در سال ۱۹۹۷ با تصاویری به نظر قدیمی از یک خانه‌ شروع می‌شود که با شخصیت «نیکلاس ون ارتون» با بازی «مایکل داگلاس» در ارتباط است. این تصاویر نیکلاس را در دوران کودکی و پدرش را در چشن تولد ۴۸ سالگی‌اش نشان می‌دهد، آیینی که به خودکشی پدر نیکلاس انجامید. «جیمز هیگود» تدوین‌گر فیلم پدر را از تصاویر حذف می‌کند تا مرگ او را بازنمایی کند. سریال «وراثت» نیز به همین شکل چهره‌ی پدر و مادر خانواده‌ی روی را حذف می‌کند تا قطع ارتباط آن‌ها با فرزندان‌شان را نشان دهد.

«بازی» بین فیلم‌های «هفت» (Se7en) و «اتاق اضطراب» (Panic Room) فینچر اکران شد و یکی از ناشناخته‌ترین آثار فیلمساز تا به امروز باقی مانده. این فیلم در میان تمامی فیلم‌های فینچر علی‌رغم نقدهای مثبت و عملکرد قدرتمندانه با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری، کمتر نگاهی را به خود معطوف می‌کند. انتظارات از آن فیلم بسیار بالا بود چرا که فینچر به تازگی «هفت» را روی پرده برده بود و به همین علت مخاطبین این فیلم را گامی رو به جلو برای کارگردان ندانستند. بازیگران نقش‌های مکمل فیلم شامل «شان پن»، «جیمز ربهورن»، «دبرا کارا آنگر»، و «کارول بیکر» می‌شوند.

   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید