news-background
news-background

«برایان دی پالما» کارگردانی قسمت دوم Mission: Impossible را نپذیرفت زیرا فکر می‌کرد: «یکی از این فیلم‌ها کافی‌ست»

دی پالما اضافه می‌کند که قصه‌گویی بصری در فیلم‌های استودیویی و بلاک‌باسترهای امروز فراموش شده است.

چندگانه‌ی «مأموریت غیرممکن» (دانلود فیلم Mission: Impossible با لینک مستقیم) در سال ۱۹۹۶ با همکاری «برایان دی پالما» کارگردان «کری» (Carrie) و «صورت زخمی» (Scarface) آغاز شد. قسمت اول فیلم با بودجه‌ی ۸۰ میلیون دلاری ساخته شد و در سراسر دنیا ۴۵۷ میلیون دلار فروش کرد. موفقیت فیلم تولید دنباله را به اولویت «تام کروز» تبدیل کرد، اما دی پالما از کارگردانی قسمت بعدی انصراف داد. دی پالما در مصاحبه‌ی جدیدی با «اسوشیتد پرس» برای معرفی رمان جدیدش «مارها ضروری‌اند؟» (Are Snakes Necessary?) می‌گوید پیشنهاد کروز را رد کرده و گفته یک قسمت «مأموریت غیرممکن» کافی‌ست.

دی پالما می‌گوید: «آن‌ها داستان‌ها را بنا به دلایل مالی طولانی‌تر و طولانی‌تر می‌کنند. وقتی «مأموریت غیرممکن» را ساختم، تام از من خواست کار بر روی قسمت بعدی را آغاز کنیم. گفتم: «شوخی می‌کنی؟ یکی از این فیلم‌ها کافی‌ست.» چرا کسی باید یک قسمت دیگر بخواهد؟» البته، علت تولید قسمت‌های بعدی پول بیشتر است. من هرگز کارگردانی نبوده‌ام که برای پول فیلم بسازم و این برای هالیوود دردسر بزرگی است. این یعنی فاسد شدن هالیوود.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دنباله‌های بعدی «مأموریت غیرممکن» برای دی پالما جذابیتی ندارند، اما برای «تام کروز» و استودیوی پارامونت بسیار سودآور بوده‌اند. تاکنون شش قسمت «مأموریت غیرممکن» یا به عبارتی ۷۶۹ دقیقه فیلم ساخته شده و دو قسمت جدید نیز در حال توسعه است. آخرین قسمت فیلم در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان «فال‌اوت» (Fallout) به کارگردانی «کریستفر مک‌کواری» اکران شد و ۷۹۱ میلیون دلار فروش کرد و به پرفروش‌ترین قسمت چندگانه تبدیل شد.

دی پالما می‌گوید: «در پنجاه و چند سالگی‌ام اول «راه کارلیتو» (Carlito’s Way) را ساختم و بعد «مأموریت غیرممکن» را، بهتر از این نمی‌شد. تمامی ابزارهای قدرت در اختیار شما بود. وقتی نظام هالیوود با شما هماهنگ باشد، کارهای جالبی می‌توانید انجام دهید. اما وقتی موفقیت‌ فیلم‌های‌تان کاهش پیدا کند، نفوذ شما رنگ می‌بازد و باید تسلیم شوید.»

دی‌ پالما اضافه می‌کند که این روزها تحت تأثیر فیلم‌های هالیوود قرار نمی‌گیرد: «مسئله‌ای که مرا دیوانه می‌کند ظاهر آن‌هاست. از آنجا که به صورت دیجیتال فیلمبرداری می‌شوند نورپردازی آن‌ها افتضاح است. تاریکی آن‌ها را نمی‌توانم تحمل کنم، انعکاس نور. همگی یک شکل به نظر می‌رسند. من به زیبایی سینما اعتقاد دارم. من و سوزان یک روز به تماشای «بر باد رفته» نشسته بودیم و زیبایی آن ما را بهت‌زده کرد. طراحی صحنه، اینکه «ویوین لی» چگونه به نظر می‌رسید، فوق‌العاده است. اگر به چیزهایی که این روزها در شبکه‌های استریمینگ منتشر می‌شود نگاه کنید خواهید دید که همگی آن‌ها آشغال‌اند. قصه‌گویی بصری فراموش شده و اثری از آن نیست.»

رمان «مارها ضروری‌اند؟» دی‌ پالما ۱۷ مارس منتشر شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید