news-background
news-background

اکران انیمیشن Onward دیزنی و پیکسار به علت ارجاعات همجنسگرایانه در خاور میانه لغو شد

فیلم انیمیشن خانوادگی «به‌پیش» (دانلود فیلم Onward با لینک مستقیم) استودیوهای دیزنی و پیکسار به علت ارجاعات همجنسگرایانه در چندین کشور خاور میانه لغو شد. این فیلم داستانی در مورد دو برادر نوجوان الف روایت می‌کند که سفری برای یافتن جادو آغاز می‌کنند و در این راه به یک شخصیت زن همجنسگرا برخورد می‌کنند.

در یکی از صحنه‌های فیلم، دو شخصیت اصلی با صداپیشگی «کریس پرت» و «تام هالند»، خود را به شکل دوست پسر مادرشان «مأمور برانکو» درمی‌آورند و با دو مأمور پلیس زن دیگری که جلوی آن‌ها را گرفته‌اند وارد بحثی در مورد فرزندداری می‌شوند. یکی از مأمورین زن که شخصیتی به نام «اسپکتر» با صداپیشگی «لینا ویت» خطاب به برانکو می‌گوید: «سرپرستی از کودکان آسان نیست – دختر دوست دخترم مرا دیوانه کرده.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اسپکتر اولین شخصیت دیزنی است که آشکارا خود را همجنسگرا توصیف می‌کند. اما نمایش این ارجاع همجنسگرایانه در بعضی کشور ساده نیست. کویت، قطر، عمان و عربستان سعودی به علت وجود این دیالوگ اکران فیلم را ممنوع اعلام کرده‌اند. «به‌پیش» از این هفته در آمریکا اکران شده اما قرار نیست در این کشورها روی پرده برود. بحرین، لبنان و مصر اکران این فیلم را لغو نکرده‌اند.

روسیه که پیش‌تر سابقه‌ی لغو اکران فیلم‌هایی با مضامین همجنسگرایانه را داشته، این صحنه را سانسور کرده و واژه‌ی «دوست دختر» را با «همکار» جایگزین کرده است. روسیه سال گذشته صحنه‌های همجنسگرایانه‌ی «راکتمن» (Rocketman) و «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) را حذف کرد. در سال ۲۰۱۷ نیز فیلم «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) دیزنی که حاوی یک لحظه‌ی همجنسگرایانه بود در کشورهای کویت و مالزی ممنوع شد و روسیه آن را با رده‌ی سنی بالاتر از ۱۶ سال اکران کرد.

انیمیشن «به‌پیش» پنجشنبه‌ شب از بازارهای داخلی ۲ میلیون دلار کسب کرده و پیش‌بینی می‌شود صدر جدول فروش تعطیلات آخر هفته را در اختیار بگیرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۹ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۰۲

خاورمیانه همیشه خاورمیانه خواهد موند، مادامی که به دست کسانی اداره می شه که پوشوندن و انکار سبک زندگی های متفاوت رو نه تنها «حق» خودشون، که حتی «فریضه» می دونن. و خاورمیانه همیشه خاورمیانه خواهد موند، تا زمانی که مردمانش جرات بازاندیشی در باورها و بایسته ها و نابایسته هاشون رو به خود نمی دن.

نمایش اسپویل
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۲۳:۰۰

واسه اقلیت جنسی دیجیتالگرا یک فیلم her ساختن تموم شد رفت ! بی انصافیه بجاش واسه بقیه گرایش جنسی سالی چند ده تا فیلم میاد خیلی ها هم بهشون بر میخوره! :)

نمایش اسپویل
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۲۱:۵۲

اصلا شما که توی عمرت یه بارم مسائل روز مذهبی و سیاسی رو بررسی نکردی و هرچی تی وی و رسانه به خوردت داده نشخوار کردی درست میگی ! هیچکس قصد تخریب تفکر کودکان و بنیان خانواده رو نداره ! ولی مبحث اصلی اینه که نشون دادن همجنسگرایی و طبیعی نشون دادنش برای کودکان که هیچ! برای بزرگسالان هم پس از مدتی باعث ایجاد تغییرات شدید در مغز میشه و هرمون های بدن رو بهم میریزه و خصوصا برای کودکان مصداق بارز کودک آزاریه...اینو من نمیگم بارها اخبارش یواشکی از اینو اونور درز کرده که یه دکتری بنده خدا اومده اینو توی اروپا یا آمریکا مطرح کنه در نطفه خفش کردن...دقیقا مثل هولوکاست شده و به هیچکس اجازه تحلیل و بررسی داده نمیشه بعد حرف از حقوق بشر میزنن و آزادی بیان!!! کسی نمیگه همجنسبازها رو باید همه رو کُشت یا بهشون اهمیت نداد ولی رسانه ای کردنِ این مباحث فقط بر تعداد همجنسگرایان دنیا روز به روز اضافه میکنه همونطور که از نظر آماری شاهدش بودیم در طی این چند سال اخیر...تمایلات طبیعی مردم بهم ریخته و این قطعا آرامش روانی رو از جوامع دنیا میگیره و تا الان هم اثبات شده...بیشترین تبلیغ برای همجنسگرایی در آمریکاست و این کشور در تبیین تفکرات مدرنیته از اروپا جلو زده و کافیه یه نگاه به وضعیت مصرف خودسرانه قرص های ضدافسردگی و استرس در این کشور بندازین که فوق العاده بالاست! اصلا همه ما بی دین و بی خدا...دیگه به فکر آرامش جامعه و نسل انسان که باید باشیم! متاسفانه مردم این زمان آزادی رو با ولنگاری اشتباه گرفتن و همینطور که پیش بریم تا چند سال دیگه باید به پیدوفیل و متجاوز به حیوانات ( که در اروپا خصوصا در اروپای غربی و کشورهای اسکاندیناوی هر سال داره رشد میکنه) هم احترام بزاریم و بگیم هرکس عقاید خودش رو داره!(اگر خبر ندارین باید بهتون بگم دو سه ساله طرحی رو پیدوفیل ها مطرح میکنن که اگر خودِ بچه راضی باشه کسی حق نداره جلوی عمل جنسی با بچه رو بگیره و برخی هم منافعی رو در این طرح ها برای خودشون دیدن همچون در قضیه همجنسگرایی و...) هرچیزی اندازه داره و باید حدش رعایت بشه و اینکه کسی مثل فروید میگه هرکی هر غلطی خواست بکنه تا عقده ای و مریض نشه از نظر من مزخرف ترین چیزیه که در عمرم شنیدم(هرچند که احترام زیادی به عقاید ایشون در زمینه ضمیر ناخودآگاه میزارم ولی هرکسی میتونه اشتباه کنه چه سهوا چه عمدا!)...کتابِ آزادیِ معنوی از شهید مطهری رو بخونین خیلی بکارتون میاد(بیشعورهای غربزده و تحت تاثیر جو مدرنیته میتونن هر کاری میخوان بکنن ؛ برای انسان های باشعور عرض کردم:)

نمایش اسپویل
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۰۰

به نکته بسیار خوبی اشاره کرده‌اید: "فروید میگه هرکی هر غلطی خواست بکنه تا عقده ای و مریض نشه از نظر من مزخرف ترین چیزیه که در عمرم (((شنیدم)))" آیا بهتر نیست شنیده‌ها را رها کنید و از خوانده‌هایتان سخن بگویید؟ لطفا همان‌طور که کتاب شهید مطهری را پیشنهاد کرده‌اید منبع فرمایشات آقای فروید هم ذکر کنید که ما هم دریابیم او دقیقا در کدام کتاب یا مقاله گفته است که هرکسی اجازه دارد هر "غلطی" دلش خواست بکند. دوست فرهیخته، مطمئنا "نشخوارگر" و "بیشعور" خواندن دیگران جز خنک کردن دل خودتان (عملی که نشانی از فرهنگ در آن نمی‌توان یافت) دردی از کسی درمان نمی‌کند. سپاس

نمایش اسپویل
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ۲۰:۵۸

درود، کاش میشد سینما امکان لایک کامنت هارو برمی‌گردوند. اون بخش عادی سازی پدوفیلیا رو من خودم از سال ها قبل پیش بینی میکردم، با توجه به مسیری که غرب در پیش گرفته، البته بر خلاف بسیاری از جنبه های تفکر و تمدن بشری که به شکل عادی و بر اساس جبر تاریخی رشد کرده، این عمل زشت حاصل تزریق ایدئولوژیکی هست که توسط یک اقلیت به طور سازمان یافته و ظریف اجرایی میشه و متاسفانه از اون جایی که اکثریت مطلق افراد در جوامع مختلف صرفا مصرف کننده هستند این عقاید فاسد خیلی سریع رشد میکنه، شاید برای نشان دادن خیانت یک زن به همسرش در قرن بیستم دهه ها زمان نیاز بود که بدل به امری عادی بشه اما امروز در کمترین زمان هر عقیده و خرده فرهنگی رو که بخوان در اذهان تزریق میکنن، جامعه هدف هم عموما نوجوانان هستند که حالا به کودکان هم سرایت کرده و به دلیل تاثیر پذیری شدید افراد کم سن، این عقاید کثیف خیلی سریع ریشه دار میشه. متاسفانه عاملان اصلی این کار همون اقلیت پشت پرده هستند که هیچ قدرتی در حال حاظر توان مقاومت در برابر تصمیماتشون رو نداره و هرچیزی رو که بخوان دیر یا زود به دست میارن. در آینده ای نزدیک ساخت انیمیشن با موضوع عشق بازی کودکان با کودکان و بعد با بزرگسالان به چیزی رایج تبدیل میشه که هیچ واکنشی رو هم برنخواهد انگیخت. این مسیری هست که توسط عده ای در آمریکا هدایت میشه و بعد هم به تمام جهان سرایت میکنه.

نمایش اسپویل
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۲۱:۲۶

واقعن چرا؟! من واقعن اینهمه مخالفت با همجنسگرایی رو نمیفهمم؟! اگر دوست نداری یا قبول نداری، خب چرا تخریب میکنی؟! خیلی ها هستن اعتقادات و شیوه زندگی مارو قبول ندارن، آیا تخریبی دیدین؟!

نمایش اسپویل
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ۱۷:۴۲

تخریب ندیدیم فقط سالی نزدیک به یه میلیون دارن ازمون تو کل دنیا میکشن...میگم اطلاعات ندارین همینه...همجنسگرا نیاز به کمک و بررسی داره ولی رسانه ای کردنش آرامش رو از جوامع انسانی میگیره

نمایش اسپویل
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۸:۵۵

اولین بار در هالیوود خیانت یک زن به شوهرش به شکلی کاملا محتاطانه نمایش داده شد،چرا که حساسیت زیادی روی جامعه اون زمان امریکا در مورد چنین مسائلی وجود داشت،اما پس از سال ها به شکلی نرم این عمل کاملا عادی شد و امروز دیدن چنین صحنه هایی در فیلم وسریال های امریکایی جک محسوب میشه، پس از مدتی نوبت به نمایش همجنسگرایی به عنوان احترام به حقوق اقلیت های جنسی مطرح شد و این هم در اوایل به شکلی کاملا محتاطانه شروع شد که صرفا در حد تابو شکنی بود،اما پس از مدتی باز هم کاملا نرم و اهسته و پیوسته با همراهی دیگر رسانه ها و اکادمی ها و منتقد ها،نمایش همجنسگرایی به عنوان یک فضیلت و فریضه اخلاقی معرفی شد، امروز هر فرد ناشناس و کارگردان ناشی و بازیگر درجه سومی که بخواد خودش رو در هالیوود مطرح کنه دست روی همجنسگرایی میزاره ،در کمتر فیلم وسریالی هست که اثری حداقل حاشیه ای از نمایش این صحنه ها وجود نداشته باشه. جدیدا به شدت روی فیلم های مربوط به نوجوانان و زیرژانر بلوغ سرمایه گذاری کردن و سریال های گسترده ای برای این رده سنی ساخته میشه که با توجه با تاثیرپذیری افراد در نوجوانی به شدت مضر هست . حالا میبینیم که انیمیشن ها هم کم کم به این فضیلت زیبا مزین شدند و بچه های زیر 13 سال هم باید هم جنسگرایی رو تماشا کنن تا حقوق این افراد رو رعایت کنند . در عین حال به خیال کودکانه عده ای هیچ قصد و قرض خاصی هم پشت این تفکر وجود نداره .

نمایش اسپویل
بیشتر