news-background
news-background

آنتونی مکی: شبکه‌های استریمینگ تنها جایی است که بازیگران می‌توانند با کارگردانان محبوب‌شان کار کنند

بازیگر فیلم‌های مارول به خوبی آگاه است که چندگانه‌های پرخرج مجال نفس کشیدن به فیلم‌های کوچکتر نمی‌دهند.

«آنتونی مکی» از زمانی که در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» (دانلود فیلم Captain America: The Winter Soldier با لینک مستقیم) نقش «سم ویلسون/فالکن» را بازی کرده، بخشی از «دنیای سینمایی مارول» بوده  و به همین علت درک می‌کند که فیلم‌های پرخرج موجب اکران نگرفتن عناوین متوسط و کوچک‌تر شده‌اند. فیلم‌های بلاک‌باستر و بزرگ باعث شده‌اند بعضی از بهترین کارگردانان دنیا فیلم‌های‌شان را در شبکه‌های استریمینگ عرضه کنند. «مارتین اسکورسیزی» فیلم «ایرلندی» خودش را به نت‌فلیکس برد که در سال‌های اخیر فیلم‌های «اسپایک‌ لی»، «دیوید فینچر» و «چارلی کافمن» در ماه‌های آینده را پخش کرده و خواهد کرد. مکی به تازگی در مصاحبه با «دیلی بیست» گفته است: «راستش را بخواهید، فیلمسازان دیگر در سینما کار نمی‌کنند.»

مکی می‌گوید: «فیلم‌هایی که دوست داشتیم و با آن‌ها بزرگ شده‌ایم، فیلم‌هایی که به نظرمان بهترین‌های تاریخ سینما هستند، این گونه فیلم‌ها دیگر در استودیوها تولید نمی‌شوند، توسط شبکه‌های استریمینگ ساخته می‌شوند. بنابراین اگر فیلم شما یک رویداد سینمایی نباشد – اگر «انتقام‌جویان»، «جوخه‌ی انتحار» و «جنگ ستارگان» نباشد – بنا به دلایل مختلف کشاندن مردم به سینما بسیار دشوار می‌شود. عامل ترس هزینه‌ی آن است. من فرزندانی دارم و اگر بخواهم آن‌ها را به سینما ببرم ۱۱۵ دلار باید خرج کنم. بنابراین ترجیح می‌دهیم در خانه فیلم نگاه کنیم. بنابراین شبکه‌های استریمینگ تنها جایی است که می‌توانی با کارگردانی که ستایشش می‌کنی کار کنی.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

مکی می‌گوید به همکاری با «دیوید او. راسل» تمایل زیادی دارد اما به نظر او تضمینی وجود ندارد که کارگردانان بزرگ بتوانند فیلم‌های‌شان را در استودیوهای بزرگ تولید کنند. او می‌گوید: «نمی‌توانید به سراغ استودیوها بروید و بگویید ۲۰ میلیون دلار به من بدهید، می‌خواهم این فیلم کم هزینه را بسازم، برای اینکه شدنی نیست. یا باید فیلمی ۲ میلیون دلاری بسازید یا فیلمی ۱۰۰ میلیون دلاری. بدترین مدل تجارت در طول تاریخ است.»

مکی در ادامه توضیح می‌دهد که فیلم‌های خوب ساخته می‌شوند اما نه برای سالن‌های نمایش، زیرا جوانان امروز طاقت آرام نشستن در یک اتاق تاریک و خیره ماندن به تصاویر متحرک را برای یکی دو ساعت ندارند: «می‌خواهند حرکت کنند، و همزمان تصاویر را روی تبلت‌ها یا گوشی‌های موبایل‌شان نگاه کنند. نمی‌توانند یک جا آرام بگیرند؛ دنیا تغییر کرده.»

مکی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با «دیلی بیست» می‌گوید هزینه‌های رو به افزایش علت دیگر دوری جوانان از سینماست: «اگر بخواهید یک دخر را به سالن سینمایی دعوت کنید باید ۲۰ دلار برای هر بلیت پرداخت کنید، اگر پاپ‌کرن و تنقلات و نوشابه بخواهد هزینه‌های شما به ۷۰ دلار می‌رسد در حالی که هنوز پای شما به سالن هم نرسیده.» مکی می‌گوید در سال‌های گذشته رفتن به سینما تنها ۱۰ دلار هزینه داشته است. به همین علت افراد ترجیح می‌دهند که ۷ دلار برای شبکه‌های استریمینگ هزینه کنند، به جای اینکه برای دو قرار ملاقات در سینما ۱۵۰ دلار در ماه بپردازند.

آینده‌ی مکی با شبکه‌های استریمینگ گره خورده. فیلم جدید او «سیبرگ» هفته‌ی گذشته روی پرده رفت و به زودی از طریق آمازون منتشر می‌شود. علاوه بر این فصل دوم سریال «کربن تغییریافته» (دانلود سریال Altered Carbon با لینک مستقیم) با بازی او در نقش اول روز پنجشنبه ۲۷ فوریه از نت‌فلیکس پخش شده، و سریال «فالکن و سرباز زمستان» (Falcon and the Winter Solider) او که اولین سریال «دنیای سینمایی مارول» برای شبکه‌ی استریمینگ دیزنی+ است، تابستان آینده روی ایر می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید